Werk & Studie alle pijlers

vrijwilligerswerk, wie doet wat?

29-07-2010 16:40 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd of er hier veel mensen zijn die vrijwilligerswerk doen en wil daar wel eens een beetje over forummen. wat doe je? hoe ben je er op gekomen? waar doe je het voor? of misschien ben je wel aan je baan gekomen via vrijwilligerswerk? of heb je iets moois meegemaakt in je vrijwilligerswerk?
Jaren vrijwilligerswerk voor sportvereniging gedaan. Wedstrijden organiseren, begeleiding en training jongere leden, koken voor gezamelijke maaltijde, klussen aan materiaal. Jureer trouwens ook regelmatig wedstrijden voor andere verenigingen als vrijwilliger. Vooral in het begeleiden van andere leden en het organiseren van een grote wedstrijd had ik erg veel lol! Nu moet wil ik ivm met verhuizing binnenkort op zoek naar een nieuwe vereniging, dus ligt nu allemaal een beetje plat bij mij, helaas...
...
anoniem_90367 wijzigde dit bericht op 29-07-2010 18:49
Reden: weg ivm herkenning
% gewijzigd
quote:aes schreef op 29 juli 2010 @ 17:38:

[...]

Wauw, dikke respect dat je je problemen zo hebt aangepakt en dat je dat hier durft te delen!

Dank je wel Ik kan goed relativeren, en ik verdiende die straf echt. Ik ben al blij dat er toen niemand gewond is geraakt en voor mij was dit cruciaal om een eind te maken aan al mijn ellende.

Vrijwilligerswerk is trouwens het mooiste werk wat er is ik heb ook heel veel respect voor de mensen die dit doen.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ik ben taalcoach, help een jonge vrouw met het verbeteren van haar Nederlands. We lachen veel, om elkaars grapjes of fouten.

Ook help ik een vriend met een eigen zaak met PR-klussen.

Ik ben bestuurslid geweest van een sportclub, ben verschillende keren in het buitenland geweest om vrijwilligerswerk te doen, heb jarenlang de zeskamp helpen organiseren, ben de nodige keren zwarte piet geweest in het dorp en heb in het buurthuis achter de bar gestaan. En dan ben ik vast nog wel veel dingen vergeten
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik werk bij een sportschool in ruil voor gratis lessen

En ik begeleid 12-jarigen bij de overgang van basisschool naar brugklas.
Gebakkie, je bent top!

Ik ben vrijwilliger voor het Diabetesfonds, vooral de jaarlijkse collecte en dan zorgen dat iedereen in mijn stad collectebussen heeft en alles ook goed gaat. En daarnaast actief voor het KNGF (de geleidehonden).
Werk nu 9 jaar als vrijwilliger in een jongerencentrum; een-twee maal per maand een bardienst van 3 uur en elke week een uur of 4 poetsen. Ik begeleid ook poetsgroepen.

De laatste tijd ben ik alleen behoorlijk ongemotiveerd; het centrum loopt slecht, er gaan veel medewerkers lopen en de communicatie is minimaal. Ik wacht tot er een betere tijd aanbreekt en ga dan mindere met het werk. Vooralsnog bijt ik door de zure appel heen.

Verder ga ik om het jaar mee als vrijwilliger op een rode kruis vakantie. Een week sta je volledig ter beschikking van de zieke vakantiegangers, ook erg leuk.

Leuk om van iedereen te horen wat ze zoal doen!

*Edit*: ben voorzitter van mijn zangvereniging en deed tot dit jaar in de zomer altijd een week mee met kindervakantiewerk; een groep (stuk of 12) kids 6 dagen vd week 8 uur per dag achterna zitten bij spelletjes, knutselen, zwemmen en je laten besmeuren met modder... (mis het zo...
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Helaas heb ik door mijn fulltime baan niet veel tijd om vrijwilligerswerk te doen, maar ik doe mijn best. Een keer in de maand ben ik een uurtje te vinden bij de bloedbank om geheel vrijwillig een naald in me te laten steken (ze halen er plasma uit ). En ik help bij dagjes uit van de Zonnebloem. Erg leuk altijd. Ik ben lid van de merkenclub van mijn cabrio en zij organiseren elk jaar een tourrit met verstandelijk en/of lichamelijk beperkten. Daarnaast werken we vaker mee met autoritjes voor goede doelen of gaan er mensen mee met een bepaalde ziekte.

Overigens werk ik bij een sociaal-werk organisatie, dus dat sociale zit er wel een beetje in.

En een voor Gebakkie!
Mijn moeder werkt in de Wereldwinkel en is gastvrouw in het ziekenhuis.

Hier is een vrijwilligers bureau waar je je kan inschrijven als je iets zoekt.

Zelf werk ik en doe ik nog een opleiding. Maar als ik ooit niet meer echt hoef te werken voor het geld zou ik cker ook vrijwilligers werk doen!

Veel plezier met iets te zoeken.

*edit: Ik geef ook bloed! Geeft goed gevoel! En heb ook wel aantal jaar met collectebus gelopen voor de Nierstichting*
Ik werk in de galerie die ik heb helpen opzetten. Naast Dat we een laagdrempelig podium bieden voor de verschillende kunsten proberen we een positieve impuls te geven aan de buurt en de bewoners steeds meer te betrekken. We zijn nu bezig met een gratis cursusaanbod.
Ik heb jarenlang bij de kindertelefoon gewerkt.

Echt geweldig.

Helaas kostte het te veel tijd (zo'n 10 uur per week) om naast mijn werk en gezin te blijven doen.

In de toekomst misschien wel weer.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Oeh de kindertelefoon lijkt me erg heftig. Ik vind het erg knap dat je dit aan kan/kon!
ik heb gewerkt bij een vogel opvangcentrum, de plek waar alle gewonde vogels worden gebracht die mensen vinden of de ambulance komt brengen.

ik maakte het binnenbad elke dag helemaal schoon met een schrobber,maakte de afgesloten herstel hokjes schoon, gaf ze te eten en drinken,bloedlappen uitspoelen, de hele vloer, de buitenhokken, er werd ook aangeboden of ik wilde leren opereren etc...maar dat kon ik echt niet....ik weigerde ook de kuikentjes in stukken te knippen voor de buizerds etc(yes i know the irony) dat ging mij te ver brrr

maar in de lente kwamen er veel jonge vogeltjes binnen en die moest je dan elk uur voeden met bolletjes tartaar

heb ook nog een tijdje op de lokale kinderboerderij gewerkt hier maar dat was echt te zwaar( urenlang stallen uitmesten)

ik werk voor de liefdadigheids organisatie van mijn oom voor arme gezinnen uit de sloppenwijken van sansalvador en dat is heel leuk!!

ik zou wel graag in india willen werken alleen ik ben nogal een schijterd kwa bacterien en voedsel etc....dus dat zit er helaas niet in
quote:Kroes schreef op 29 juli 2010 @ 19:25:

Zelf werk ik en doe ik nog een opleiding. Maar als ik ooit niet meer echt hoef te werken voor het geld zou ik cker ook vrijwilligers werk doen!

Eh... ik moet ook gewoon werken voor mijn geld hoor

Maar mijn taalcoach zijn kost me zo'n 3 uurtjes per week en we spreken per keer af wanneer het ons het beste uit komt. De ene keer is dat op een avond, de andere keer op een middag.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Naast mijn fulltime baan ben ik in mijn vrije tijd vrijwilliger bij Ronald McDonald - zowel in het huis als de huiskamer in het ziekenhuis. In het huis is het met name huishoudelijk werk en in de huiskamer ben je gastvrouw/gastheer.
quote:Kunstomized schreef op 29 juli 2010 @ 19:32:

Oeh de kindertelefoon lijkt me erg heftig. Ik vind het erg knap dat je dit aan kan/kon!Helemaal mee eens!
@ gebakkie

u rule!
quote:Mariska76 schreef op 29 juli 2010 @ 18:42:

Ik ben lid van de merkenclub van mijn cabrio en zij organiseren elk jaar een tourrit met verstandelijk en/of lichamelijk beperkten. Daarnaast werken we vaker mee met autoritjes voor goede doelen of gaan er mensen mee met een bepaalde ziekte.

übercool!
Ik vind het echt superrelaxed om te lezen hoeveel mensen er vrijwilligerswerk doen en wat er allemaal gedaan wordt! (is het me toch eindelijk gelukt om een feelgood topic te openen) Ik zou willen dat ik iedereen een persoonlijke kon geven!
Ik ben strandwacht, loop daar al mijn hele leven rond en heb het vak met de babylepel ingegoten gekregen.

Doe dit naast mijn vaste baan, kom in het strandseizoen alleen nog thuis om te slapen, en bij heel mooi weer helemaal niet.
gewerkt aan de balie voor vluchtelingenwerk
ik ga regelmatig mee als vrijwilliger met dagtochten voor verstandelijk gehandicapten. Binnenkort gaan we naar de efteling, pas geleden naar de euromast en pannenkoekenboot in Rotterdam mee geweest
Ik werk als (eind)redacteur voor het ledenblad van een grote landelijke belangenvereniging: stukkies schrijven dus, en op het laatst de drukproeven controleren.
Ik doe de PR voor onze vereniging (samen met een paar andere leden), collecteer ieder jaar voor de Reumastichting (en soms ook voor andere goede doelen) en geef ook bloed!

Ik zou graag meer willen doen, maar heb ook wel behoefte aan vrije tijd.
Ik geef af en toe gastlessen op scholen over natuurbehoud en dieren enzo voor een grote organisatie (3x raden..). Leuk om te lezen hoeveel mensen vrijwilligerswerk doen en wat een geweldige dingen er te doen zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven