voedingshulpverlener
donderdag 19 januari 2012 om 13:35
ja ik ga het doen
een studie voedingshulpverlener na lang wikken en wegen
voor iemand die haar hele leven al te horen krijgt dat ze het niet kan studeren heel wat,Ik ben laageletted, zoals dat heet mijn hele leven op het vso gezeten en altijd gezegd het hoogste haalbaar is uitkering en woongroep. Nu eigen huisje en vast werk:)
En nu dus deze studie ik ga iedereen eens laten zien wat ik kan
wie is er ook van bijna niks naar veel meer geklommen kwa werk en studie ? wie kan mij een hart onder de riem steken of wie doet er ook een studie richting voeding?
een studie voedingshulpverlener na lang wikken en wegen
voor iemand die haar hele leven al te horen krijgt dat ze het niet kan studeren heel wat,Ik ben laageletted, zoals dat heet mijn hele leven op het vso gezeten en altijd gezegd het hoogste haalbaar is uitkering en woongroep. Nu eigen huisje en vast werk:)
En nu dus deze studie ik ga iedereen eens laten zien wat ik kan
wie is er ook van bijna niks naar veel meer geklommen kwa werk en studie ? wie kan mij een hart onder de riem steken of wie doet er ook een studie richting voeding?
donderdag 19 januari 2012 om 15:10
voila: http://www.nti.nl/beroeps ... voedingshulpverlener.aspx
geen complete studie dus, maar meer een cursus. Klopt dat TO?
Kan handig zijn in je werk (bv kinderopvang, ouderenzorg)
geen complete studie dus, maar meer een cursus. Klopt dat TO?
Kan handig zijn in je werk (bv kinderopvang, ouderenzorg)
donderdag 19 januari 2012 om 15:18
quote:divafiary schreef op 19 januari 2012 @ 13:47:
thanks nou somige woorden zijn erg moeilijk voor mij,
en ik kan heel moeilijk rekenen hoop dat het goed gaat met die studie haha
Ook ik heb nog nooit van voedingshulpverlener gehoord.
Maar gaat dat wel lukken met je problemen met rekenen, want je moet ook hoeveelheden, ingenomen caloriën en de dagelijks benodigde caloriën berekenen, berekenen hoeveel koolhydraten in een product zitten als je niet de hele verpakking neemt, maar slechts een stukje van 175 gram bijvoorbeeld?
Succes.
thanks nou somige woorden zijn erg moeilijk voor mij,
en ik kan heel moeilijk rekenen hoop dat het goed gaat met die studie haha
Ook ik heb nog nooit van voedingshulpverlener gehoord.
Maar gaat dat wel lukken met je problemen met rekenen, want je moet ook hoeveelheden, ingenomen caloriën en de dagelijks benodigde caloriën berekenen, berekenen hoeveel koolhydraten in een product zitten als je niet de hele verpakking neemt, maar slechts een stukje van 175 gram bijvoorbeeld?
Succes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 19 januari 2012 om 15:20
Inhoud van de cursus:
Voedselhulpverlening: van darmregulering tot voedselintolerantie
De opleiding Voedselhulpverlener bestaat uit de volgende modules:
Module 1: Herkennen en helpen
Tijdens deze module leert de u hoe u eetproblemen kunt herkennen en hoe u uw hulp op de best mogelijke manier kunt aanbieden. Onderwerpen die tijdens deze module aan bod komen zijn psychologie, stress, angst en afweermechanismen, weerstandsgedrag, soorten van vragen, communicatieproces, niveaus en middelen en informatie uitwisselen.
Module 2: Voeding en spijsvertering
Deze module gaat over voeding en voedingsproblemen. Onderwerpen die tijdens deze module aan bod komen zijn bespreking van de verschillende maaltijden, de schijf van vijf, macrovoedingsstoffen, microvoedingsstoffen, voedselbereiding, de eisen die worden gesteld aan een menu, voedingsvezel en darmregulering, mensen met een handicap, voeding voor ouderen, eetstoornissen, gezond gewicht, overgewicht en obesitas en obesitas bij kinderen.
Module 3: Voeding en ziekte
In deze module worden de ziekten die om een zeer zorgvuldig dieet vragen behandeld. Onderwerpen die tijdens deze module aan bod komen zijn onder andere voeding bij ziekten, voedselallergie en voedselintolerantie, voeding en darmziekten, voeding bij hart- en vaatziekte, voeding.
Lijkt me behoorlijk pittig, maar succes er mee.
Voedselhulpverlening: van darmregulering tot voedselintolerantie
De opleiding Voedselhulpverlener bestaat uit de volgende modules:
Module 1: Herkennen en helpen
Tijdens deze module leert de u hoe u eetproblemen kunt herkennen en hoe u uw hulp op de best mogelijke manier kunt aanbieden. Onderwerpen die tijdens deze module aan bod komen zijn psychologie, stress, angst en afweermechanismen, weerstandsgedrag, soorten van vragen, communicatieproces, niveaus en middelen en informatie uitwisselen.
Module 2: Voeding en spijsvertering
Deze module gaat over voeding en voedingsproblemen. Onderwerpen die tijdens deze module aan bod komen zijn bespreking van de verschillende maaltijden, de schijf van vijf, macrovoedingsstoffen, microvoedingsstoffen, voedselbereiding, de eisen die worden gesteld aan een menu, voedingsvezel en darmregulering, mensen met een handicap, voeding voor ouderen, eetstoornissen, gezond gewicht, overgewicht en obesitas en obesitas bij kinderen.
Module 3: Voeding en ziekte
In deze module worden de ziekten die om een zeer zorgvuldig dieet vragen behandeld. Onderwerpen die tijdens deze module aan bod komen zijn onder andere voeding bij ziekten, voedselallergie en voedselintolerantie, voeding en darmziekten, voeding bij hart- en vaatziekte, voeding.
Lijkt me behoorlijk pittig, maar succes er mee.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 19 januari 2012 om 16:26
ja ik ben altijd erg geinterseed in wat voeding doet in het menselijk
lichaam en hoe voedselalergien en eetproblemen werken.
verder pysche spreekt mij ook erg aan.Ik doe het vooral voor mij zelf omdat het mij erg intersant lijkt. Het is niet zozeer een sonja om af te vallen, meer dus voedsel allergien en wat doet voedsel.
En ja het is inderdaad meer een cursus dan een opleiding
is geen hbo is mbo
lichaam en hoe voedselalergien en eetproblemen werken.
verder pysche spreekt mij ook erg aan.Ik doe het vooral voor mij zelf omdat het mij erg intersant lijkt. Het is niet zozeer een sonja om af te vallen, meer dus voedsel allergien en wat doet voedsel.
En ja het is inderdaad meer een cursus dan een opleiding
is geen hbo is mbo
donderdag 19 januari 2012 om 16:48