Werk & Studie alle pijlers

Vraag over cv

10-03-2014 21:12 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
na 11 jaar gewerkt te hebben is morgen mijn eerste werkeloze dag..... En nu? Druk bezig om sollicitatiebrieven te schrijven en bedrijven te bellen.

Vandaag een. Prettig gesprek gehad en zij vroeg mij een uitgebreide cv te sturen met daar bij geschreven dat je bijvoorbeeld van september 2004 tot maart 2014 bij die en die werkgever heb gewerkt en als je eventuele gaten heb er bij zet wat en waarom.

En daar zit em de kneep! Ik weet precies de datum dat ik bij mijn laatste baan in dienst kwam 11 jaar terug. Ik weet ook nog in welke maanden ik mijn zaterdagbaantje begon en eindigde en in welke maand ik begon met mijn eerste échte baan, maar...... Ik weet niet meer precies in welke maand ik daar gestopt ben. Daarna nog een jaar bij een bedrijf gewerkt maar weet ook daar de maanden niet meer.... Wel dat ik sinds mijn schooltijd aan een stuk door gewerkt heb, heb geen last van gaten op mijn cv.

Dan toch de maanden daar achterwege laten of gewoon een maand neerzetten met de kans dat ik er een maand naast zit?

Wat is wijsheid?

Kan wel merken dat het weer helemaal nieuw is voor mij het schrijven van een sollicitatiebrief + cv
Kun je dat niet nakijken op bijvoorbeeld je giro gaf schriften?
Op carrieretijger.nl kun je veel lezen over je cv schrijven. Kun je hem ook (anoniem) laten lezen aan anderen.

Ik heb zelf altijd alleen de jaartallen genoemd, maar heb dan wel een paar gaten in mijn cv gehad.
Bij werkervaring die ik meer 5 jaar geleden heb opgedaan noem ik zelf alleen jaren eigenlijk. Hou een cv vooral beknopt en relevant.
Maar denk je echt dat je nieuwe werkgever al die datums gaat controleren?

Degene die je opgeeft als referentie wel, maar van 12 jaar geleden? Of 15jaar geleden, denk het niet.
Zou dat niet zo precies op de maand af er op zetten. Is nergens voor nodig. Als je globaal de jaartallen nog weet moet voldoende zijn. Ze gaan heus niet controleren of je ergens tot februari of tot april in dienst bent geweest. Meestal zijn bedrijven waar je een aantal jaar geleden werkte inmiddels allang failliet.
Dus je hebt de afgelopen 11 jaar aaneengesloten bij 1 werkgever gewerkt en ze willen nu weten of er voor die tijd gaten in je cv zitten en welke zaterdagbanen je hebt gehad?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Datum in dienst staat toch op je loonstrook?
Heb jij nog loonstroken van tig jaar geleden dan? En van je (zwarte) weekendbaantjes? Zet studentenbaantjes sowieso niet op mijn cv. Die had ik er alleen op staan om wat vulling te hebben toen ik nog geen enkele normale job had gehad.
Nou ze vroeg er dus echt specifiek om: zet de maanden van in dienst treden en uit dienst treden!

Ik heb nog wel het rekeningafschrift waar mijn allereerste loon opstaat (jeetje wat was ik toen goedkoop voor mijn baas! ), maar ik heb geen rekeningafschriften meer van 7 jaar en ouder.... En volgens mij ook geen salarisstroken uit die tijd....

De reden trouwens dat ik de zaterdagbaan er bij wil vermelden is omdat het overeenkomsten heeft met de baan waar ik nu voor solliciteer!
Alles voor die 11 jaar hoef je echt niet in maanden op te schrijven, totaal irrelevant.

Maar mocht je het toch willen doen: rekeningafschriften/loonstrookjes/contracten.
Van een baan van 11 jaar geleden gaan ze echt niet meer de exacte maanden controleren. Dikke kans dat het bedrijf a) niet meer bestaat, b) het contactpersoon daar er niet meer werkt, c) het bedrijf al een paar naamsveranderingen achter de rug heeft zodat je niet eens meer weet hoe ze nu heten.
Ik zou de bijbaantjes gewoon globaal doen (jaartallen)

En je echte banen wel op de maand, daar vroegen ze ook om (en dan eventueel er een maand naast zitten)

Maar soms kun je nog best veel achterhalen in je administratie
Aangezien ze specifiek heeft gevraagd de maanden erbij te zetten zou ik dit zeker wel doen.

Je kunt er gewoon wat bij benadering neerzetten lijkt mij of het bedrijf opbellen of ze deze informatie misschien voor je hebben. Als ze navraag doen(wat mij stug lijkt) en het klopt niet kun je altijd nog aangeven dat het zolang geleden is en je je best hebt gedaan om de goede maanden te vinden en herinneren maar dat daar best een foutje ingeslopen kan zijn.

Misschien is de achterliggende gedachte wel dat je ergens 8 maanden gewerkt hebt bij de voor hun relevante werkervaring, terwijl 2x een half jaar contract logisch is waarom je daar dan acht maanden hebt gewerkt.
Ik denk dat je ook een WW-uitkering hebt? Dan kan je via je Digi-D op 'mijn UWV' inloggen en daar staat je hele arbeidsverleden. Volgens mij ook met datum in- en uitdienst.
Nou ik heb precies het zelfde. Ik weet dat ook allemaal echt niet meer. En ik moet heel eerlijk toegeven dat ik het nog nooit heb mee gemaakt dat ik erop aan gesproken ben dat het niet klopt. Volgens mij word dat gewoon gevraagd omdat iemand van hoger hand dat nou eenmaal bedacht heeft. Maar als t er op aan komt ga ik er van uit dat bijna niemand dat allemaal nog exact weet. En ik ga er ook niet van uit dat er iemand zin aan heeft om dat extra nog even na te kijken gezien het aantal werkelozen wat er iedere dag bij komt. Die mensen daar bij t uwv hebben wel wat beters te doen.
Ninon,

nog niet, pas eind van deze week krijgen we de eerste bijeenkomst van het uwv voor het aanvragen van de ww….. Ik hoop wel dat het dan snel geregeld is. Kan het wel even uitzingen, maar toch!

Bedankt voor al jullie reacties trouwens!

Ik heb er nu van gemaakt, voorjaar 1999…...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven