Werk & Studie alle pijlers

Vraag over de Belastingwet

06-06-2011 16:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op school een case gekregen en ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb de vraag beantwoord maar er moet een juridische onderbouwing bij en die kan ik nergens vinden.

Het gaat om een alleenstaande vrouw die belasting moet betalen (haar man is net overleden en de vrouw wist niet van het geld). Nou heb ik precies gevonden wat een alleenstaande aan spaargeld mag hebben maar ik kan er niets over vinden in de belastingwet.

De informatie op belastingdienst.nl is niet genoeg. De docent wil er graag een wettekst bij.

Nou weet ik nog niets over de belastingswet. (We hebben er nog niet eerder mee te maken gehad) Dus misschien kan iemand hier mij helpen?

Ik vraag dus niet of jullie mijn huiswerk willen doen Ik ben zo goed als klaar. Maar een wettekst bij mijn project zorgt voor een beter cijfer vandaar

Alvast bedankt!
heeft dit niet iets met erven te maken?

Of zit ik er nu helemaal naast?
Life is a fairytale told by an idiot
quote:leentje87 schreef op 06 juni 2011 @ 16:24:

heeft dit niet iets met erven te maken?

Of zit ik er nu helemaal naast?

Nee het heeft puur met spaargeld hebben te maken. Lang verhaal maar de case was fout ( ) en daarom vond de docent dat we zelf moesten uitzoeken waarom mevrouw geld moest betalen aan de BD omdat haar man vermogen had. Mevrouw zelf had echter schulden en daarom kwam ze bij onze instantie. Wij hebben ervan gemaakt dat mevrouw spaargeld blijkt te hebben waar ze in eerste instantie niets van af wist. Dit betekent dat mevrouw schuldenvrij is. We missen alleen de juridische onderbouwing.

Vaag verhaal ik weet het. Maar de case klopt niet. Daarom kan ik het niet zo goed uitleggen.
Artikel 5.5 Wet IB 2001!
En als de vrouw ouder dan 65 is, geldt er nog de ouderentoeslag en die staat in artikel 5.6.
wat is nou precies de vraag? ik denk namelijk wel dat ik je kan helpen
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:12twister schreef op 06 juni 2011 @ 16:30:

Artikel 5.5 Wet IB 2001!Ja dat is hem. Heel erg bedankt!!!!
quote:norma_jeane schreef op 06 juni 2011 @ 16:32:

wat is nou precies de vraag? ik denk namelijk wel dat ik je kan helpenIk moest juridisch onderbouwen waarom mevrouw een bepaald bedrag aan spaargeld mocht hebben. Maar met de link van 123Twister ben ik al een heel eind op weg.
quote:12twister schreef op 06 juni 2011 @ 16:32:

En als de vrouw ouder dan 65 is, geldt er nog de ouderentoeslag en die staat in artikel 5.6.Oei daar heb ik geen rekening mee gehouden. Even kijken.
Hahaha Mikk pas maar op dat 12Twister je leraar niet zelf is
quote:Scuba schreef op 06 juni 2011 @ 16:40:

Hahaha Mikk pas maar op dat 12Twister je leraar niet zelf is

Lijkt me sterk

Hoi ik wil graag een 10
12Twister mag morgen zelf een examen over IB doen.

Ik wil ook een 10!
quote:12twister schreef op 06 juni 2011 @ 16:57:

12Twister mag morgen zelf een examen over IB doen.

Ik wil ook een 10!

Heel veel succes!!

En bedankt nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven