Werk & Studie alle pijlers

Vraag aan alle middelbare school-docenten

28-09-2010 23:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de put... Afgelopen schooljaar heb ik mijn baan op moeten zeggen wegens een verhuizing. Ik baalde hier verschrikkelijk van en nog steeds, ik heb er 4 jaar gewerkt en ik had het daar enorm naar mijn zin. Leuke, jonge collega's en een paar keer per jaar waren er etentjes en gingen we daarna uit en iedere vrijdag was er een borrel, gewoon op school, om de week af te sluiten.

Nu werk ik op een school waar dat dus helemaal niet aan de orde is. Ik ben één van de weinige jonge docenten (ik ben 29) en er wordt niets vrijdagmiddag gedaan of onderling. Laat staan een etentje of een avondje uit. Onderling is er ook weinig contact, in de zin van dat er weinig wordt gelachen en niet echt lekker wordt gekletst. Verreweg de meeste mensen zijn ook van de oude stempel (lees 50+) of willen anders meteen naar huis naar kinderen of gewoon om thuis te zijn.

Ik mis de leuke, amicale werksfeer enorm, met de bijbehorende borrels en etentjes. Hoe is dat op jullie school? Ik zal toch niet op de enige school gewerkt hebben waar dat wel aan de orde was? Ik hoop zo van niet, ik mis mijn oude school verschrikkelijk, ben zo bang dat de verhuizing een grote vergissing is geweest en ik moet even een reality-check dat het ergens anders ook zo leuk kan zijn :(
Geen eigen ervaring met scholen maar wel met werken op groepen in de jeugdhulpverlening. Omdat ik een invalkracht ben geweest heb ik op wel 15 verschillende groepen gewerkt. En maar op 2 groepen was er met collega's onderling zo'n leuke amicale sfeer. Daarom heb ik uiteindelijk ook 4 jaar op die ene groep gewerkt, en 4 jaar op die andere. Alle andere groepen vond ik de sfeer onderling vreselijk, kil en afstandelijk.