Werk & Studie alle pijlers

vrijwilligerswerk, wie doet wat?

29-07-2010 16:40 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd of er hier veel mensen zijn die vrijwilligerswerk doen en wil daar wel eens een beetje over forummen. wat doe je? hoe ben je er op gekomen? waar doe je het voor? of misschien ben je wel aan je baan gekomen via vrijwilligerswerk? of heb je iets moois meegemaakt in je vrijwilligerswerk?
quote:aes schreef op 29 juli 2010 @ 17:37:

[...]

inderdaad! ontzettend nuttig, dankbaar en interessant werk! Doe je dat in je eigen wijk? dat lijkt me dan wel weer lastig als je iemand in de supermarkt tegenkomt. Of valt dat wel mee?

Je werkt, over het algemeen, in je eigen gemeente.

Als je mensen persoonlijk kent moet je de zaak weigeren.

Mensen die je ooit geholpen hebt groeten je op straat en soms vertellen ze zelfs hoe het er nu mee gaat/staat.

Erg leuk dus.
Ik ben overblijfjuf op een basisschool, ga elk jaar een week mee met een kamp voor autistische kinderen en was pas 2 maanden in Kaapstad om vrijwillig te werken. Maar ik ben dan ook student met maar 4 uur college in de week, dus genoeg tijd over
Wat voor studie doe jij Moirijke, dat wil ik ook wel

Leuk om te lezen, al die soorten vrijwilligerswerk. Ik wil ook graag aan de slag maar weet nog niet precies wat en waar.
Ik heb een aantal jaar bij de manege vrijwilligerswerk gedaan, daar reden gehandicapte mensen paard, dat was ernaast lopen, paarden/pony's opzadelen en verzorgen e.d.

Ook help ik ieder jaar vrijwillig bij een groot boeren evenement bij ons in het dorp, dat is erg leuk en gezellig
Ik schenk 1x in de twee weken 's avonds koffie/thee in het bejaardentehuis naast mijn fulltime baan. Hier en daar een praatje met de bewoners dit is erg leuk om te doen.

Daarnaast ben ik 1 x in de 6 weken activiteitenvrijwilliger voor mensen met een verstandelijke beperking. Op die zaterdagavonden wordt er altijd iets leuks voor hen gedaan, zo ben ik de ene week aan het sjoelen, de volgende keer loop ik de polonaise en de keer daarop lak ik nagels. Is ook erg leuk om te doen!
Ik wil ook leuk en nuttig vrijwilligerswerk. Bejaarden hoeven voor mij niet meer. Dat heb ik ooit gedaan en ik heb precies een stel van die klagelijke lui getroffen

Wat me nou echt fantastisch lijkt is de Reddingbrigade. Niet omdat het stoer is, maar om mensenlevens te redden. Ik ben helaas geen reddingszwemmer dus dat zit er niet in.

Verder zou ik graag iets willen betekenen voor dieren, kinderen en tegen armoede, maar wat moet je in dat geval als vrijwilliger?

Ik zie mezelf niet in het dierenasiel werken want ik ben echt geen held met eventuele bijterdjes, zelfs al heb ik veel dieren gehad in mijn leven
Viva naar de knoppen.
@Arthemis reddingsbrigade/strandwacht is ook geweldig. In mijn vrije tijd lekker op het strand.... weet ook niet beter, ging als baby mee met mijn ouders en er zo in gegroeid.

Reddingszwemmen kun je leren hoor...
quote:Arthemis schreef op 02 augustus 2010 @ 22:28:

Ik zie mezelf niet in het dierenasiel werken want ik ben echt geen held met eventuele bijterdjes, zelfs al heb ik veel dieren gehad in mijn leven Ik doe ook vrijwilligerswerk voor het dierenasiel, maar ik doe de nacontroles. Je gaat dus bij geplaatste dieren langs om te kijken of ze goed te recht zijn gekomen, of het allemaal goed gaat en of de mensen nog vragen hebben. Dan heb je dus met bijtertjes niet zoveel te maken
Misschien ga ik wel eens een cursus reddingszwemmen volgen. Ik vind het belangrijk om anderen te kunnen redden als er iets mis gaat.

Als ik in Zeeland ben, zie ik de boot van de Reddingbrigade vaak uitvaren met leerlingen .

@ Domi: dat is wel een goede optie.

Ik vroeg me altijd af of er nog nacontrole werd gedaan. Gelukkig wel dus.

Telefonisch beantwoorden van vragen kan trouwens ook zonder bijtgevaar
Viva naar de knoppen.
Ik heb vroeger bij de Kindertelefoon aan de telefoon gezeten.

Ik heb in een project gezeten om Marokkaanse vrouwen te leren fietsen.

Ik neem geregeld een groepje van 6 bejaarden die zeer slecht ter been zijn of al in een rolstoel zitten per toerbeurt mee voor een lange wandeling in de rolstoel.

Ik neem 3 maal per jaar deel aan de papierprikdag bij ons in de wijk.

Ik ben vrijwilliger voor het onderhoud van de schooltuin van de school van mijn kinderen.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven