Werk & Studie alle pijlers

Vrouwelijke programmeurs

18-06-2018 15:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een grondige voorbereiding wil ik in 2019/2020 starten met een Hbo ict studie.
Indruk dat dit effectiever is als de kern van de lesstof van het propedeuse jaar beheers, kan beargumenteren met voorbeelden.
Daarom zoek ik naar concrete voorbeelden en/tips voor onderstaande curriculum. Focus mij op Java EE i.c.m. SQL leek me een goede zet. Node.JS is hipper maar ook vrijer qua implementatie en denk dat dit niet zo goed bij mij past.

Welke studiebronnen gebruik jij, wat is je github account zodat je apps kan nabouwen.
Welke boek- en videotitels zijn aanraders?
Welke programmeer of database trainingsvideo's zijn aanraders??
Welke youtube kanalen per programeer en procedurele programeertaal (sql) zijn aanraders ?
Welke websites zijn aanraders?
Wat is je github zodat ik je apps ga nabouwen en misschien gaan we samen iets ontwikkelen.

Java EE,
- software design via UML
- desktop development met sql database
- webapplicatie met sql database
- Algoritmes
Ben ik belangrijke zaken vergeten? hoor ik het wel :thumbsup:

SQL
- Database design en moddeling
- DML, DLL scripts
- ERD
- Triggers, Procedures
Ben ik belangrijke zaken vergeten? hoor ik het wel :thumbsup:

Javascript, html5, CSS3, React
- Webapps
- input validation
- Sessions
- Caching
- API
Algoritmes
Ben ik belangrijke zaken vergeten? hoor ik het wel :thumbsup:
anoniem_371390 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 15:02
Reden: thumbs up vergeten
2.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eerste les: Google is je beste vriend in dit vak.

Alles wat je vraagt kan je echt gewoon vinden hoor. Wij hebben bv op het werk een subscription op PluralSight, ik weet niet wat het kost, maar daar zijn alleszins verscheidene courses op te vinden die je stap voor stap door nieuwe technologie leiden.

En UML is volgens mij redelijk outdated, dat heb ik enkel nog maar gezien in de lesstof en dat is ondertussen al minstens 5 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Begin, voor je aan programmeertalen begint, eens met het Nederlands. ‘Indruk dat dit effectiever is als de kern van de lesstof van het propedeuse jaar beheers, kan beargumenteren met voorbeelden.’
Als jij het teveel werk vindt om gewone zinnen te schrijven, kun je moeilijk verwachten dat anderen de moeite nemen je vragen te beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Bovenstaande tip is erg belangrijk;
De beste code is eenvoudig en duidelijk geschreven zodat er geen documentatie bij zou moeten horen.
Collega's (of jijzelf na x maanden/jaren) gaan hiervoor erg dankbaar zijn.
Heeft je geslacht er verder nog iets mee te maken?

Udemy.com is ook het bekijken waard.
FrauenPower schreef:
18-06-2018 15:01

Wat is je github zodat ik je apps ga nabouwen en misschien gaan we samen iets ontwikkelen.


Leer normaal Nederlands inderdaad. En verder, jij wil mijn github account zodat je mijn werk kunt bekijken om het vervolgens over te nemen? Ja dahag, ga zelf maar aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
Begin eens met codeacademy, Udemy en voor sqlbasics w3schools. Daarmee kom je al een eind.
Alle reacties Link kopieren
Ik had verwacht dat je zou vragen welke opleiding goed staat aangeschreven.
Voor mijn vakgebied ( iets heel anders) is daar wel verschil in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven