Werk & Studie alle pijlers

Vraag

15-05-2021 20:29 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet zo lang zzp-er. Nu ben ik uitgevallen vanwege overspannen/ burn-out klachten. Ik heb bij opdrachtgever aangegeven dat ik wil stoppen en aan mijn eigen gezondheid wil gaan werken. Het opzegtermijn is 2 maanden (bepaalde tijd).Eerst zegt opdrachtgever dat ik lopende zaken moet afmaken zodra het wat kan. Nu heeft opdrachtgever toch de opdrachten overgenomen/ ingenomen. Wat indirect betekent dat ik van de opdracht ben afgehaald. Zijn er nu consequenties voor mij? De overeenkomst is nooit getekend, maar heb wel gewerkt
tulpje25 wijzigde dit bericht op 15-05-2021 20:30
Reden: Aanvulling
1.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je bent gestart met werken zonder getekende opdracht overeenkomst? Of snap ik hem niet goed?

Hoeveel heb je geïnvesteerd aan tijd of materialen?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt (stom van mij) zonder getekende overeenkomst. Is door mij niet getekend omdat er een fout in staat, die aangepast moest worden. Wel mondelinge overeenkomst en mailwisseling
Als zzp-er zijn de consequenties waar je je niet tegen hebt verzekerd of hebt opgenomen in je overeenkomst toch altijd voor jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen een laptop gekocht, verder niks nodig. Verder hebt ik een beroepsaansprakelijkheids verzekering en een WA. In de overeenkomst die dus niet getekend is door mij staat niks in over schade clausule
war is nog niet zo lang
2 weken
2 maanden
Alle reacties Link kopieren
1 maand
Alle reacties Link kopieren
Wat is je echte vraag?
Of je recht hebt op geld omdat je wel gewerkt hebt?
je bent 1 maand zzp
net begonnen aan een opdracht
en nu burn out ?
en nu wil je geld omdat je gewerkt hebt
wat je niet krijgt omdat er niets is getekend
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
15-05-2021 20:56
Wat is je echte vraag?
Of je recht hebt op geld omdat je wel gewerkt hebt?
Ja dit eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
15-05-2021 20:57
je bent 1 maand zzp
net begonnen aan een opdracht
en nu burn out ?
en nu wil je geld omdat je gewerkt hebt
wat je niet krijgt omdat er niets is getekend
Ja klopt, ik werk ook nog voor een werkgever en daar sta ik ziek gemeld
Heb je de gemaakte uren van afgelopen maand wel al gefactureerd?
Alle reacties Link kopieren
Tulpje25 schreef:
15-05-2021 20:58
Ja dit eigenlijk.

Ik ben bang dat je afhankelijk bent van de coulance van de opdrachtgever. Maar aangezien zij nu een ander moeten zoeken voor de opdracht en dat voor hun ook weer extra tijd (=geld) kost (denk ook aan overdracht enzo), denk ik dat je pech hebt.

*Maar dat is gewoon mijn eerste gedachte, heb er verder geen verstand van ofzo. (Oftewel aan mij heb je niks).
oohboy wijzigde dit bericht op 15-05-2021 21:02
14.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
15-05-2021 20:59
Heb je de gemaakte uren van afgelopen maand wel al gefactureerd?
Nee nog niet, omdat de opdrachtgever een uitdraai moet maken wat er uitgekeerd gaat worden door de zorgverzekeraars en dan kan ik pas de factuur opmaken. Want ik zou daarvan een percentage horen te krijgen
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
15-05-2021 21:01
Ik ben bang dat je afhankelijk bent van de coulance van de opdrachtgever. Maar aangezien zij nu een ander moeten zoeken voor de opdracht en dat voor hun ook weer extra tijd (=geld) kost (denk ook aan overdracht enzo), denk ik dat je pech hebt.
Dankje voor je eerlijke antwoord. Voor mij een leermoment, dat ik pas moet beginnen als alles rond is
Tulpje25 schreef:
15-05-2021 21:03
Dankje voor je eerlijke antwoord. Voor mij een leermoment, dat ik pas moet beginnen als alles rond is
ja

heb je rechtsbijstand
Alle reacties Link kopieren
Tulpje25 schreef:
15-05-2021 21:01
Nee nog niet, omdat de opdrachtgever een uitdraai moet maken wat er uitgekeerd gaat worden door de zorgverzekeraars en dan kan ik pas de factuur opmaken. Want ik zou daarvan een percentage horen te krijgen

????

Afgelopen maand heb je uren gemaakt.

Even fictief

Je hebt 4 weken lang 24 uur gewerkt. Dat is 96 uur.

Je uurtarief is 50 ex.

96x50=4800
4800+21% btw= 5808.

Je kan dan 5808 factureren.

Ik snap niet wat een vergoeding van de verzekeraar er mee te maken heeft? Of werd je op basis van behaalde resultaten en moet het resultaat nog worden berekent?
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
15-05-2021 21:05
ja

heb je rechtsbijstand
Ja die heb ik. Ik heb hun al gebeld, maar het zal moeilijk worden. Rechtsbijstand zegt dat mondelinge overeenkomst ook telt, allen dit is moeilijk te bewijzen. Zelfs als er mailwisseling is geweest.
Maar als ik alles zo lees, dan heb ik vette pech.
Alle reacties Link kopieren
Tulpje25 schreef:
15-05-2021 21:09
Ja die heb ik. Ik heb hun al gebeld, maar het zal moeilijk worden. Rechtsbijstand zegt dat mondelinge overeenkomst ook telt, allen dit is moeilijk te bewijzen. Zelfs als er mailwisseling is geweest.
Maar als ik alles zo lees, dan heb ik vette pech.

Maar vraag je ook af of het geld wat je er heel misschien mee zou kunnen krijgen, opweegt tegen de energie die het kost. Want je bent wel ziek hè..
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
15-05-2021 21:07
????

Afgelopen maand heb je uren gemaakt.

Even fictief

Je hebt 4 weken lang 24 uur gewerkt. Dat is 96 uur.

Je uurtarief is 50 ex.

96x50=4800
4800+21% btw= 5808.

Je kan dan 5808 factureren.

Ik snap niet wat een vergoeding van de verzekeraar er mee te maken heeft? Of werd je op basis van behaalde resultaten en moet het resultaat nog worden berekent?
Ja klopt. Ik zie cliënten voor de opdrachtgever en de cliënten declareer ik in een systeem. Daar behoort opdrachtgever een uitdraai van te maken. Ik zeg: 10 cliënten gezien, maar variërend in tijd. Voor die tijd krijg ik een percentage wat de verzekeraar uitbetaald aan opdrachtgever
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
15-05-2021 21:10
Maar vraag je ook af of het geld wat je er heel misschien mee zou kunnen krijgen, opweegt tegen de energie die het kost. Want je bent wel ziek hè..
Dat is waar. Als ik ermee bezig ben, begin ik weer te huilen, krijg hoofdpijn, hartkloppingen etc
Alle reacties Link kopieren
Het hangt ook van het soort opdracht af. Als ik een ontwerper ergens een opdracht voor geef, en die heeft wel van alles bedacht maar nog niks hard gemaakt, dan kan de volgende gewoon weer opnieuw beginnen. Dan betaal ik dus niet voor datgene dat de eerste al gedaan heeft, want daar heb ik niks aan. Maar dan is de overeenkomst ook meestal voor de hele opdracht.
Als ik een zzp-er vraag om 8 uur per week te komen schoonmaken, en dat doet ze een maand, en dan niet meer, betaal ik die uren wel gewoon. Ze heeft dan namelijk gewoon gewerkt, en ik hoef voor dat werk geen ander meer in te huren.

Maar dat is allemaal wel uitgaande van een getekende overeenkomst. Op zich is het een voordeel als je wel een mailwisseling hebt, en een concept overeenkomst. Maar het is altijd een stuk lastiger dan met overeenkomst. En gedoe met langdurige zaken zit je nu ook niet op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Tulpje25 schreef:
15-05-2021 21:13
Ja klopt. Ik zie cliënten voor de opdrachtgever en de cliënten declareer ik in een systeem. Daar behoort opdrachtgever een uitdraai van te maken. Ik zeg: 10 cliënten gezien, maar variërend in tijd. Voor die tijd krijg ik een percentage wat de verzekeraar uitbetaald aan opdrachtgever


Oké, ik ben niet bekend met die manier van factureren maar ik ga er vanuit dat je

1) hebt bijgehouden hoeveel uren declarabele zijn
2) je weet wat je percentage is


Dan kan je toch nu je factuur opstellen? Je bent voor je administratie toch niet afhankelijk van je opdrachtgever?
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
15-05-2021 21:15
Oké, ik ben niet bekend met die manier van factureren maar ik ga er vanuit dat je

1) hebt bijgehouden hoeveel uren declarabele zijn
2) je weet wat je percentage is


Dan kan je toch nu je factuur opstellen? Je bent voor je administratie toch niet afhankelijk van je opdrachtgever?
Dit blijft lastig een factuur opstellen omdat
Cliënt x verzekerd is Cz en dan wordt er 98 euro uitbetaald
Cliënt y is verzekerd bij zilveren kruis en dan wordt er 87 uitbetaald.

Ik kan dit verder niet inzien dus ik weet niet wat er uiteindelijk wordt uitbetaald, dat kan alleen opdrachtgever zien. De opdrachtgever hoort uiteindelijk een uitdraai naar mij te sturen met wie ik heb gezien en wat het totaal bedrag is, waarvan ik dan een percentage kan factureren aan de opdrachtgever
Tulpje25 schreef:
15-05-2021 20:58
Ja dit eigenlijk.
Je hebt de opdracht niet voltooid. Ik zou me schamen om er nog geld voor te vragen als de opdrachtgever iemand anders moet zoeken om het weer recht te breien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven