Werk & Studie alle pijlers

Vraag aan rechtenstudenten

30-09-2010 08:31 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn studie moet ik één van de volgende wettenbundels aanschaffen. Ik ben benieuwd naar ervaringen welke prettiger werkt?

Sdu Verzameling Nederlandse Wetgeving studiejaar 2010/2011 (VNW) (9789012382908)

of

Kluwer Collegebundel 2010-2011 (9789013071221)

Iemand ervaring?
Ik heb vorig jaar voor een bijvak de Kluwer aangeschaft, vond hem erg fijn werken. Weinig ervaring met de andere, de meesten hebben de Kluwer geloof ik.
Ik vind de kluwer het fijnst. Maar het maakt niet zoveel uit hoor, al is het vaak wel dat als je eenmaal voor de kluwer of een andere hebt gekozen, je daar dan ook bij blijft.
Ben geen rechtenstudent maar gebruik de bundels in de praktijk en mijn voorkeur gaat uit naar de Kluwer bundels.
enige voordeel aan sdu vind ik dat het in 3-en is gesplitst en kluwer in 2-en. Dat scheelt sjouwen. Maar praktijk wijst uit dat je toch soms 2 van de 3 mee moet nemen, dus ja.. dan heeft kluwer sowieso mijn voorkeur.
Ik ben dus zo'n eigenwijs die de SDU heeft (geen idee waarom, bij de open universiteit is ook niet zoveel gelegenheid voor overleg met medestudenten). En ja, als je eenmaal ergens aan gewend bent switch je niet meer. Vraag me af of er echt iemand vergelijkend warenonderzoek heeft gedaan.
Hier ook de kluwer bundels. Volgens mij kosten deze rond de 50,- en krijg je zowel privaat als publiek.

Uiteraard mag je er niet in schrijven, maar wij mogen er wel geeltjes in plakken. Dus die van mij heeft aan de zijkant een bonte verzameling van kleine kleefstickertjes :-D
Ik vind de SDU fijner als je het in delen mee wilt nemen, maar de praktijk wijst uit dat bijna iedereen Kluwer heeft. In college wordt het dus ook uitgelegd vanuit de Kluwer (bij mij in ieder geval).
Ik gebruik altijd Kluwer.
Ik gebruikte altijd de SDU..aan het begin van het eerste collegejaar is toen zoiets gezegd als 'kijk maar welke van de twee je makkelijker vindt werken' en bijna iedereen om me heen kocht de SDU..ben er altijd aan blijven plakken.
Op het hbo gebruikte ik SDU, vond het erg fijn werken.

Toen op de Uni werd de Kluwer aangeraden, was even wennen maar nu (master) vind ik de SDU weer wennen als ik die van iemand leen!

Ik zou toch voor de Kluwer gaan. Vaak moet je toch twee delen mee hebben van SDU, dus qua sjouwen scheelt het ook niet.
quote:Boarn schreef op 30 september 2010 @ 08:44:

Hier ook de kluwer bundels. Volgens mij kosten deze rond de 50,- en krijg je zowel privaat als publiek.

Uiteraard mag je er niet in schrijven, maar wij mogen er wel geeltjes in plakken.

Verschilt per uni, ik mag er wel in schrijven (alleen wetsartikelen en namen van arresten) en onderstrepen/highlighten.Maar dat krijgt ze vast vanzelf wel te horen.

Hier ook de Kluwer, vind m prima werken.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Kluwer! Bij ons had bijna iedereen Kluwer; alleen staats- en bestuursrecht studenten gebruikten vaak de SDU bundel (we noemden het daarom de ambtenarenbijbel)...
Ze zijn allebei prima, het is maar net wat je gewend bent. Maar de meeste studenten gebruiken de Kluwer.
Ik neig zelf ook al naar Kluwer (omdat ik daar Memo's daarvan nu ook gebruik), maar bij alle aanbevolen literatuur staan de 'Wegwijs in de ...' boeken van Sdu.

Ik mag ook highlighten en refereren. Tegenwoordig worden ze geleverd (beide bundels) met tabs.

Andere vraag dan: bij de Sdu krijg je een gratis abonnement op de Het Advocatenblad en bij Kluwer op de Mr. Welk blad is interessanter?
Ik heb die van Kluwer. Ideaal. Iedereen gebruikt die bij ons trouwens.
Het Advocatenblad is wat specifieker gericht op advocaten, en als student nog niet zo interessant denk ik. Mr. is wat algemener over juridische dingen, dus gaat ook over bedrijfsjuristen etc. Nog een plusje voor de Kluwer dus
Volgens mij wordt Kluwer op de uni veel meer gebruikt, ik gebruik hem zelf ook. In colleges werd er altijd vanuit gegaan dat je de Kluwer had.

Het gewicht is tegenwoordig ook veel minder een probleem, hij is ook online in te zien. De papieren bundel gebruik ik bijna nooit meer ...
Wie iemand hoe het werkt met die tabjes van Kluwer? Heb een blaadje met teksten erop en dan nog een bruinig blaadje zonder teksten en dat geldt ook voor het groene blaadje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven