Werk & Studie alle pijlers

vragen mbt werken als agente

03-08-2009 16:45 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

binnenkort heb ik een sollicitatiegesprek bij een bedrijf wat lingerie ontwerpt. zij zoeken agentes die ervoor zorgen dat de collectie in winkels terecht komt.

dit lijkt me heel leuk en de collectie ziet er geweldig uit.

nu weet ik al dat je als agente zelfstandige bent en dus zelf moet zorgdragen voor je premies enz. ik denk dat ik die info wel kan vinden op internet of bij de kvk.

ik zou graag willen weten wat reeel is in zo'n baan. heb al eens gehoord dat mensen 20% krijgen van de omzet maar ook van 10%. nogal een verschil volgens mij.

is het "normaal" dat je reiskostenvergoeding krijgt of is dat ook helemaal voor eigen rekening? (ga mijn eigen auto gebruiken..)

wie werkt er ook als agente en kan mij tips en/of advies geven?

wil
Dacht dat je als agente bij de politie ging werken.
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Dacht ik ook.

Geen tips verder van deze kant.

*verdwijnt weer na deze nutteloze reactie*
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hmm, zal ik dan ook ff..... nee da's flauw
Ik weet niet welke commissies gebruikelijk zijn. Dat zal mede afhangen van het feit of je echt uitsluitend op commissie basis werkt (wat waarschijnlijk de bedoeling is) of dat je wellicht ook een deel vast inkomen hebt. Hou je er rekening mee dat je op commissiebasis dus geen vast inkomen hebt, de eerste jaren geen hypotheek kunt afsluiten, enz?

Ik zou als ik jou was eerst wat verkennend marktonderzoek doen voor je eraan begint. Zitten de lingeriezaken in jouw regio wel te wachten op een agent, of hebben ze al voldoende in hun assortiment en wordt je overal zo weer weg gestuurd?
hoi nummerzoveel,

dank je voor je reactie.

wat betreft de hypotheek zie ik niet veel problemen, we hebben al een eigen huis en zou graag willen verhuizen (genoeg overwaarde), maar gezien de economische crisis wachten we daar wel mee...

ik weet al wel dat er in mijn deel van het land (midden-zuid) slechts een zaak is waar deze collectie te koop is. genoeg te doen nog denk ik... vraag blijft wel of ze er iets nieuws bij willen.

midden augustus is er ook een grote beurs, dan zou ik natuurlijk al veel contacten kunnen leggen.

wie heeft er nog meer tips? ik ben helemaal nieuw in deze markt.

wil
De vraag is dan natuurlijk waarom maar 1 zaak in jouw buurt het merk heeft. Is het net nieuw? Heeft het een slechte reputatie? Was de vorige agent een draak en heeft die de markt al voor jou verziekt? Ik zou eerst op die beurs rondsnuffelen en dan pas een beslissing nemen.
het is helemaal nieuw....

ik ga zeker rondsnuffelen op de beurs. ben daar ook al voor uitgenodigd, maar wilde een beetje voorbereid zijn voor het gesprek.

wil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven