Voor rustig gedrag doubleren?!
vrijdag 15 juni 2018 om 22:37
Beste forumers ,
Ik zit hier met een probleem namelijk m'n zusje moet volgend jaar doubleren NIET om haar eindscore maar om haar gedrag.
Want ze is namelijk 'te rustig'?? Ik en m'n ouders waren er laaiend over want haar punten waren allemaal voldoendes!
Haar mentor zegt dat ze met haar medeleerlingen om moet gaan terwijl ze haar de hele jaar al buitensluiten want ze heeft een andere afkomst... Ook wil ik zeggen dat zij en haar enige vriendin die ook buitenlands is moeten doubleren terwijl ze beide hoge scoren scoorden?!
Ik wil weten of ik dit kan oplossen of niet? Want het is niet eerlijk ook heeft ze het gevoel dat ze anders is en dat ze meer moeite moet gaan doen om op maar medeleerlingen te lijken terwijl ze dat NIET leuk vind. Haar mentor heeft ook een paar hele nare dingen tegen haar gezegd over haar haar dat het TE kroes is. Ook heeft hij tegen haar medeleerlingen gezegd dat ze een beetje te stil is en waarom in plaats het tegen haar te zeggen. Dat allemaal voor haar neus. Helaas is het haar mentor en kunnen we bijna niks doen.
Ik wil heel graag weten of dit mag?
Alsnog bedankt!
Ik zit hier met een probleem namelijk m'n zusje moet volgend jaar doubleren NIET om haar eindscore maar om haar gedrag.
Want ze is namelijk 'te rustig'?? Ik en m'n ouders waren er laaiend over want haar punten waren allemaal voldoendes!
Haar mentor zegt dat ze met haar medeleerlingen om moet gaan terwijl ze haar de hele jaar al buitensluiten want ze heeft een andere afkomst... Ook wil ik zeggen dat zij en haar enige vriendin die ook buitenlands is moeten doubleren terwijl ze beide hoge scoren scoorden?!
Ik wil weten of ik dit kan oplossen of niet? Want het is niet eerlijk ook heeft ze het gevoel dat ze anders is en dat ze meer moeite moet gaan doen om op maar medeleerlingen te lijken terwijl ze dat NIET leuk vind. Haar mentor heeft ook een paar hele nare dingen tegen haar gezegd over haar haar dat het TE kroes is. Ook heeft hij tegen haar medeleerlingen gezegd dat ze een beetje te stil is en waarom in plaats het tegen haar te zeggen. Dat allemaal voor haar neus. Helaas is het haar mentor en kunnen we bijna niks doen.
Ik wil heel graag weten of dit mag?
Alsnog bedankt!
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
vrijdag 15 juni 2018 om 22:43
Ja wij gaan haar allemaal helpen.Fruity-Pebbles schreef: ↑15-06-2018 22:42Jij kan het niet oplossen. Dat zullen je ouders moeten doen, met je zus en de school.
vrijdag 15 juni 2018 om 22:51
sprietgras schreef: ↑15-06-2018 22:44Uhm waarvoor doubleert ze? Eindscore doet mij denken aan Cito en dus basisschool. Maar mentor is normaal gesproken juist middelbaar.
Bij beide: vraag gesprek aan met ib-er, afdelingshoofd of directeur.
Ze is een scholier op het MBO. Ze heeft examens gehad waarvan haar eindscore op bovengemiddeld zat.
vrijdag 15 juni 2018 om 22:51
Wat voor opleiding doet ze, middelbare school of een vervolg- of beroepsopleiding?
In dat laatste geval kan ik mij wel voorstellen dat ze wellich theoretisch gezien heel goede cijfers haalt maar dat ze door haar te rustige karakter bang zijn dat ze de praktische kant van het beroep niet goed aan kan en als er volgend jaar bijvoorbeeld stage of zoiets op dat gebied is het beter zou zijn als ze langer de tijd heeft om zich voor te bereiden op die praktisch kant (assertiever worden bijvoorbeeld).
Maar dat zou alleen bij bepaalde beroepsopleidingen wellicht mee kunnen spelen, op een middelbare school zou dat eigenlijk geen argument moeten kunnen zijn.
Cross post; MBO opleiding dus. Een MBO opleiding waarbij je stevig in je schoenen moet staan? (Beveiliging bijvoorbeeld? Daarbij kan ik me voorstellen dat je niet alleen op cijfers wordt beoordeeld) (en zo zijn er vast nog wel meer opleidingen te bedenken).
In dat laatste geval kan ik mij wel voorstellen dat ze wellich theoretisch gezien heel goede cijfers haalt maar dat ze door haar te rustige karakter bang zijn dat ze de praktische kant van het beroep niet goed aan kan en als er volgend jaar bijvoorbeeld stage of zoiets op dat gebied is het beter zou zijn als ze langer de tijd heeft om zich voor te bereiden op die praktisch kant (assertiever worden bijvoorbeeld).
Maar dat zou alleen bij bepaalde beroepsopleidingen wellicht mee kunnen spelen, op een middelbare school zou dat eigenlijk geen argument moeten kunnen zijn.
Cross post; MBO opleiding dus. Een MBO opleiding waarbij je stevig in je schoenen moet staan? (Beveiliging bijvoorbeeld? Daarbij kan ik me voorstellen dat je niet alleen op cijfers wordt beoordeeld) (en zo zijn er vast nog wel meer opleidingen te bedenken).
anoniem_272813 wijzigde dit bericht op 15-06-2018 22:54
Reden: Crosspost
Reden: Crosspost
16.47% gewijzigd
vrijdag 15 juni 2018 om 22:54
vrijdag 15 juni 2018 om 23:12
Oneens, get a grip op de emoties en zoek alles haarfijn uit. Zorg dat je bij het gesprek bent waarvoor jouw ouders worden uitgenodigd.
Je hebt namelijk gelijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 15 juni 2018 om 23:14
In dat gesprek houd je emotie in de hand en laat hen de overgangsregeling zien. Geen gezeik dat kind gaat over maar dat vertel je hen zonder emotie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 16 juni 2018 om 07:08
Dat weet jij toch niet? Als een MBO een bepaalde beoordelingsgraad hanteert en daar voldoet zus aantoonbaar niet aan kan TO hoog of laag springen, dan gaat het kind gewoon niet over...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
zaterdag 16 juni 2018 om 12:41
Die overgangsregeling zegt niet zo veel, want elke school heeft ook een uitzonderingsclausule en daar staat dan in dat ze kunnen afwijken van de overgangsregeling. Ze moeten hun keuze wel beargumenteren.
zaterdag 16 juni 2018 om 13:26
De eisen waar je aan moet voldoen om over te gaan moeten in de studiegids opgenomen zijn. Lees dit na. Vaak staat iets wat lastig te meten is (rustig gedrag in dit geval ) er niet in.
Kunnen er andere redenen zijn? Zorg dat jullie eerst echt zeker weten wat de argumenten van de mentor zijn. Leg deze vervolgens naast de eisen uit de studiegids.
Klopt het aantoonbaar dat je zus niet aan de eisen voldoet? Dan is er weinig te doen. Klopt het niet, dan kun je je zus adviseren om bezwaar te maken of dat je ouders laten doen.
Maar wel echt uitzoeken of er niet méér redenen zijn.
Kunnen er andere redenen zijn? Zorg dat jullie eerst echt zeker weten wat de argumenten van de mentor zijn. Leg deze vervolgens naast de eisen uit de studiegids.
Klopt het aantoonbaar dat je zus niet aan de eisen voldoet? Dan is er weinig te doen. Klopt het niet, dan kun je je zus adviseren om bezwaar te maken of dat je ouders laten doen.
Maar wel echt uitzoeken of er niet méér redenen zijn.
zaterdag 16 juni 2018 om 14:14
+1stripverhaal schreef: ↑15-06-2018 22:51Wat voor opleiding doet ze, middelbare school of een vervolg- of beroepsopleiding?