Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
@blauw11, wij zitten bij elkaar in de basiscursus!
@ Americagirl: een oud cursusgenootje (uit mijn Trans tijd) heeft bij Cabin OK een training gevolgd nadat ze een keer was afgewezen bij KLM. Ze is nu wel aangenomen en zit nu in de cursus :-)

Niet dat het een garantie is, maar wat bij haar vooral hielp, was dat ze zich door de training beter voorbereid en dus relaxter het gesprek in ging, omdat ze al veel had kunnen oefenen.
@PKT: Wat leuk!!! Waar kom jij vandaan? Ik kom zelf uit

Den Haag...
@Anne1988: ik zit een beetje met het zelfde. Ben bij UZB door. Wacht nog op telefoontje van KLM voor 2e gesprek. Maar krijg steeds meer het gevoel dat ik veel te jong ben. En dat ze maar zelden jonge jongens/meiden aannemen, als ze niet HEEEEL erg super goed uit de verf komen tijdens 2e gesprek. Ik weet dat ik het kan. Maar ik ben geen presentatie-talent en ik ben ook niet SUPERDUPER zelfverzekerd. En hoewel mijn recruiter echt enorm over me te spreken was, en ik mijn gehele en postieve beoordeling heb kunnen lezen in het online dossier, zakt de moed en mijn zelfvertrouwen me echt steeds dieper in de schoenen. Stom he?!

Zijn er typische voorbeelden, extra'tjes, of vaardigheden die ik zou kunnen benoemen/aanhalen als blijk van genoeg ervaring/kennis voor mijn jonge leeftijd? (I know, moet vanuit mezelf komen. Maar misschien kan iemand me tips geven over in welke richting ik moet zoeken. Dan kan ik er zelf de juiste praktijk-voorbeelden bij vertellen)
Blauw11, ik woon in Utrecht! Wanneer heb jij gesolliciteerd?
Laras, je hebt je dossier gelezen, stonden daar niet al dingen in? Je schrijft dat je weet dat je het kan. Waarom weet je dat? Hoezo kan jij het?

Je weet het wel, maar je moet er zelf wel in geloven.

Ik ken jouw achtergrond/werkervaring etc niet, dat maakt het lastig.

Toen ik nog geen werkervaring had bij een 'echte baan' heb ik zelfs mijn vrijwilligerswerk bij de Fridaynight Skate aangehaald, als voorbeeld waarin ik zorgde voor de veiligheid van de deelnemers. Of mijn bijbaan als ochtendkrantenbezorger (discipline om elke dag heel vroeg op te moeten). Of mijn werk bij de supermarkt waarin ik in steeds meer afdelingen werd ingezet.

Misschien een leuk weetje voor iedereen: in een intern bulletin stond dat er in totaal iets van 3700 man op de vacature hebben gereageerd, en dat het aanname percentage iets hoger ligt, omdat er relatief veel goede kandidaten tussen zitten :-)
Hoooo weer een dag voorbij zonder iets te horen! Snik snik, Hoop echt dat we deze week nog gebeld gaan worden. Wil zo graag een datum waar ik naar toe kan leven!!

Vind het super om hier iedereen zijn ervaringen te lezen! En dat iedereen zo met elkaar mee leeft :-)
PKT: had begin maart mijn 2e gesprek bij KLM, op zich allemaal heel snel gegaan…heb jij al vliegervaring?
Bedankt Basia. Nu ik lees wat jij allemaal hebt aangedragen, bessef ik me ineens dat ik ook legio aan praktijk-ervaringen heb die niet direct uit het bedrijfsleven komen, maar wel een goed voorbeeld kunnen zijn. Bedankt! Dat ik daar nog niet aan had gedacht.

Ik werk sinds mijn 14e in de horeca. Ik heb veel horeca-ervaring maar ook veel ervaring in administratieve banen. Ook nog ergens een keer gestudeerd. Maar ook veel vrijwilligerswerk gedaan. Daar moet vast nog wat inspiratie uit te putten zijn.

In mijn dossier stond dat ik een erg goede, leuke en vooral pittige kandidate was voor mijn 21-jaar. En dat ik goed was voorbereid. Daarnaast per onderdeeltje (motivatie, competenties, engels, etc) een score tussen 1 en 5. En die waren ook allemaal 'goed'. Maar er blijft me een gevoel bekruipen dat ik echt extra extra extra goed moet zijn om met mijn leeftijd door te gaan. Bah, ik loop mezelf in de zeik te nemen.

Ik hoop maar dat ik heel snel gebelt word voor een datum om op 2e gesprek te komen.

3700 aanmeldingen? Ik moet zeggen dat ik dat opzich nog weinig vind. Gezien het aantal post e.d. op verscheidene forums. En hoeveel was nou de bedoeling dat er aangenomen zouden worden? Of stond dat er niet bij?

Wow Blauw11. Inderdaad heel snel gegaan bij jou! Zo gaaf!
blauw11: nee ik heb geen vliegervaring, jij? Ik heb nu een kantoorbaan met veel sales en targets.

Super leuk dat we bij elkaar in de basiscursus zitten, kan niet wachten totdat de post er is en het zwart op wit staat. Heb jij je baan al opgezegd?
PKT, nu baal ik helemaal dat ik mijn telefoon niet heb opgenomen, ik woon ook in Utecht! (mou ja, bijna) Hadden we kunnen carpoolen!

Basia, ik heb vandaag op je weblog gelezen en ik wordt helemaal enthousiast van je verhalen. Vooral de reisjes dat je kan gaan skieen in Whistler! Met welk type vliegtuig vlieg je daarheen?

Ik las ook ergens dat KLM meerdere type 737 heeft. Moet je van al deze vliegtuigen de lay out uit je hoofd kennen? Bij het bedrijf waar ik nu werk, moet je wel alle lay outs uit je hoofd kennen. Lijkt me bijna niet te doen met ook nog 2 "grote" tyoe vliegtuigen erbij.
toevallig nog een stess hier die morgen om 8:20 de vlucht naar Berlijn doet? :-) Daar heb ik net voor ingecheckt
Graag gedaan Laras! Ik denk dat je vooral dat idee uit je hoofd moet prenten dat je moet compenseren voor je leeftijd. Blijkbaar kom je ouder/volwassener over!

Horeca ervaring is een hele goeie, zitten een hoop overeenkomsten in, denk behalve het serveren ook aan klanten waarvan je vind dat ze genoeg gedronken hebben, hoe ging je met verschillende soorten klanten om, onregelmatige werktijden etc. Komt goed!

@ Papua: de MD11 gaat tot nu toe naar Vancouver. In de periode dat ik die hele lange stop had (7-daagse) ging de Airbus er af en toe ook heen, omdat de 11 in groot onderhoud ging.

Ja, je moet bij je recurrent en je examens van alle types (5) de layout uit je hoofd kennen.

In de praktijk weet je het op een gegeven moment vanzelf te vinden. Ik zou nu de layout niet uit m'n hoofd op kunnen dreunen, maar zodra ik een toestel binnenloop, weet ik het wel weer. Je ziet het vanzelf :-)
@papua

Ook nog steeds niks meer gehoord?? Ik ben ondertussen vergroeid met mijn telefoon!! Hoop dat we deze week nog een telefoontje krijgen.
Dank je Basia voor je antwoord! Ik moet zeggen dat ik stiekem een lichte voorkeur heb gekregen voor de MD11 (voor de bestemmingen dan).

Mizzm, ik heb ook nog niks gehoord. Ik denk dat het ook nog wel eventjes kan duren. Toen ik vorige week terugbelde, vertelde ze mij dat de volgende ini's nog niet bekend waren. Geen idee hoelang ze erover doen om de volgende te plannen.
@laras: thx! Ben idd ook blij dat het zo snel is gegaan hoor! En wat betreft jouw 2e gesprek: idd vooral niet druk maken om je leeftijd! Als je zo goed hebt gescoord bij het uitzendburo, dan zal je het vast en zeker ook goed doen bij KLM zelf! Ik ken meiden van bij wijze 35 die nog zo onervaren en onzeker overkomen, leeftijd zegt absoluut niet alles! Heel veel succes!

@PKT: nee ook nog geen vliegervaring, dus er zal een wereld letterlijk voor ons open gaan! heel spannend allemaal. Wat betreft baan, heb op dit moment geen baan, moest per 1 februari weg bij mijn vorige werkgever ivm bezuinigingen….dus wat dat betreft kan het mij ook niet snel genoeg allemaal gebeuren!
Ondertussen zit ik heerlijk in het crewhotel in KL, met een wijntje te wachten op mijn vriendin die ff op en neer naar Jakarta is. Heerlijk om er weer even in te zitten, maar net zo heerlijk dat het maar voor even is.

GIsteren ook het nieuwe uniform aangehad, zit prima die broek!
quote:mayou schreef op 05 april 2011 @ 15:12:

Ondertussen zit ik heerlijk in het crewhotel in KL, met een wijntje te wachten op mijn vriendin die ff op en neer naar Jakarta is. Heerlijk om er weer even in te zitten, maar net zo heerlijk dat het maar voor even is.Hebben ze nog steeds diezelfde nootjes voor bij de borrel?
Zie al bijna groen van jaloezie Mayou!
@Blauw11, gefeliciteerd! Super dat je aangenomen bent! Bij jouw is het best snel gegaan.

@Laras, wanneer heb jij je tweede gesprek? Ik denk inderdaad dat je gewoon rustig en volwassen over moet komen.

Nu weet ik van mijzelf dat ik in mijn werk professioneel en volwassener overkom dan 22 jaar (helaas nog niet in mijn priveleven, maar dat terzijde :P).

Bleh hoe dichterbij het gesprek komt, hoe zenuwachtiger ik word. Waarom wil ik dit ook alweer ?:P. Over 2 weken heb ik het gelukkig gehad. Maar dan begint het grote drama van het wachten weer...

Verder heb ik er heel veel zin hoor!
@Anne: Kan niet wachten tot jij me voor bent geweest . Moet dat gevoel inderdaad aan de kant zetten. Doorgaans hartstikke zeker van mezelf. Ook als ik er daadwerkelijk echt geen verstand van heb (als in de slechte eigenschap, wijsneus )...

Succes nog even met voorbereiden in elk geval!
anoniem_122147 wijzigde dit bericht op 06-04-2011 09:50
Reden: (nu mét smileys)
% gewijzigd
Haha dankje! Zelf ook al aan het voorbereiden?
Er mag nog een nieuwe collega worden bijgeschreven in het rijtje zielsgelukkigen

Mijn god, ik heb echt het idee dat ik door het oog van de naald ben gekropen.... Zal later mijn hele ervaring van het laatste gesprek posten, eerst even bijkomen van al die maanden wachten en zweten. Pffff, wat een opluchting!
Ach ja, lees af en toe mijn ellelange lijst met motivatie, competenties plus voorbeelden, goede- en slechte eigenschappen met voorbeelden, etc etc weer eens door....

Probeer een paar leuke vragen te bedenken voor de recruiters en praat elke dag uurtje engels met mijn vriend of vader. haha.

Zodra ik een datum heb begint het weer denk ik. Nu probeer ik het rustig te houden en me niet te zwaar te focussen. Ben dan ook weer bang dat ik gemaakt en ingestudeerd over kom. Maar ben ook een beetje bang dat ik dingen ga vergeten te zeggen.

Lang verhaal kort: nog niet op volle toeren aan het voorbereiden.

*Elke keer als ik terug lees wat ik typ, denk ik bij mezelf wat een panische muts zeg. herken mezelf niet terug in mijn eigen posts...*
anoniem_122147 wijzigde dit bericht op 06-04-2011 11:23
Reden: Spelvautje hier spefoutje daar...
% gewijzigd
OOh my, iedereen hier doet het echt fantastisch. gefeliciteerd kenduskeag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven