Vrijwilligen
zaterdag 24 februari 2018 om 16:00
Ik ben 21 en ben heel erg op zoek naar een manier om een zinvol leven te leiden door een hulp te zijn voor anderen, daarom ben ik me gaan voorstellen in het opvangcentrum voor vluchtelingen bij mij in de buurt. Nu laten ze je blijkbaar vrij in wat je wil doen als vrijwilliger, je moet zelf met iets afkomen. Nu weet ik niet direct iets origineels wat ik kan doen voor die mensen, er is al iemand die naailes geeft, Nederlandse les en voetbal. Ik weet niet waarom ik het zo moeilijk vind maar ik kan niet meteen iets bedenken??? Ik hou me zelf graag bezig met lezen (vooral psychologie, filosofie, zingeving..), yoga, meditatie etc, maar ik weet niet precies hoe ik iets in elkaar kan stoppen waar die mensen ook echt iets aan hebben.
Heeft iemand ideeën waar ik wat inspiratie uit kan halen??
Heeft iemand ideeën waar ik wat inspiratie uit kan halen??
anoniem_347231 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 06:20
0.13% gewijzigd
zaterdag 24 februari 2018 om 16:05
Wat vreemd dat je daar niet een beetje begeleiding in krijgt. Kun je niet een "maatje" worden voor één of meerdere mensen? Bijvoorbeeld om ze een beetje wegwijs te maken in de Nederlandse samenleving. Met ze mee naar instanties bijvoorbeeld, of gewoon iets gezelligs gaan doen. Misschien zijn er kinderen die je kunt helpen met huiswerk?
zaterdag 24 februari 2018 om 16:06
zo te horen zijn daar genoeg vrijwilligers.
Google eens op vrijwilligers en dan je woonplaats.
Er is genoeg te doen voor mensen die graag iemand hebben die mee gaat naar het ziekenhuis, eens een boodschap voor ze doet, en even met ze koffie drinkt.
Zelf ben ik sinds kort vrijwillig zwemmaatje voor een man met een verstandelijke bepeking. Hij geniet enorm van het zwemmen!
Google eens op vrijwilligers en dan je woonplaats.
Er is genoeg te doen voor mensen die graag iemand hebben die mee gaat naar het ziekenhuis, eens een boodschap voor ze doet, en even met ze koffie drinkt.
Zelf ben ik sinds kort vrijwillig zwemmaatje voor een man met een verstandelijke bepeking. Hij geniet enorm van het zwemmen!
zaterdag 24 februari 2018 om 16:30
Want eigen volk eerst?redbulletje schreef: ↑24-02-2018 16:20Ga oudere landgenoten helpen. Genoeg bejaarden die praktische hulp of gezelschap nodig hebben.
Getver wat kortzichtig!
To: iets wat je zelf leuk vind is natuurlijk het leukste!
Je noemt zelf al wat van je interesse op, kan iemand van daar je niet koppelen aan iemand met dezelfde interesses?
zaterdag 24 februari 2018 om 16:31
Want eigen volk eerst?redbulletje schreef: ↑24-02-2018 16:20Ga oudere landgenoten helpen. Genoeg bejaarden die praktische hulp of gezelschap nodig hebben.
Getver wat kortzichtig!
To: iets wat je zelf leuk vind is natuurlijk het leukste!
Je noemt zelf al wat van je interesse op, kan iemand van daar je niet koppelen aan iemand met dezelfde interesses?
zaterdag 24 februari 2018 om 16:32
Ja, veel oudere mensen zitten te springen om een helpende hand.redbulletje schreef: ↑24-02-2018 16:20Ga oudere landgenoten helpen. Genoeg bejaarden die praktische hulp of gezelschap nodig hebben.
zaterdag 24 februari 2018 om 16:44
Wat lief dat je dat wilt doen!
Misschien is taalmaatje iets voor je. Je helpt dan een nieuwkomer (bijvoorbeeld een vluchteling uit Syrie) om de Nederlandse taal te leren. Ze gaan (moeten) vaak ook naar een taalcursus, maar wat extra hulp kunnen ze goed gebruiken. Kijk eens op vluchtelingenwerk.nl
Succes!
Misschien is taalmaatje iets voor je. Je helpt dan een nieuwkomer (bijvoorbeeld een vluchteling uit Syrie) om de Nederlandse taal te leren. Ze gaan (moeten) vaak ook naar een taalcursus, maar wat extra hulp kunnen ze goed gebruiken. Kijk eens op vluchtelingenwerk.nl
Succes!
Alleen kalmte kan ons redden.
zaterdag 24 februari 2018 om 16:48
Waarom perse vluchtelingen? Er zijn zoveel senioren die eenzaam zijn en nooit buiten komen omdat familie geen tijd heeft of niet naar ze omkijkt. Loop dus eens een seniorenflat binnen en vraag daar of er wellicht bewoners zijn die interesse hebben in aanspraak.
Of wellicht eens bij het wijkcentrum eens informeren wat voor vrijwilligers projecten er allemaal lopen in de wijk? Wellicht zoekt iemand wel een maatje om mee te winkelen/ bioscoop etc. Zie soms wel eens 'vacatures' daarvoor.
Of wellicht eens bij het wijkcentrum eens informeren wat voor vrijwilligers projecten er allemaal lopen in de wijk? Wellicht zoekt iemand wel een maatje om mee te winkelen/ bioscoop etc. Zie soms wel eens 'vacatures' daarvoor.
zaterdag 24 februari 2018 om 19:02
Er is al iemand die Nederlandse les geeft en nou zou jij dat niet kunnen doen? Heel bijzonder.
Er is heel veel behoefte aan taalcoaches/taalmaatjes, in kleine groepjes of 1:1. In het AZC of met Statushouders. Informeer eens bij de vrijwilligersbank / welzijnswerk of een ROC waar taallessen gegeven worden.
Je kunt overal met taal bezig zijn, echt lesjes oefenen maar ook met een taalmaatje naar de markt, een wandeling maken of wat dan ook.
Er is heel veel behoefte aan taalcoaches/taalmaatjes, in kleine groepjes of 1:1. In het AZC of met Statushouders. Informeer eens bij de vrijwilligersbank / welzijnswerk of een ROC waar taallessen gegeven worden.
Je kunt overal met taal bezig zijn, echt lesjes oefenen maar ook met een taalmaatje naar de markt, een wandeling maken of wat dan ook.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje