Vraag voor parttimers
maandag 14 januari 2019 om 20:11
Hoi!
Ik heb een baan aangeboden gekregen tussen de 4 en 20 uur per week. Hierbij hebben wij de ene maand de toeslagen ( huur, zorg en kindgebonden) eruit en de andere maand kunnen we flink te kort komen. Het zijn wisselende diensten en het zou dus de maanden compenseren worden maarja ik wil zoooo graag!
Ik heb reuma en een leveroperatie achter de rug dus meer dan 20 uur werken is voor mij echt geen optie,
maar wij willen wel ontzettend graag uit de toeslagen val en netto wat meer te besteden hebben nu we toeslag afhankelijk zijn.
Mijn man verdient niet bijster veel en dat zit er voorlopig ook nog niet in.
Nu krijg ik ieder jaar de algemene heffingskortingen via mijn man uitgekeerd. Dat is ontzettend welkom als je van 1 salaris rond moet komen. Alle beetjes helpen. We hebben een zoon van 8 jaar in de groei.
Nu begreep ik dat er ook een werkende moedertoeslag bestaat? hebben we dan nog wel recht op de algemene heffingskortingen of komen die dan te vervallen? Als we het op deze manier allemaal rond kunnen breien is het zeker de moeite waard deze baan te accepteren als we niet in financiële problemen komen.
Ik wil deze functie heel graag aannemen maar niet als we er financieel nog verder op achteruit gaan.
Uiteraard doe ik dit ook om mezelf verder te ontwikkelen en pernsioen op te bouwen ( in hoeverre dat tegen die tijd nog bestaat ) maar we moeten er niet op achteruit gaan.
Ben heel erg benieuwd of er positieve ervaringen zijn!
Groetjes
Ik heb een baan aangeboden gekregen tussen de 4 en 20 uur per week. Hierbij hebben wij de ene maand de toeslagen ( huur, zorg en kindgebonden) eruit en de andere maand kunnen we flink te kort komen. Het zijn wisselende diensten en het zou dus de maanden compenseren worden maarja ik wil zoooo graag!
Ik heb reuma en een leveroperatie achter de rug dus meer dan 20 uur werken is voor mij echt geen optie,
maar wij willen wel ontzettend graag uit de toeslagen val en netto wat meer te besteden hebben nu we toeslag afhankelijk zijn.
Mijn man verdient niet bijster veel en dat zit er voorlopig ook nog niet in.
Nu krijg ik ieder jaar de algemene heffingskortingen via mijn man uitgekeerd. Dat is ontzettend welkom als je van 1 salaris rond moet komen. Alle beetjes helpen. We hebben een zoon van 8 jaar in de groei.
Nu begreep ik dat er ook een werkende moedertoeslag bestaat? hebben we dan nog wel recht op de algemene heffingskortingen of komen die dan te vervallen? Als we het op deze manier allemaal rond kunnen breien is het zeker de moeite waard deze baan te accepteren als we niet in financiële problemen komen.
Ik wil deze functie heel graag aannemen maar niet als we er financieel nog verder op achteruit gaan.
Uiteraard doe ik dit ook om mezelf verder te ontwikkelen en pernsioen op te bouwen ( in hoeverre dat tegen die tijd nog bestaat ) maar we moeten er niet op achteruit gaan.
Ben heel erg benieuwd of er positieve ervaringen zijn!
Groetjes
blijf altijd vriendelijk!
maandag 14 januari 2019 om 21:14
vanaf 30.000 bruto ongeveer aan jaarinkomen vervallen de subsidies compleet. Als ik dit met 4 tot 20 uur per week kan oplossen met eventueel de algehele heffingskorting van mijn man en de inkomensafhankelijke combinatie korting gaan we er financieel niet op achteruit. Gerekend dat ik niet altijd 20 uur per week werk heb.
maandag 14 januari 2019 om 21:14
Dit.
Als je al met je gezondheid sukkelt is in de zorg werken op onregelmatige tijden en soms lichamelijk zwaar werk, gewoon geen slimme keuze.
Zou kijken of je iets op kantoor kunt vinden.
maandag 14 januari 2019 om 21:17
Kantoor uren kost ons een percentage aan kinderopvang. Dit werk kan onder schooltijd en is lichamelijk niet zwaar. Het zit letterlijk om de hoek. Koffie en thee verzorgen, een wandeling naar buiten en af en toe wat pc werk. Hele dagen zitten is funest voor mijn aandoening. Dit is wel echt een ultieme kans om mij in te zetten voor de maatschappij. Misschien moet ik het een maandje proberen? Dan komen de subsidies niet heel erg in het geding en kan ik een betere schatting maken van het inkomen per maand en of werken loont voor zo weinig uurtjesredbulletje schreef: ↑14-01-2019 21:14Dit.
Als je al met je gezondheid sukkelt is in de zorg werken op onregelmatige tijden en soms lichamelijk zwaar werk, gewoon geen slimme keuze.
Zou kijken of je iets op kantoor kunt vinden.
maandag 14 januari 2019 om 21:21
Maar hoe weet je dat zo precies dan? Je weet toch nog niet hoeveel uur je daadwerkelijk zou werken en wat dus je jaarinkomen is? Ik zou als ik jou was financieel advies vragen aan iemand die er verstand van heeft en goed kan uitrekenen / uitleggen hoe het financiële plaatje wordt als je gaat werken.
Succes TO, wel fijn als het lukt!
maandag 14 januari 2019 om 21:25
Dat klinkt als 'n baan waar ze vaak onbetaalde vrijwilligers voor inzetten. Weet je zeker dat je genoeg uren kunt draaien en dat ze niet vooral op die gratis arbeidskrachten draaien en jou alleen op laten draven als zo'n vrijwilliger heeft afgezegd?dapperedodo84 schreef: ↑14-01-2019 21:17Kantoor uren kost ons een percentage aan kinderopvang. Dit werk kan onder schooltijd en is lichamelijk niet zwaar. Het zit letterlijk om de hoek. Koffie en thee verzorgen, een wandeling naar buiten en af en toe wat pc werk. Hele dagen zitten is funest voor mijn aandoening. Dit is wel echt een ultieme kans om mij in te zetten voor de maatschappij. Misschien moet ik het een maandje proberen? Dan komen de subsidies niet heel erg in het geding en kan ik een betere schatting maken van het inkomen per maand en of werken loont voor zo weinig uurtjes
maandag 14 januari 2019 om 21:27
Heb het gemiddelde gepakt! ik dacht je moet ergens vanuit gaan om überhaupt een berekening te kunnen maken.Aapie87 schreef: ↑14-01-2019 21:21Maar hoe weet je dat zo precies dan? Je weet toch nog niet hoeveel uur je daadwerkelijk zou werken en wat dus je jaarinkomen is? Ik zou als ik jou was financieel advies vragen aan iemand die er verstand van heeft en goed kan uitrekenen / uitleggen hoe het financiële plaatje wordt als je gaat werken.
Succes TO, wel fijn als het lukt!
De uren variëren zo ie zo,dus een adviseur kan ook niks anders dan een schatting maken op het gemiddelde.
Ik denk dat ik het zo ie zo gewoon een kans ga geven. misschien krijgt mijn man in de toekomst meer loon (gaat in opleiding via zn werk ) je weet maar nooit. ben inmiddels klaar met revalidatie en wil echt weer aan de slag. en solliciteren met baan is altijd beter als werkloos denk ik. Eindjes aan elkaar knopen doen we nu toch al.
maandag 14 januari 2019 om 21:28
uhhhh! ze zoeken 16 gastvrouwen dus ga ervan uit dat dat niet het geval is?redbulletje schreef: ↑14-01-2019 21:25Dat klinkt als 'n baan waar ze vaak onbetaalde vrijwilligers voor inzetten. Weet je zeker dat je genoeg uren kunt draaien en dat ze niet vooral op die gratis arbeidskrachten draaien en jou alleen op laten draven als zo'n vrijwilliger heeft afgezegd?
zou wat zijn zeg. ben ik mooi in de aap gelogeerd
maandag 14 januari 2019 om 21:32
heb net mijn stiefzus gevraagd of zij combinatie korting krijgt maar die krijgt niks? ze werkt 24 uur per week en haar man werkt ook gewoon fulltime? Zit er ook een grens aan het inkomen van haar man of staat dat er los van?gizzmo-returns schreef: ↑14-01-2019 20:15Als de kinderen jonger dan 12 zijn kan je eventueel recht hebben op de inkomensafhankelijke combinatiekorting ( geen moedertoeslag)
Kijk voor de voorwaarden op de site van de belastingsdienst
maandag 14 januari 2019 om 21:38
Die korting wordt vaak eind van het jaar toegepast bij het doen van de jaarlijkse inkomstenbelasting aangifte. Misschien dat ze daarom niet weet dat ze het krijgt? Of verwerkt op een andere manier waardoor ze het niet terugziet. Op haar belastingaangifte moet ze het terug kunnen ziendapperedodo84 schreef: ↑14-01-2019 21:32heb net mijn stiefzus gevraagd of zij combinatie korting krijgt maar die krijgt niks? ze werkt 24 uur per week en haar man werkt ook gewoon fulltime? Zit er ook een grens aan het inkomen van haar man of staat dat er los van?
maandag 14 januari 2019 om 21:41
Ok! dus het is niet gebaseerd op hun bruto jaarinkomen samen? Ze moet er dus echt krijgen......SiMaNo schreef: ↑14-01-2019 21:38Die korting wordt vaak eind van het jaar toegepast bij het doen van de jaarlijkse inkomstenbelasting aangifte. Misschien dat ze daarom niet weet dat ze het krijgt? Of verwerkt op een andere manier waardoor ze het niet terugziet. Op haar belastingaangifte moet ze het terug kunnen zien
maandag 14 januari 2019 om 21:42
en wordt dit dan samengevoegd met de algemene heffingskorting van de minst verdienende partner? of vervalt deze heffing?SiMaNo schreef: ↑14-01-2019 21:38Die korting wordt vaak eind van het jaar toegepast bij het doen van de jaarlijkse inkomstenbelasting aangifte. Misschien dat ze daarom niet weet dat ze het krijgt? Of verwerkt op een andere manier waardoor ze het niet terugziet. Op haar belastingaangifte moet ze het terug kunnen zien
maandag 14 januari 2019 om 21:47
maandag 14 januari 2019 om 21:50
En op hoeveel uren is het dan wijs om het te laten doorrekenen!
JA ik ga de vacature zeker opslaan volgende keer! Dit had wel slim geweest
maandag 14 januari 2019 om 21:56
Ja het is echt een betaalde baan. Ook met opleidingsmogelijkheden. Ze zoeken 16 gastvrouwen voor het zorgcentrum.
Ik denk een nieuw te creëren functie. Een vraag op mijn lijstje is ook of dit een nieuw te creëren functie betreft.
maandag 14 januari 2019 om 21:58
maandag 14 januari 2019 om 22:05
maandag 14 januari 2019 om 22:06
Waarom zou vragen naar salaris brutaal zijn? Iedereen werkt toch in eerste instantie voor het geld? Koffie schenken en wandelen klinkt mij ook in de oren als een vrijwilligers- of participatie functie en niet als een volwaardige baan, maar daar kom je alleen achter door duidelijkheid te vragen. Want als deze functie niet of heel weinig betaalt verspil je zowel je eigen als hun tijd met een gesprek. Zou een man zich trouwens wel eens afvragen of vragen naar het salaris te brutaal is? ( waar is Jollyrider als je m nodig hebt?)
maandag 14 januari 2019 om 22:12
Hier kan je een belastingkaart gratis downloaden. Heel handig overzicht met alle heffingskortingen die er zijn en wanneer je er wel of geen recht op hebt. Is bedoeld voor sociale diensten en staat extra informatie bij wat gekort wordt op de bijstand maar dat kan je dan negeren. Het gaat erom dat je op die kaart precies KINT zien vanaf welk inkomen je ergens wel of niet recht op hebt.
http://www.belastingkaart.nl/
http://www.belastingkaart.nl/
maandag 14 januari 2019 om 22:13
heb zelf ook een berekening gemaakt op 4 uur ( ongeveer negen euro per uur netto ) vet aan tekortmariellet schreef: ↑14-01-2019 22:05Als ik jou was zou ik twee bruto-netto berekeningen opvragen, als je wordt aangenomen. Van 4 uur per week en 20 uur per week. Zo weet je wat je minimaal en maximaal gaat verdienen. Je zou bij voldoende inkomen je toeslagen kunnen reserveren op de spaarrekening, zodat je ze altijd kunt terugbetalen.
20 uur is absoluuuuut de moeite waard. Mits ik onder schooltijd kan werken. Avonden en weekenden is mijn man thuis dus misschien iets om voor te leggen bij het bedrijf? zoveel mogelijk onder schooltijd en de rest in de avonden en weekenden zodat het opvang kosten drukt. Het moet van twee kanten komen. miischien moet ik iets brutaler worden hahaha.
bedankt voor je input !
maandag 14 januari 2019 om 22:13
maandag 14 januari 2019 om 22:14
Je valt onder de cao VVT. Het aantal uren dat je wordt aangeboden mag volgens deze cao niet. Het minimum aantal uren moet minimaal de helft van het maximum aantal uren zijn.
Gastvrouw functies zijn populair in de verzorgingshuizen. Het is een leuke baan, met veel afwisseling. Vraag of het naar de toilet brengen deel uitmaakt van jouw functieprofiel. Dat zou het werk zwaarder voor je maken.
Succes!
Gastvrouw functies zijn populair in de verzorgingshuizen. Het is een leuke baan, met veel afwisseling. Vraag of het naar de toilet brengen deel uitmaakt van jouw functieprofiel. Dat zou het werk zwaarder voor je maken.
Succes!
leef, geniet en eet!
maandag 14 januari 2019 om 22:14
Ja dit is best vreemd inderdaad.redbulletje schreef: ↑14-01-2019 22:11Waarom willen ze er 16 als ze je niet eens voldoende vaste uren kunnen garanderen?
Verschillende locaties misschien?