Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Whaha uiteraard! I love it, maar volgens mij duurt het wel een paar jaar voordat je daarop mag vliegen?

Jeetje, ik ben helemaal hyper door deze ontwikkelingen! Eindelijk!!! Al heb ik het gevoel dat de selectieprocedures wel echt heel zwaar zullen zijn. Volgens mij krijgen ze zo ongelooflijk veel reacties! Duimen, duimen, duimen en super je best doen natuurlijk! Pfff, spannend!
quote:Lizzl schreef op 26 januari 2011 @ 11:29:

En je hebt al een favoriete kist zo te zien? Was ook mijn favoriet! Is werk-, geluid-, en routetechnisch de beste!
Succes triple!
Zo he ben jij al gebeld?? Dat is ook snel

Maar ja..als je natuurlijk op je CV al KLM hebt staan én ervaring hebt als grondstewardess zouden ze ook wel raar zijn als ze je niet zouden uitnodigen natuurlijk.

Begin nu meteen wel te twijfelen of ik wel uitgenodigd zal worden, maar ja...heb gisteravond om 9 uur pas mijn CV ingestuurd met motivatie dus het zou ook wel erg snel zijn om nu al reactie te hebben (al kan dat dus zo te lezen wel :-) )
Quinty,

Er is een uitvraag gedaan voor type ruilen Ik heb aangegeven de 11 in te willen voor de triple - gaat op senioriteit. Ik zit nu bijna op mn mail ivm kennisgeving

@Triple:

Je bent toch niet in dienst bij de KLM? Anders had je een klein jaar gekeden al kunnen vliegen (interne solli).

En idd, duurt even voor je de triple krijgt.
@Quinty Thnx! Wás favo? Ik vind die GROTE motoren en dat geluid zo gaaf! Heel nurdie, maar ik herken ze gewoon als ze over mn huis vliegen aan het geluid.. .

@ Americagirl: Volgens mij komt dat helemaal goed met jou hoor! Als je gewoon aan de eisen voldoet. KLM gaat volgens mij straks gewoon kijken naar wie en hoe jij bent en of zij jou als persoon geschikt achten in de cabine. Mijn werk als grondstess heeft misschien het voordeel dat ik al wat gesprekken heb gehad met KLM, maar de functie en de vereisten zijn natuurlijk echt heel anders!

Janna_, 17 minuten geleden

Lizzl, wat geef je goede tips!

Thanks
quote:Lizzl schreef op 26 januari 2011 @ 11:54:

Quinty,

Er is een uitvraag gedaan voor type ruilen Ik heb aangegeven de 11 in te willen voor de triple - gaat op senioriteit. Ik zit nu bijna op mn mail ivm kennisgeving

@Triple:

Je bent toch niet in dienst bij de KLM? Anders had je een klein jaar gekeden al kunnen vliegen (interne solli).

En idd, duurt even voor je de triple krijgt.

Nee, was dat maar waar! Ik werk gewoon via het uitzendbureau. Maargoed, ik zit wel dichtbij het vuur en je hoort hier en daar eens wat. Plus dat je veel te maken hebt met KLM-ers.

En jij wilt de triple ruilen voor de md11? Of begrijp ik dat verkeerd? Ook een mooie kist btw! Fijne bestemmingen ook!
quote:Lizzl schreef op 26 januari 2011 @ 11:54:

Quinty,

Er is een uitvraag gedaan voor type ruilen Ik heb aangegeven de 11 in te willen voor de triple - gaat op senioriteit. Ik zit nu bijna op mn mail ivm kennisgeving Goeie actie! Triple is toppie! MD11 vond ik echt een drama. Heb ik maar een jaar op gevlogen. Was ook niet zo van de Antillen....
nu heb ik stess-stress :-)
quote:tripleseven schreef op 26 januari 2011 @ 11:55:

@Quinty Thnx! Wás favo? Ik vind die GROTE motoren en dat geluid zo gaaf! Heel nurdie, maar ik herken ze gewoon als ze over mn huis vliegen aan het geluid.. .Was favo, idd. Ik ben gestopt met vliegen! Maar qua geluid blijft de triple ook top! Vliegt hier nog bijna dagelijks over mijn huis
quote:americagirl schreef op 26 januari 2011 @ 12:04:

nu heb ik stess-stress :-)

Nog even geduld, voor je het weet kunt je chillen op de Antillen!

.... voor je werk! .....
Helemaal goed begrepen Ik wil de MD11 inruilen voor de triple.

Persoonlijk vind ik alleen Montreal leuk; de overige bestemmingen vind ik niet aantrekkelijk of ik heb 't nu wel gezien.

Ben toe aan meer Azië
quote:Quinty schreef op 26 januari 2011 @ 12:06:

[...]

Nog even geduld, voor je het weet kunt je chillen op de Antillen!

.... voor je werk! .....

Haha ik ben ook niet zo van de Antillen

Doe mij maar VS ofzo....:)
quote:americagirl schreef op 26 januari 2011 @ 12:09:

[...]

Haha ik ben ook niet zo van de Antillen

Doe mij maar VS ofzo....:)What's in the name.. Waar heb jij gestudeerd in de VS (las ik toch ergens??)? Ik heb een tijd in NYC gezeten voor mn studie! Beste tijd van mn leven!!!!!! I heart USA, I heart NY!
Meiden (die een solli hebben lopen of het overwegen)....

Hebben jullie het boek Stewardess @ Work van Geeri Bakker gelezen?

Als je echt een goed en waarheidsgetrouw beeld van het beroep wil hebben: lezen!!!

Sommige recensies zijn negatief ("hoop onzin"), maar dat komt overduidelijk van niet-vliegenden.
Das een goede tip! Hoe lang vlieg jij al Lizzl?
Sinds 4 jaar. Mn beste besluit ooit

Was 32 bij aanname, maar had het echt 10 jaar eerder moeten doen

Masr het is niet anders Heb iig ervaring in andere branches en heb dus vergelijkingsmateriaal - ook niet onbelangrijk.
@tripleseven: ik heb aan Ohio University gestudeerd

En inderdaad: best time of my life! Wat was dat heerlijk zeg...die prachtige campus, het hele studentenleven daar. Zó anders en zóveel leuker dan studeren in Nederland. Maar sowieso ben ik amerika-fan hoor, heb al meerdere reizen gemaakt en kom gemiddeld 1 keer per jaar in New York. Mijn favo stad :-)) Ik heb nog altijd spijt dat ik niet langer of nóg een keer in de VS ben gaan zitten, maar ja ...duur enzo. Maar ik zou zo graag een paar jaartjes in NY wonen!!

God ik kreeg zonet een halve hartverzakking had opeens een mailtje van Adecco in mijn box met als onderwerp No Reply

En ik dacht dus dat ik al meteen afgewezen was, maar gelukkig was het een bevestiging dat mn sollicitatie is binnengekomen en dat ze binnen 5 dagen een telefonische preselectie willen doen. Hahaha..

Ben benieuwd wat ze dan gaan vragen :-)
Ja, ik baal ook weleens dat ik het niet eerder heb gedaan! Ben 29 nu. Zeker toen die crisis kwam kon ik mezelf wel voor mn hoofd slaan. Maargoed; some day... En moet natuurlijk wel aangenomen worden! Klein detail.
@ americagirl. Klopt, ik heb gisteren exact hetzelfde mailtje gekregen! Ze zullen je dus wel snel (morgen?)gaan bellen en ze stellen basically gewoon de vragen die als vereisten op de website staan. Plus of je ermee akkoord gaat dat het misschien nog 6-12 maanden kan duren en of je al eerder in dienst bent geweest van klm.
Bij mij was het alleen het mondeling toelichten van mijn motivatie. Maar dat is nu bijna 5 jaar geleden.
@tripleseven: Maar maken ze na die vragen ook een afspraak met je of hangt dat weer af van de antwoorden die je geeft?

Aangezien jij al meteen een afspraak voor een gesprek hebt!

Leuk hoor!!!

Hoe is het grondstewardessenleven je eigen bevallen?
Ook ik kreeg net dat mailtje. Schrok in het begin even! Dacht eerst aan een afwijzing, maar gelukkig niet. Logisch ook wel, aan de hoeveelheid enthousiastelingen op internet te zien zullen ze het razend druk hebben bij Adecco en Manpower.

Leuk om de ervaring te lezen van enthousiaste stewardessen en stewardessen in spe!

@ Lizzl, als je de cursus succesvol hebt doorlopen, betekent dit dan een 100% garantie op werk of is dat altijd afwachten? Ik bedoel, je geeft wel je zekerheid op door het traject in te gaan dus dat is wel belangrijk om te weten.

Iedereen die al een gesprek heeft staan, veel succes!! Ontzettend leuk om hier te lezen hoe iedereen het ervaart. Het enthousiasme spat er iig van af!
Moossie,

Ik had geloof ik een week vrij na het afronden van de cursus, daarna mn eerste vlucht "los".

Het probleem is dat er in deze branche veel kan gebeuren waardoor dingen er plots anders voor kunnen staan

Dat is dus zo'n 2,5 jaar geleden gebeurd... Economische crisis en cursussen werden afgezegd - ook voor hen die zelfs al waren begonnen. En daar sta je dan: zonder baan...

Die mensen (en de zgn. wachtlijsters) zijn inmiddels allemaal gebeld. Wat ik heb begrepen is dat van de 400 (!) wachtlijsters, maar een stuk of 10 hebben geweigerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven