Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
@americagirl, zou ik je via mail nog wat vragen kunnen stellen, over de gesprekken, hoe je bepaalde zaken (als motivatie, vaardigheden) hebt toegelicht etc.?
americagirl: gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!! leuk!
@avril dat mag hoor!

Ik ben nu online, weet niet of je je mailadres hier neer wilt zetten? Dan kan ik het even overnemen en stuur ik je een mailtje.

Je kan me ook een privebericht sturen geloof ik maar ik heb geen idee hoe dit werkt (ik heb dit volgens mij met laras ook eens geprobeerd maar heb haar bericht nooit gevonden :-) )
Geweldig Americagirl!!!!! God zeg, een week voor niks in spanning gezeten.. Geniet van je geluksmoment(en)
Gefeliciteerd americagirl!
Gefeliciteerd!! En nu lekker genieten van je vakantie!!

Ik ga het bijna jammer vinden dat ik niet meer vlieg!
haha :-) ja t wordt echt een supergezellige boel met het halve vivaforum als crew natuurlijk :-)

Ben wel benieuwd of Anne, Laras en ik in dezelfde ini zullen belanden. Logischerwijs zou je denken van wel maar ja....de manier waarop het gaat is tot nu toe niet altijd even logisch als ik het zo her en der lees.

Lijkt me wel supergrappig trouwens, dat je dan na al die maanden online opeens met elkaar in zo'n training zit :-)
@americagirl; ik was niet meer online. Zal mijn email adres nog hier in het topic zetten.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat jullie in dezelfde basiscursus belanden. Normaalgesproken starten er 2 tegelijk en dat 2, 3 of 4x per maand, afhankelijk van het aantal mensen dat erbij komt. Zou wel heel toevallig (en leuk!) zijn.
America gefeliciteerd!!! Wat een opluchting hè :p. Het zou inderdaad erg grappig zijn als we met zijn drieën in de ini zitten. Maar eerst vakantie vieren aangezien het toch pas in september is...

Geniet van de positieve uitslag!
Gefeliciteerd Americagirl!!!!
Ik heb vandaag eindelijk een mailtje gehad, dat ik op de wachtlijst geplaatst wordt voor een basistraining.

Als ik alle verhalen mag geloven, dan zullen de eerst volgende cursussen weer in het najaar gegeven worden. Dus dat wordt nog even geduld hebben voor ons allen.
Nou ik heb het mailtje ook gehad. Officieel op de wachtlijst. Pompidompiedoeee... Lekker van de zomer genieten.
Gefeliciteerd allemaal. Nu maar hopen dat de wachtlijst niet weer 3 jaar gaat duren.

Even een vraag van geheel andere orde. Wat is een leuke/handige IPB bestemming in december/januari? Ik ben me alvast wat aan het voorbereiden, haha, maar kom er niet echt uit. Mijn vriend gaat mee als companion dus ik kom zowiezo onderaan mee zeg maar. Ik ben dol op Azie maar gezien mijn companion gok ik dat dat niet gaat lukken. Azie valt dus af. Houden ook erg van de USA maar is dat qua weer leuk/ handig in die periode? (willen ook iets van zon). We willen een week of 3 waarvan ik 1 week speling houd voor wel/niet meekomen.

Ik IPB niet heel vaak en hoor de laatste tijd veel verhalen van collegas die blijven staan (vooral in Bangkok, dat wel). Iemand hier tips??
Miami of LA, daar is het in december/januari ook lekker weer denk ik. Of een bestemming zoeken waar een 747 op vliegt (meer klapstoelen), of die niet populair is en dan een binnenlandse vlucht ergens anders heen nemen . Dat geldt ook voor Azie trouwens. Via HKG naar BKK bijvoorbeeld kan ook.

CUR ook niet doen hoor, daar ben ik een keer 5 dagen blijven staan en maar naar het veld iedere dag...een ramp. Ik kwam donderdag thuis en moest vrijdag naar ORD. Was voor het eerst dat ik niet moe was op NAD
Thanks voor de tips! Ik ben (als enige ter wereld volgens mij...)niet zo'n fan van de Antillen (en dan CUR in het speciaal...vind de vluchten er naar toe ook nooit zo fijn...). LA had ik ook al in gedachten. Zullen het dan wel meer zuidelijker moeten zoeken en niet in de nat.parken. Hoe zit het eigenlijk precies met de bestemmingen die KLM gaat overnemen van MP?
.
Lizzl maak je er geloof ik ook niet blij mee hoor.
Eerder waren er wat vragen over de referentiecheck van KLM en dat deze eigenlijk nooit gedaan wordt.

Ik werd net gebeld door een opgegeven referentie dat zij gebeld was door Manpower die dus referenties aan het checken is.

Ze vragen naar diverse competenties (verantwoordelijk, stressbestendig, serieus in het werk etc.) en dan kon je aangeven matig tot zeer goed.

Ben benieuwd of ik daar nog iets van hoor of niet..
oh ik dacht ook echt dat ze geen referentiecheck deden... Mijn referenties zijn namelijk niet gebeld. Het zal vast wel allemaal positief voor je zijn!!

ik hoop 1 deze dagen mijn boeken en rooster te ontvangen, spannend!!
de post is binnen!! weet alleen nog niet wat er in staat want ben pas maandag weer thuis dus even afwachten....
Wat ik heb begrepen wordt niet bij iedereen de referenties gecheckt. Dit zou te tijdrovend zijn. Maar ze zullen heus wel een deel checken.

Mijn referenties zijn nog niet gecheckt. Maar dit kan natuurlijk altijd nog later gebeuren. We zullen het van zelf wel zien.
Misschien checken ze alleen referenties als ze wat twijfel hebben, maar neigen naar 'ja'.

mayou, 23 uur geleden

Lizzl maak je er geloof ik ook niet blij mee hoor.

Dat is waar Goed onthouden, Mayou!

Ik geef toe: het kan erger, maar de Antillen staan zeker niet in mijn top 100. Zou ik er niet konen door het werk, dan zou ik er niets te zoeken hebben.

mayou, 23 uur geleden

Lizzle maak je er geloof ik ook niet blij mee hoor.

En Lizzle denkt er net zo over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven