Werk & Studie alle pijlers

voedingshulpverlener

19-01-2012 13:35 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
ja ik ga het doen

een studie voedingshulpverlener na lang wikken en wegen

voor iemand die haar hele leven al te horen krijgt dat ze het niet kan studeren heel wat,Ik ben laageletted, zoals dat heet mijn hele leven op het vso gezeten en altijd gezegd het hoogste haalbaar is uitkering en woongroep. Nu eigen huisje en vast werk:)

En nu dus deze studie ik ga iedereen eens laten zien wat ik kan

wie is er ook van bijna niks naar veel meer geklommen kwa werk en studie ? wie kan mij een hart onder de riem steken of wie doet er ook een studie richting voeding?
Veel succes!

En ik vind dat je voor een 'laaggeletterde' goed kunt schrijven!

Verder heb ik niets zinnigs te melden, heb geen verstand van voedingsleer (alleen lekenkennis) en bijbehorende opleiding.
thanks nou somige woorden zijn erg moeilijk voor mij,

en ik kan heel moeilijk rekenen hoop dat het goed gaat met die studie haha

Wat goed van je !!! Ik heb helaas geen tips voor je. Volgens mij ga je het hartstikke goed doen.

Succes
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
Wat doet een voedingshulpverlener? Ik had er nog nooit van gehoord.
Een soort Sonja stel ik me erbij voor. Maar geen idee of dat klopt
Ik denk bij voedingshulpverlener eigenlijk aan een dietist maar dat is een HBO opleiding.
voila: http://www.nti.nl/beroeps ... voedingshulpverlener.aspx

geen complete studie dus, maar meer een cursus. Klopt dat TO?

Kan handig zijn in je werk (bv kinderopvang, ouderenzorg)
Succes! Ik hoop wel dat je het voornamelijk voor jezelf doet en niet alleen om jezelf te bewijzen naar je omgeving.
Good girl! En blijf hier schrijven. Dat verbetert je taal ook! Je weet dat we graag corrigeren, en daar wordt je alleen maar beter van. Maar je bent goed bezig.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:divafiary schreef op 19 januari 2012 @ 13:47:

thanks nou somige woorden zijn erg moeilijk voor mij,

en ik kan heel moeilijk rekenen hoop dat het goed gaat met die studie haha

Ook ik heb nog nooit van voedingshulpverlener gehoord.

Maar gaat dat wel lukken met je problemen met rekenen, want je moet ook hoeveelheden, ingenomen caloriën en de dagelijks benodigde caloriën berekenen, berekenen hoeveel koolhydraten in een product zitten als je niet de hele verpakking neemt, maar slechts een stukje van 175 gram bijvoorbeeld?

Succes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Fame schreef op 19 januari 2012 @ 15:17:

Good girl! En blijf hier schrijven. Dat verbetert je taal ook! Je weet dat we graag corrigeren, en daar wordt word je alleen maar beter van. Maar je bent goed bezig.
Inhoud van de cursus:

Voedselhulpverlening: van darmregulering tot voedselintolerantie

De opleiding Voedselhulpverlener bestaat uit de volgende modules:

Module 1: Herkennen en helpen

Tijdens deze module leert de u hoe u eetproblemen kunt herkennen en hoe u uw hulp op de best mogelijke manier kunt aanbieden. Onderwerpen die tijdens deze module aan bod komen zijn psychologie, stress, angst en afweermechanismen, weerstandsgedrag, soorten van vragen, communicatieproces, niveaus en middelen en informatie uitwisselen.

Module 2: Voeding en spijsvertering

Deze module gaat over voeding en voedingsproblemen. Onderwerpen die tijdens deze module aan bod komen zijn bespreking van de verschillende maaltijden, de schijf van vijf, macrovoedingsstoffen, microvoedingsstoffen, voedselbereiding, de eisen die worden gesteld aan een menu, voedingsvezel en darmregulering, mensen met een handicap, voeding voor ouderen, eetstoornissen, gezond gewicht, overgewicht en obesitas en obesitas bij kinderen.

Module 3: Voeding en ziekte

In deze module worden de ziekten die om een zeer zorgvuldig dieet vragen behandeld. Onderwerpen die tijdens deze module aan bod komen zijn onder andere voeding bij ziekten, voedselallergie en voedselintolerantie, voeding en darmziekten, voeding bij hart- en vaatziekte, voeding.

Lijkt me behoorlijk pittig, maar succes er mee.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh, ja, ook ik maak typefouten! Lees meestal ook even terug en corrigeer dan. (Stomme muts)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat goed van je dat je een opleiding volgen! En het klinkt als een nuttige opleiding. Als je ziet hoeveel kinderen alleen al een voedselallegrie hebben of problemen hebben met eten (las van de week geloof ik een percentage van 25%)!
ja ik ben altijd erg geinterseed in wat voeding doet in het menselijk

lichaam en hoe voedselalergien en eetproblemen werken.

verder pysche spreekt mij ook erg aan.Ik doe het vooral voor mij zelf omdat het mij erg intersant lijkt. Het is niet zozeer een sonja om af te vallen, meer dus voedsel allergien en wat doet voedsel.

En ja het is inderdaad meer een cursus dan een opleiding

is geen hbo is mbo
reken moet ik dus nog even zien kan altijd hulp vragen
Goed dat je het gaat doen! Weet niet in hoeverre je je verdiept hebt in het cursus aanbod op dit gebied, maar mijn advies zou zijn: ga eerst voedingsleer of gewichtsconsulente doen.... Begin bij de basis!
voedingsleer hadden ze niet specifiek

wel voedingshulpverlener per 8 februwarie ga ik starten
Voedingsleer en gewichtsconsulent zijn van loi. Fijn om als basis te hebben, dat maakt voedingshulpverlener iets minder moeilijk....

Wel leuke opleiding hoor, en als het je echt interesseert is het lang niet zo moeilijk! Als je ooit hulp nodig hebt....

Succes!
Is het een aanvulling op je huidige werk diva?
nee geen aanvulling doe iets totaal anders

vind mijn werk ook niet zo leuk meer

maar dat is een ander verhaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven