Werk & Studie alle pijlers

Vreemde stage manieren.

17-12-2013 21:51 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na twee jaar zonder succes solliciteren ben ik uit laatste noodzaak een opleiding gaan doen. Nu 7 examens later, mag ik stage gaan lopen. Een stage plek vinden was al een zware taak maar nu heb ik er 1 gevonden. Ik natuurlijk helemaal blij, eindelijk schot in de zaak, ondertussen zijn we (mijn man en ik) van zijn salaris en mijn spaargeld aan het leven dus dat begint ook langzaam aan te verdwijnen. Nu hoef ik nog 9 maanden stage en dan ben ik klaar en kan ik gaan werken. Helaas is alleen al mijn derde gesprek bij mijn stage, voor de inroostering, al een groot ellende geweest. De dagen die aangeboden zijn, gingen niet dus hebben ze me op andere dagen ingepland, op die dagen kan ik helemaal niet wegens familie dingen. Nou daar wilde ze niets van horen want ik moest blij zijn dat ze me een stage gaven. Mijn stage opzeggen betekend weer een drempel (die mijn man en ik eigenlijk niet kunnen hebben). Maar ik vind het toch erg raar dat het op deze manier wordt gedaan. Ik heb altijd gedacht dat ze blij zouden zijn met een extra paar handen.

Wat vinden jullie ervan en wat is jullie ervaring met stage?

vast bedankt...
Tsjah, eerlijk gezegd zou ik er niet te moeilijk over doen. Tenzij ze willen dat je elk weekend en ontzettend veel nachtdiensten werkt, lijkt me werken op hun dagen niet vreemd.
Even een rotvraag hoor maar waarom zou een werkgever zich aan jou aanpassen terwijl er op dit moment honderden andere handjes zijn die hen willen helpen?
Tja als je ergens stage loopt wil dat niet zeggen dat je zelf maar je dagen en van alles en nog wat kan bepalen, zo werkt dat niet
.
Als stagiaire pas jij je aan aan de organisatie, zij bieden jou namelijk een leerplek. Als jij op die dagen niet kunt zul jij je afspraken moeten verplaatsen. Kun je voor die 9 maanden geen oplossing vinden?
Zijn de dagen die ze aanbieden doordeweeks tussen 9 en 5? Doe je een fulltime opleiding?

In het geval van twee "ja's" heb je gewoon te slikken. Ga dan gewoon die dagen stage lopen, met jouw familiedingen hebben ze niets te maken.

Is bovenstaande niet het geval zou ik proberen te overleggen/onderhandelen maar ik denk dat je je uiteindelijk neer moet leggen bij wat je stage wil.. Voor jou waarschijnlijk 10 anderen..
ik wilde eigenlijk dit niet neerzetten omdat het dus familie aangelegen is, maar ik heb een begrafenis. Ook vind ik persoonlijk dat wanneer je afspraken maakt je je eraan houdt en niet zonder overleg alles te veranderen.
Huh? Je kon de aangeboden dagen niet en toen de aangepaste dagen ook niet? Tja, wat moeten ze dan? Jij wil toch stage lopen? Dan is een beetje flexibiliteit niet zo heel raar. Voor jou tig anderen hoor.
Stage is werken. Ze hadden je al dagen gegeven. Jij geeft aan deze niet te kunnen. Vervolgens plannen ze je helemaal opnieuw in en blijk jij deze dagen ook niet te kunnen.

Ik snap dat ze dit vervelend vinden
de dagen waren ook van te voren al afgesproken en zonder overleg gewijzigd
@Paulsje, nee,, ze hadden me dagen gegeven die ik wel kon. Die dagen hebben ze zonder overleg gewijzigd.
Op de dagen die eerst aangeboden werden kon je helemaal niet en op de andere dagen die zij je aanbieden kun je niet vanwege familiedingen. Op welke dagen, of beter gezegd, momenten kun je dan wel? Een week heeft maar 7 dagen tenslotte. Of heb je eigenlijk geen tijd om te werken?
quote:samsung_s3 schreef op 17 december 2013 @ 21:57:

ik wilde eigenlijk dit niet neerzetten omdat het dus familie aangelegen is, maar ik heb een begrafenis. Ook vind ik persoonlijk dat wanneer je afspraken maakt je je eraan houdt en niet zonder overleg alles te veranderen.Dat vind ik wel wat anders.. In sommige gevallen zijn ze verplicht je vrij te geven voor een begravenis (dichtbije familie) gaat het echt maar om 1 dag? Of heb je én een begravenis, én een mamma dag, én een vroege donderdag ivm school.. etc..?
Een begrafenis is 1 dag, kan me niet voorstellen dat je daardoor alle dagen niet kunt.
Je kan wel aangeven dat je een begravenis hebt. En dat je in het vervolg deze dag van de week natuurlijk wel kan
Oke,, misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik heb dagen om stage te lopen met de stageplek afgesproken. Deze dagen zijn akkoord gevonden door ons allebei. Daarna heeft de stageplek de dagen veranderd zonder overleg.
Ik kan me niet voorstellen dat een begrafenis van 1 dag het probleem is. Is het dierbare familie? Anders misschien toch overwegen om niet te gaan?
@paulsje, dat heb ik gedaan, maar ze wilde hier niet aan. ik moest me maar aanpassen.
In je OP schrijf je wat anders, raar topic.
@bootje_op_de_golven. Nee, ik moet wel gaan. Ik vond daarom de reactie ook vreemd.
Gemotiveerde en geschikte stagiaires zijn een aanwinst. Stagiaires die eigenlijk geen tijd hebben om te komen werken, kosten alleen maar tijd. Je hebt nu dus al 3 gesprekken gehad om een geschikt rooster te plannen?? Denk je nu echt dat je zelf kan bepalen wanneer je komt werken wanneer je stage loopt? Of lees ik je nu helemaal verkeerd.

En hoezo moeten ze blij zijn met de extra handjes in deze crisistijd? Jij mag blij zijn dat ze in deze crisistijd tijd en energie in jou willen steken.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
dammes3, sorry ik bedoelde daar dat de dagen die door hun aangeboden zijn, bij hun zelf niet gingen.
Ja TO dat is natuurlijk wel vreemd dat ze de eerst afgesproken dagen met jou zomaar veranderen. Hebben jullie dit mondeling overlegd of is het ook op papier gekomen?
@nederlandsevrouw: oke misschien was ik niet duidelijk, hun hebben dus al drie keer de roosters gewijzigd. En ik ben zeer gemotiveerd.
Extra handen? Ik heb heel wat stagiairs begeleid maar het kwam maar zelden voor dat mijn eigen werk daar niet onder leed. Stagebegeleider is een vak apart, je moet alles uitleggen, ook de bedrijfscultuur, alles controleren, bijsturen, rapportage bijhouden, overleggen met de stagebegeleider van de school. Dan vinden sommige stagiairs, vooral die die op de verkeerde plaats zitten of niet gemotiveerd zijn, het ook nog raar dat ze zoveel kopieerklussen krijgen of niets anders hoeven te doen dan koffie halen.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven