Werk & Studie alle pijlers

Voorgesteld door uitzendbureau

29-09-2017 11:26 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het uitzendbureau heeft me voorgesteld voor een geweldige baan.
Maar nu?
Hoe lang duurt deze procedure?
Is dat vergelijkbaar met een 'gewone' sollicitatie?
Langer? Korter?
Ik had het natuurlijk even moeten vragen, maar in mijn dolblije enthousiastme, even vergeten.
Hoe lang duurde het bij jullie?
Dat is bij iedere procedure verschillend. Het kan variëren van een rondleiding door het bedrijf en de volgende dag beginnen tot een compleet assessment. Ik zou dus gewoon het UB even terugbellen en het vragen.
Is heel wisselend soms heel snel soms heel langzaam.
Ligt ook aan uitzendbureau en bedrijf en werktijden van de contactpersonen.
1e gaat sneller als de andere. Soms zijn er 2 dagen nodig en soms een week.
Het UZB denkt dat jij een goede kandidaat bent. Het bedrijf leest het profiel wat ze van jou toegestuurd hebben gekregen en je CV, en bepaalt op basis daarvan of ze je willen uitnodigen. Het UZB kan ook meer mensen tegelijkertijd hebben voorgesteld.

Het kan dat het bedrijf zelf vandaag al laat weten aan het UZB wat ze willen of pas over twee weken. Zo verschillend.

Soms moet je nog allerlei testen maken, soms mag je meteen op gesprek. Zoveel bedrijven zoveel procedures.
Het verschilt ontzettend heb ik gemerkt. Van 'Je wordt donderdag gebeld, mag vrijdag komen en maandag beginnen' tot 'je kan twee weken wachten op antwoord' dat ik zoiets heb van ja doei ik kies wel mijn andere optie. Dan zgn zsm iemand nodig hebben maar wel weken over alles doen. :P
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Heel wisselend. Ik ben wel eens gebeld en kon de volgende dag beginnen, of eerst een sollicitatieprocedure ingaan wat een week duurt. Bij mijn huidige baan ben ik een heel traject ingegaan. Dus eerst gebeld of ik interesse had, toen een gesprek bij de werkgever, toen wat testen moeten doen, toen een opleiding van 2 maanden ( ik had gelukkig een aantal papieren al), dan examens en dan beginnen met werken.
Ik moest destijds gewoon mee door de sollicitatierondes. Het enige wat ik niet hoefde te doen, was een motivatiebrief schrijven. Ik had binnen 2 weken de baan, maar dit is overal verschillend.
Niks over te zeggen dus.
Dat had ik kunnen weten.
Ga volgende week het UZB wel nog eens bellen. Ik vind het zo stom staan. Eerst zeggen "bedankt, ik wacht het af" en dan terug bellen met "hoe lang moet eigenlijk wachten?" :bonk:

Bedank voor alle reacties.
Iemand nog tips om er niet zo op te 'wachten'? Probeer mezelf af te leiden, maar ik merk dat ik toch steeds alert blijf of ik mijn mobiel niet hoor...
Het is nooit stom om een uitzendbureau te bellen. Ze leggen je graag dingen uit, zeker als het nieuw voor je is. Dus gewoon even bellen om te vragen hoe het zit, dan heb je duidelijkheid.

Net als de anderen heb ik heel verschillende ervaringen: ik ben wel eens dezelfde dag begonnen, of een week later, soms moest ik eerst op gesprek komen, soms mocht ik meteen starten. Hangt er maar net vanaf wat voor werk het is en wat de werkgever wil. Een vaste baan is ook anders dan werk als uitzendkracht, voor de eerste lijkt de procedure vaak wat meer op een traditionele sollicitatieprocedure.

In de tussentijd gewoon doorgaan met je leven en wat je in die tijd ook doet. Het kan altijd zo zijn dat je het toch niet wordt (heb ik vaak meegemaakt) en het is jammer als je dan je hele leven on hold hebt gezet.
@Cerulli
Dankjewel voor je antwoord.
Sta weer helemaal met twee benen op de grond. Dat had ik echt even nodig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven