Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
oke ! Wat raden jullie aan ? Ik werk nu als secretaresse.. en ben al mijn hele leve geinteresseerd geweest in het vlieg leven zegmaar. Is het verstandig om proberen bij KLC te gaan werken of zou ik wachten tot ik 21 jaar ben ?
@loes_dd

Toevallig sprak ik een kennis daarover gisteren. Zij was ook doorgestroomd van KLC naar KLM. Dan krijg je een overgangsgesprek maar zij gaf aan dat dit net zo zwaar is als een sollicitatiegesprek.

Ik weet niet hoe het ziet met de functieeisen en of mbo4 moet hebben. Je zou eventueel even kunnen bellen?
Ik had op die site van city hopper gelezen dat je daar vanaf 18 jaar kan en met mbo 3. Maar ik wil heel graag later naar verdere landen zegmaar en dat gaat neem ik aan niet met KLC
Ik heb zelf ook mbo3 en een apart diploma op mbo+ niveau.. Wel studuur ik op een hoge school...

En ik mag op gesprek komen.. Ik hou wel in mijn achterhoofd dat stel ik door zou mogen dit alsnog niet mag ivm mijn diploma..

Dus Loesddd, niet gesolliciteerd is altijd mis ;) Anders solliciteer je toch bij Arkefly?

Trouwens zijn hier ook dames die werken bij Arkefly? Wanneer KLM niet lukt wil ik het hier proberen...
Ik zou graag doen, maar ik ben pas 19. dus bij klm moet ik nog een tijdje wachten helaas.
ALs je nu graag wilt, waarom zou je dan wachten? Bij KLC doe je bergen ervaring op, ook als purser. En dat komt natuurlijk altijd van pas. Voor hetzelfde geld wordt je niet aangenomen bij KLM over 3 jaar. Een vriend van mij heeft een paar jaar als piloot gevlogen bij KLC en vond het altijd erg gezellig daar. Gewoon doen!
KLC zit ik ook te overwegen.. maar volgens mij ben je daar écht veel van huis weg he? Té veel van huis zijn wil ik ook weer niet..
Hoi meiden,

Ik kom net terug van mijn tweede gesprek bij KLM. En ik heb er helemaal geen goed gevoel over! Het rollengesprek was echt enorm moeilijk! Ik raakte helemaal in paniek...

Verder is het echt moordend dat je steeds moet wachten op uitslagen.. (al kan ik bij deze wel raden wat de uitslag gaat worden).

Pff ik wil niet de moed weg nemen bij de andere sollicitanten maar ik had me heel goed voorbereid, dat heeft in mijn geval echt niet geholpen!
Hey Kimberley,

wat vervelend dat je er zo'n naar gevoel aan over hebt gehouden. Ik moet nog, ben me ook enorm hard aan het voorbereiden.

Toch denk ik dat je nog niet moet opgeven. De uitslagen zijn al voor zoveel kandidaten heel verrassend geweest.

Mag ik vragen welk rollenspel je kreeg?

In elk geval nog even succes tot aan de definitieve uitslag...
Ja natuurlijk wil ik je vertellen over het rollenspel.

Het wordt wel een beetje een lang verhaa want het was heel gecompliceert.
Hey Kimberly,

Balen dat je er zo'n slecht gevoel aan over hebt gehouden! Maar misschien is de uitslag wel goed!

Dat wachten is idd moordend, wacht nog steeds op een telefoontje van KLM.

Ben erg benieuwd naar je rollenspel!
Wat jammer dat het voor je gevoel niet goed liep.

Ben ook erg benieuwd naar je rollenspel !
Het rollenspel ging over een allergie test.

De klant had al meerdere keren een afspraak gemaakt maar is nu voor de tweede keer niet aanbod gekomen.

Aan mij was het de taak om de boze dame te woord te staan.

Het was heel gecompliceert want er waren meerdere personen bij betrokken en het onderwerp enorm uiteen.

Meer dan afwachten kan ik helaas niet meer doen. Zodra ik iets weet laat ik het zeker even achter op het forum.
Wat vervelend voor je Kimberley, dat je er geen goed gevoel over hebt. Hopelijk hoef je niet te lang op de uitslag te wachten.
Eigenlijk mag ik dit allemaal niet lezen, krijg je veel te veel stress van ik moet nog 5 daagjes wachten tot mijn 1ste gesprek :( zeeennnnn...
@Loes: doorstroom van Klc naar KLM is na 5 jaar op dit moment. Voor zover ik weet kun je met een mbo-3 ook gewoon doorstromen. En de selectie is echt minder zwaar dan voor een externe sollicitant hoor. Gesprek is minder heftig en gaat meer aan de hand van je file. Het is echter ook weer niet zo dat iedereen automatisch doorstroomt, en tenzij je tegen die tijd inflight supervisor bent, is je vliegende leventje bij KLM in het geval van afwijzing na 5 jaar wel vrij definitief afgelopen.
@americagirl

Had jij vandaag niet je eerste gesprek? Kan me herinneren dat ik zoiets heb gelezen.

Hoe is het gegaan??

En als je dit leest voordat je moet gaan: heel veel succes!

Ja ik was vanmorgen en ik ben DOOR

Maar man wat een zwaar gesprek zeg. Ik ben zelden zo doorgezaagd over mezelf en mn competenties en valkuilen.

Op zich liep het gesprek wel lekker hoor, en had ik ook een aardige recruiter. We hebben ook wel gelachen

Maar je blijft toch heel zelfbewust bezig en ik merkte dat ik ook door de zenuwen toch minder makkelijk dingen onder woorden kon brengen af en toe. Mn engels bijv. ...dat is normaal gesproken echt werkelijk geen enkel probleem, en het liep nu op zich ook prima maar ik merkte toch dat ik veel meer naar de goede woorden moest zoeken en na moest denken.

Maar goed, ik ben door!!

KLM gaat me nu binnen 4 weken bellen begreep ik, geen idee hoe snel iedereen hier gebeld is tzt en hoe lang het dan duurt voor je op gesprek mag.....
ben weer even bij gelezen

Balen voor diegene die niet door zijn! Gewoon over 1 jaar weer proberen want als je dit echt wil dan kom je er vanzelf niet opgeven dus!

@Loes_ddd ik weet dat bij Arke de minimum leeftijd naar beneden is gegaan en je vliegt wel gelijk ICA, bij KLC is de doorstroom 5 jaar.

@kimberley, ik had ook een heel slecht gevoel over mijn gesprek maar kreeg toch een positief mailtje

@ americagirl , gefeilciteerd! ik werd al na 1 week gebeld door KLM en toen kon ik al 2 weken later op gesprek komen
Gefeliciteerd americagirl!! Was jij bij MP of Adecco??

Ik heb vanochtend ook mijn gesprek gehad en ik ben jammergenoeg NIET door.. Ik was té enthousiast en bleef door ratelen.. Ik had tijdens het gesprek minder moeten vertellen en had het zeker in me, maar voor KLM toch iets te "gezellig".

Heb verteld dat ik door mijn zenuwen erg lacherig was en zeker serieus genoeg ben, maarja, tis ook moeilijk in een gesprek van 20 minuten met iemand die je niet kent jezelf te zijn.

Ze raadde mij aan ervaring op te doen bij Trans of Arke.. :(

Jammer, maar ach heb er geen spijt van dta ik gesolliciteerd heb...
Wat jammer Poppy!!!

Maar duurde jouw gesprek maar 20 minuten dan?

Ik was bij Adecco en ik heb echt ruim een uur gezeten (eerst met 2 recruiters en het merendeel van de tijd met 1 ).

Vond het daardoor best zwaar, maar aan de andere kant krijg je wel meer de tijd om het beeld van jezelf bij te stellen als je wellicht het 1e kwartier wat zenuwachtig was!!
Ja echt ontzettend balen.. Ze zeiden zelfs je vrolijkheid maakt ons ook vrolijk maar is niet wat KLM zoekt..

Mijn gesprek duurde ook bijna uur hoor.. maar eerst kwartier met mede sollicitant en 2 recruiters en toen nog ongeveer 20 a 30 minuten een 1 op 1 gesprek..
@Americagirl: Super! Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd veel gesolliciteerd heb, en steeds meer het gevoel krijg dat ik inderdaad doorgezaagd en ondersteboven gehangen word. Volgens mij is dat ook heel hip ofzo :p

@Poppy: Bah, jammer dat je niet door bent. En dan ook nog op basis van zo'n leuke eigenschap. Ik bedoel, leuk en lacherig worden in geval van zenuwen is toch beter dan dichtslaan en stotteren?

Ach ja, ik word eigenlijk super zenuwachtig van dit forum. Ik mag volgende week vrijdag op gesprek. Maar ik kan me er niet van weerhouden om het niet te lezen.
Ja echt balen hoor!! Nou ja, je hebt het iig geprobeerd!!

Wie weet kan je het over een jaar nog eens proberen als je het echt wilt.

Ik weet niet wat mij overkomt.....maandenlang krijg ik op vrijwel elke sollicitatie die ik stuur afwijzingen en nu ben ik vanmorgen bij Adecco positief gekeurd en kom ik thuis: vind ik een uitnodiging voor een gesprek a.s maandag bij een bedrijf waar ik gesolliciteerd had (niet als stess hoor, iets wat meer op mijn huidige vakgebied ligt). Moet ook niet gekker worden!

Maar goed, ga er gewoon naartoe natuurlijk :-) Ik hou alle opties maar gewoon open. Maar t lijkt altijd wel of dit soort dingen allemaal tegelijk komen.
@Americagirl Gefeliciteerd! Super dat je door bent!

@Poppy Jammer dat je bent afgewezen. Ga je het proberen bij Arke of Trans?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven