Vreemde stage manieren.
dinsdag 17 december 2013 om 21:51
Na twee jaar zonder succes solliciteren ben ik uit laatste noodzaak een opleiding gaan doen. Nu 7 examens later, mag ik stage gaan lopen. Een stage plek vinden was al een zware taak maar nu heb ik er 1 gevonden. Ik natuurlijk helemaal blij, eindelijk schot in de zaak, ondertussen zijn we (mijn man en ik) van zijn salaris en mijn spaargeld aan het leven dus dat begint ook langzaam aan te verdwijnen. Nu hoef ik nog 9 maanden stage en dan ben ik klaar en kan ik gaan werken. Helaas is alleen al mijn derde gesprek bij mijn stage, voor de inroostering, al een groot ellende geweest. De dagen die aangeboden zijn, gingen niet dus hebben ze me op andere dagen ingepland, op die dagen kan ik helemaal niet wegens familie dingen. Nou daar wilde ze niets van horen want ik moest blij zijn dat ze me een stage gaven. Mijn stage opzeggen betekend weer een drempel (die mijn man en ik eigenlijk niet kunnen hebben). Maar ik vind het toch erg raar dat het op deze manier wordt gedaan. Ik heb altijd gedacht dat ze blij zouden zijn met een extra paar handen.
Wat vinden jullie ervan en wat is jullie ervaring met stage?
vast bedankt...
Wat vinden jullie ervan en wat is jullie ervaring met stage?
vast bedankt...
dinsdag 17 december 2013 om 21:57
Zijn de dagen die ze aanbieden doordeweeks tussen 9 en 5? Doe je een fulltime opleiding?
In het geval van twee "ja's" heb je gewoon te slikken. Ga dan gewoon die dagen stage lopen, met jouw familiedingen hebben ze niets te maken.
Is bovenstaande niet het geval zou ik proberen te overleggen/onderhandelen maar ik denk dat je je uiteindelijk neer moet leggen bij wat je stage wil.. Voor jou waarschijnlijk 10 anderen..
In het geval van twee "ja's" heb je gewoon te slikken. Ga dan gewoon die dagen stage lopen, met jouw familiedingen hebben ze niets te maken.
Is bovenstaande niet het geval zou ik proberen te overleggen/onderhandelen maar ik denk dat je je uiteindelijk neer moet leggen bij wat je stage wil.. Voor jou waarschijnlijk 10 anderen..
dinsdag 17 december 2013 om 21:59
dinsdag 17 december 2013 om 21:59
quote:samsung_s3 schreef op 17 december 2013 @ 21:57:
ik wilde eigenlijk dit niet neerzetten omdat het dus familie aangelegen is, maar ik heb een begrafenis. Ook vind ik persoonlijk dat wanneer je afspraken maakt je je eraan houdt en niet zonder overleg alles te veranderen.Dat vind ik wel wat anders.. In sommige gevallen zijn ze verplicht je vrij te geven voor een begravenis (dichtbije familie) gaat het echt maar om 1 dag? Of heb je én een begravenis, én een mamma dag, én een vroege donderdag ivm school.. etc..?
ik wilde eigenlijk dit niet neerzetten omdat het dus familie aangelegen is, maar ik heb een begrafenis. Ook vind ik persoonlijk dat wanneer je afspraken maakt je je eraan houdt en niet zonder overleg alles te veranderen.Dat vind ik wel wat anders.. In sommige gevallen zijn ze verplicht je vrij te geven voor een begravenis (dichtbije familie) gaat het echt maar om 1 dag? Of heb je én een begravenis, én een mamma dag, én een vroege donderdag ivm school.. etc..?
dinsdag 17 december 2013 om 22:04
Gemotiveerde en geschikte stagiaires zijn een aanwinst. Stagiaires die eigenlijk geen tijd hebben om te komen werken, kosten alleen maar tijd. Je hebt nu dus al 3 gesprekken gehad om een geschikt rooster te plannen?? Denk je nu echt dat je zelf kan bepalen wanneer je komt werken wanneer je stage loopt? Of lees ik je nu helemaal verkeerd.
En hoezo moeten ze blij zijn met de extra handjes in deze crisistijd? Jij mag blij zijn dat ze in deze crisistijd tijd en energie in jou willen steken.
En hoezo moeten ze blij zijn met de extra handjes in deze crisistijd? Jij mag blij zijn dat ze in deze crisistijd tijd en energie in jou willen steken.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
dinsdag 17 december 2013 om 22:08
Extra handen? Ik heb heel wat stagiairs begeleid maar het kwam maar zelden voor dat mijn eigen werk daar niet onder leed. Stagebegeleider is een vak apart, je moet alles uitleggen, ook de bedrijfscultuur, alles controleren, bijsturen, rapportage bijhouden, overleggen met de stagebegeleider van de school. Dan vinden sommige stagiairs, vooral die die op de verkeerde plaats zitten of niet gemotiveerd zijn, het ook nog raar dat ze zoveel kopieerklussen krijgen of niets anders hoeven te doen dan koffie halen.
verba volant, scripta manent.