Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Of deze dan: 'Wanneer ga je nu een echte baan zoeken?' Hoe vaak ik die niet gehoord heb!

Basiaa, van 20.00 tot 6.00? Da's NAD!

Ik ben nu net weer teruggevlogen van Parijs naar KUL met Air Asia, een lowcost carrier. Op een Airbus A340. 12 man cabine!! En waarvoor? Geen idee want service is er niet en er waren maar 8 deuren (en een OCR!). Goeie baan! Toen ik aan boord kwam, 17F, butstoel in het midden, kon ik kiezen uit de hele voorcabine, want die kist was nog niet eens kwartvol! Prinsheerlijk languit over 3 stoelen terug laten vliegen. Wat een luxe!
hey allemaal, ik ben ook aangenomen bij de klm en ga met de ini van 10 juni beginnen
Ik heb tot nu toe juist hele leuke reactie"s gehad> Alleen maar wat gaaf,wat vet enz. Heb zelf ook een hbo opleiding en jaren een goede baan gehad, maar vliegen is en blijft mijn droom en die gaat nu dus werkelijkheid worden. Eerlijk gezegd zijn die negatieve reactie's alleen maar jaloezie..?Lijkt er wel verdomd veel op. De mensen zeggen bij mij eigenlijk allemaal dat ze het heel graag zelf zouden willen doen,omdat het zo gaaf lijkt
Misschien komt het ook dat ik zelf steeds zeg dat het me na al die jaren een zware baan te hebben gehad heerlijk lijkt om de hel dag koffie in te schenken hahah en daarna op gave bestemmingen aan te komen..Ik ken een aantal mensen die al jaren bij de KLM werken, allemaal een hbo opleiding en ze doen het nog steeds met heel veel plezier!
Missy, welkom en gefeliciteerd! 10 juni is een mooie datum om te starten - als je 'los' bent kan je meteen het fijne ontdekken van Bips vliegen - Europa in de zomer is heerlijk

Fijn ook dat iedereen in jouw omgeving zo goed reageert!
Ja goed he!Super vel zin in en ook heel spannend allemaal zo'n carriere move

Vlieg je in het begin alleen maar bipjes?Of ook meteen ica? dat laatste toch?
Volgens mij meteen alles
quote:Lizzl schreef op 02 april 2011 @ 00:17:

Ik snap je, maar stiekem vind ik het toch wel echt een vakantiebaan. Nee, doe mij de vliegerette maar Vakantie vieren doe ik inderdaad met mijn vriend, maar in het verleden deed ik dat ook wel 's alleen. En op de route trek ik doorgaans mijn eigen plan, dus het voelt soms echt als 'in m'n eentje op vakantie' (vooral in Bangkok *zucht*)Verrassend om dit pleidooi van jou te horen! Kan me nog een tijd herinneren toen je nog fulltime vloog, dat je zo vaak ziek was en dat je bent gaan parttimen omdat je lijf de fulltime 'vakantiebaan' niet meer trok?
Maar in deeltijd is het toch ook een vakantiebaan? Ik vond fulltime ook killing, maar 80% prima vol te houden.
Missy gefeliciteerd!!!

Vijdag heb ik post gehad van KLM met heel veel formulieren die ik gelijk maar ingevuld heb. Ik mag 11 april al voor de medische keuring en het uniform passen. Heb er zin in! Alleen ben ik wel een beetje bang voor die keuring, vast nergens voor nodig want vlieg nu ook al maar toch....

basia, 6 uur geleden

Verrassend om dit pleidooi van jou te horen! Kan me nog een tijd herinneren toen je nog fulltime vloog, dat je zo vaak ziek was en dat je bent gaan parttimen omdat je lijf de fulltime 'vakantiebaan' niet meer trok?

Dat klopt - heel vaak ziek geweest. 5x oorontsteking, 2x griep, longontsteking, bloedvergiftiging. Maar denk je dat dat kwam door "stress" of omdat het zo'n ontzettend zware baan is? Ik ben altijd vatbaar geweest voor dergelijke dingen - bij m'n geboorte zelfs al; doodgeboren, dus dan maak je al een slechte start en dat soort kinderen blijven doorgaans kwetsbaar voor kwaaltjes.

Ik blijf erbij dat vliegen in het niet valt vergeleken bij m'n vorige kantoorbaan, waar dagelijks deadlines gehaald moesten worden, waar de werkgever op de vingers keek en bij alles flipte en vloekte en werknemers 'en public' voor schut zette voor een gefaalde opdracht, waar het normaal was om klokje rond te werken - 5 dagen per week.

Ik zeg niet dat ik nooit moe of gesloopt ben, maar van dagelijks deadlines halen en de daarbij behorende stress is natuurlijk geen sprake.
quote:Lizzl schreef op 03 april 2011 @ 17:03:

bij m'n geboorte zelfs al; doodgeboren, dus dan maak je al een slechte start .

Zeg nu zelf... is best een slechte start toch?!
Hahaha lizzl, hoe erg zoiets natuurlijk ook is moet ik wel lachen om de droge manier waarop je het opschrijft.

Een slechtere start dan je leven dood beginnen is er idd niet denk ik........ :-)

Ik was vanmorgen weer eens op schiphol om mn vriend weg te brengen en het valt me op dat heel veel stessen een broek dragen. Moet zeggen dat ik ze ook wel mooi vind zitten, minder tuttig dan de rok.

Maar die jassen vind ik dan weer niks...dan word alles wel heel blauw.

Vroeg me trouwens opeens af wat de mannen eigenlijk aanhebben......kon me niet voor de geest halen dat die ook in felblauw door het leven gaan :-)

Volgens mij gewoon iets donkerblauws toch?
trouwens ik stuitte gisteren opeens op de site van Cabin OK, die geven een sollicitatietraining puur gericht op het gesprek bij KLM. Kost wel aardig wat: 190 euro geloof ik, iemand ervaring hiermee?

Aan de ene kant lijkt het me wel wat ter extra voorbereiding want ik heb geen ervaring met rollenspellen etc.

Aan de andere kant vind ik het ook wel veel geld en een garantie op de baan krijg je er natuurlijk niet bij, maar wie weet zit je wel een stuk relaxter bij KLM als je weet wat er komen gaat
quote:Lizzl schreef op 01 april 2011 @ 19:26:

[...]

Jazeker! De meerderheid binnen het korps. Ik kijk er inmiddels van op als ik met iemand vlieg die niets anders heeft gedaan (dan vliegen en daarvoor school). Bijna allemaal hebben ze een goed verhaal

Haha bedankt, geeft me veel hoop aangezien ik wel direct van school af kom (zij het een HBO opleiding).

Daar ben ik overigens wel te bang voor, dat ik te jong of te onervaren ben aangezien ik nog geen vaste baan heb gehad en daarom mijn competenties haal uit schoolprojecten, stages en bijbanen.
quote:mayou schreef op 03 april 2011 @ 13:29:

Maar in deeltijd is het toch ook een vakantiebaan? Ik vond fulltime ook killing, maar 80% prima vol te houden.

Ongetwijfeld scheelt dat, maar ik vlieg dus inderdaad fulltime... dus ik zie het wel vaker als 'werk' dan de gemiddelde deeltijder die het meer ziet als uitje tussen de vrije tijd door :P

Ik ben het met je eens Lizzl dat die kantoorstress niet met vliegen is te vergelijken. Alhoewel ik jouw vorige baan wel een extreem voorbeeld vind wat werkdruk betreft, die mensen hadden echt geen leven volgens mij? :-S (die baas dan)

Maar wat mij in het verkeerde keelgat schiet bij de 'oh jij hebt ook steeds vakantie' reacties, is dat die mensen het doen overkomen alsof ik tijdens een vlucht zelf niks doe, op bestemming vakantie vier, op de terugvlucht weer niks doe, en fris en fruitig thuis meteen weer verder vakantie houd, want dan ben ik weer heeeeeel veel dagen vrij...

Het fysiek gesloopt thuiskomen, slecht slapen, nachten overslaan en dan (na bijv. Teheran) na 2 dagen weer op pad als fulltimer komt voor mijn gevoel niet overeen met bovenstaand geschetst vakantiebeeld...

Voordat mensen nu meteen denken dat ik beter wat anders kan gaan doen :P Ja ik ben nog steeds enthousiast over m'n werk! Ik heb heus nog wel vluchten en momenten dat ik denk: goh, heel bijzonder dat ik hier zomaar rondloop, of dat ik dat 'mini vakantie' gevoel heb. Maar niet elke vlucht voelt zo.

Had gister een super leuke heenvlucht naar Montreal met leuke collega's en passagiers, die heel tevreden van boord gingen. We hadden een ouder echtpaar aan boord dat gister 55 jaar (!!!) getrouwd was... dat kom je niet vaak meer tegen... we hadden een hele toffe purser, dus ik mocht ze een grote fles champagne meegeven om het te vieren :-)
@ Lizzl: denk trouwens dat je jouw oude baan en je werk als CA nu sowieso niet kunt vergelijken. Jouw oude baan was qua functie- en salarisniveau aanzienlijk hoger, dus dan klopt het wel dat er daar meer van je verwacht wordt en je dus meer stress kan ervaren...

Het gaat gewoon om een ander soort stress/vermoeidheid denk ik?
Zonder enige stess-ervaring te hebben, denk ik dat idd ook hoor.

Stress die je ervaart omdat je dagen van 12 uur maakt en een bureau vol met werk hebt, levert een hele andere vermoeidheid op dan die ik ervaar als ik met een jetlag uit een vliegtuig stap en me de hele dag brak en ellendig voel.

Maar nog even terugkomend op mijn posting hier ergens boven: heeft er hier iemand ervaring met Cabin OK?

Ik twijfel heel erg of ik daar nou wel of niet nog een training zal doen. Voel me zo onzeker over het gesprek bij KLM...vond het bij Adecco al zo zwaar en ik verwacht dat het bij KLM nog erger is.
quote:americagirl schreef op 04 april 2011 @ 08:55:

trouwens ik stuitte gisteren opeens op de site van Cabin OK, die geven een sollicitatietraining puur gericht op het gesprek bij KLM. Kost wel aardig wat: 190 euro geloof ik, iemand ervaring hiermee?

Aan de ene kant lijkt het me wel wat ter extra voorbereiding want ik heb geen ervaring met rollenspellen etc.

Aan de andere kant vind ik het ook wel veel geld en een garantie op de baan krijg je er natuurlijk niet bij, maar wie weet zit je wel een stuk relaxter bij KLM als je weet wat er komen gaatDeze heb ik inderdaad ook gezien! Ben ook erg benieuwd naar ervaringen hiermee.
Lieve stessen (to be), volg jullie berichtjes alweer een tijdje, erg leuk om te lezen! Ben zelf aangenomen en vorige week te horen gekregen dat ik kan starten met de ini op 20 juni! Helemaal blij natuurlijk! Wil iedereen hier heel veel succes wensen met de gesprekken en duimen voor een snelle ini datum!
@blauw: gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Geweldig hoor!

Kan me voorstellen dat je helemaal blij bent!

Misschien heb je voor degene onder ons die nog op gesprek moeten bij KLM nog tips? :-)
@americagirl: tuurlijk! het is denk ik allemaal al een keer gezegd, maar ik vond het gesprek soortgelijk gaan als bij het uitzendburo, hier en daar gaan ze er nog iets dieper op in. Ze zijn ontzettend aardig en doen hun best om je op je gemak te stellen. Wat betreft het rollenspel, lekker jezelf blijven, proberen je in te leven en dan komt het echt wel goed! Fijn voor je dat je nog net voor je reis op gesprek kan! Heel veel succes! Je bent ook door de eerste ronde gekomen (natuurlijk geen garantie) maar daardoor mag je wel op jezelf kunnen vertrouwen in het 2e gesprek!
Ja dat is ook zo natuurlijk :-)

het is gewoon zo'n ander soort procedure dan ik normaal gewend ben! En ik wil het zo graag!
Helemaal mee eens hoor! Was voor mij precies hetzelfde! En omdat je het zooo graag wilt , word je ook weer onzekerder! Maar niet nodig, ze zijn echt ontzettend aardig. Je hoeft je niet anders voor te bereiden dan zoals je al gedaan hebt voor het uitzendburo gesprek. Heel veel succes! Gaat je gewoon lukken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven