Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Gefeliciteerd iedereen!!!

Waar ik een beetje bang voor ben.. Ik mag pas in juni in gesprek(ik kon zelf niet eerder) en als ik doorben dat ik dan een mailtje krijg dat ik op de wachtlijst kom te staan voor 2e gesprek, maar dat ik daarna er nooit meer wat van hoor. Weet iemand hoe KLM daar in is, gaan ze eerst weer alle mensen langs op de wachtlijst bij nieuwe werving?

Anders vind ik het best zonde van het treingeld, ik woon 2.5 uur van Schiphol vandaan wat me 50 euro zou kosten en aangezien ik nog student ben(wel bijna afgestudeerd) vind ik dat veel geld.
dubbel
anoniem_85664 wijzigde dit bericht op 23-04-2011 03:14
Reden: dubbel
% gewijzigd
De TO kan je er alles over vertellen. Zij stond 2,5 jaar op de wachtlijst en is sinds een kleine 2 maanden los.
@jasmin wat ik van iedereen begrijp belt KLM netjes zijn wachtlijst af.

Maar als je student bent, heb je toch OV en dus gratis reizen?
nee, want ik ben pas begin juni terug van mn stage buitenland en krijg dan nog ov vergoeding+uitwonende beurs
Tsja, of je hebt het er voor over of niet.

Zekerheid wanneer je kunt beginnen krijg je toch niet. Wel kom je altijd een keer aan de beurt, of dat nou in december is of over 3 jaar.

Ik begin nu wel ongeduldig te worden over de uitslag. Het is hier nu half 5 s middags (maandag) dus ik hoop dat als ik wakker word ik dan een email heb van KLM! Want dan is het bij jullie inmiddels alweer eind van de dinsdag.

Gelukig is het hier verder erg leuk in Californie :-) Dus ik heb voldoende afleiding (en gigantische spierpijn in mn kuiten door al die verdomde heuvels die je op en af moet haha)
Dan leven we bijna in dezelfde tijdzone ;)

Wat ik me trouwens afvroeg.. zolang ik bij KLM op de wachtlijst sta kan ik niet bij KLC solliciteren?

Wacht je op de uitslag van je 2e gesprek? Spannend
Waar zit jij dan Jasminn? Op vakantie of woon/studeer je er?

Ja ik wacht idd op uitslag 2e gesprek!! idd erg spannend!! mar ik hoop toch vannacht het verlossende mailtje te krijgen :-)
Costa Rica, verschil met NL nu 8 uur vroeger. Ik loop hier stage Maar volgens mij als je aangenomen bent dan krijg je een brief?

Heb je er een goed gevoel over?
quote:jasminn schreef op 26 april 2011 @ 02:42:

Costa Rica, verschil met NL nu 8 uur vroeger. Ik loop hier stage Maar volgens mij als je aangenomen bent dan krijg je een brief?

Heb je er een goed gevoel over?

De brief is ouderwets :P

Je krijgt een mail
Ik heb bijna 3 jaar op de wachtlijst gestaan voor ik begon met de cursus. Ik werd keurig gebeld dat ik aan de beurt was en of ik nog wilde. Ook heb ik in de hele verdere plaatsingsprocedure geen seconde het gevoel gehad dat ik als een nummer werd behandeld, wat ik erg knap vind van de dames van recruitment.

Ik denk overigens wel dat we iets aan de poortjes van de secuitycheck moeten doen. Die scannen namelijk niet alleen op metaal ed, maar wissen ook het verstand van passagiers. Ongelofelijk hoe niet mensen meer na kunnen denken aan boord. Gisteren deed de waste van 1 van de toiletten het niet, dus die deur was echt druk beplakt met Out of order stickers en dichtgeplakt zodat hij niet open kon. Passagier duwt tegen toilet 1, deur gaat niet open. Nee, hehe, er staat ook Occupied, maar goed, dat staat er relatief klein, dat vergeef ik je nog. Draait zich om, duwt tegen OUT OF ORDER, net zo lang totdat de plakkers meegeven en de deur open gaat. Pas bij het scheuren van de plakkers gaat er een belletje rinkelen. En zo kan ik nog veel meer voorbeelden noemen, maar ik las in een ander topic dat dat niet mag
@stess; diegene moest gewoon zo ontzettend nodig, die kon niet meer helder nadenken

Sommigen zullen misschien ook een beetje zenuwachtig zijn door het vliegen. Et voila, een mens verliest gelijk zijn gezond verstand!
Ja, dat wil er bij mij dus ook nog niet echt in, er zijn zoveel mensen die zenuwachtig zijn voor het vliegen of denken dat we neerstorten, maar toch is er niemand die kijkt naar de demo of luistert naar wat we omroepen. In 3 talen. Voor je eigen veiligheid.
STB, daar heb ik duizenden ook een paar voorbeelden van. Ik zei altijd dat mensen die gaan vliegen hun verstand thuis laten, zo bizar de dingen die je meemaakt aan boord met pax (en voor de meelezers die zich aangesproken voelen, dit geldt uiteraard niet voor jullie...).
Hoe sommigen mime spelen (proberen te ontdekken hoe de deur naar het toilet werkt)
Maarre......... Americagirl! Heb al iets met ons te delen?
Waarbij ook iedereen minimaal 1 keer aan de asbak trekt...
Of 1 tasje in de bagagebak legt en 'm dan dichtklapt. Jazeker, er is 1 bagagebak per persoon aan boord... Vandaag hebben we er dus 316

Maar wat je al schreef: dat mogen we niet grappig of stom vinden (volgens de posters in dat andere topic )
Nou ik vind het wel grappig en ook stom, zo!
Voor de nog-niet-eens-op-eerste-gesprek-geweest-lezers, zijn jullie ook gebeld door het uzb om te informeren over het vervolggesprek? Dus dat het eventuele tweede gesprek bij KLM pas eind van het jaar zal zijn?

Ik werd net gebeld hierover. Mijn eerste gesprek is vreemd genoeg wel meteen een maand naar voren gezet... eind juni d-day! spannend!
Nee nog steeds niks Pffffffffff

Wat jullie trouwens omschrijven over die passagiers is gewoon algemene dommigheid van de meeste mensen hoor.

Ik heb jaren een bijbaan achter de kassa gehad......en het schijnt enorm lastig te zijn om je pinpas door het pinapparaat te halen.

Terwijl er toch duidelijk een sticker op staat aan welke kant de magneetstrip er doorheen moet. Maar dan waren er ook nog mensen die dan de magneetstrip er niet eens doorheen haalden..die haalden dan de onderkant van het pasje erdoorheen en dan zeiden ze ook nog :"Ja het kan ook op 4 manieren he?"

Ehh nee mevrouw, het kan op 2 manieren waarvan er 1 staat aangegeven op het apparaat.....

Morgen dan maar
quote:americagirl schreef op 26 april 2011 @ 17:07:

:"Ja het kan ook op 4 manieren he?"

Ehh nee mevrouw, het kan op 2 manieren waarvan er 1 staat aangegeven op het apparaat.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven