Werk & Studie alle pijlers

Vrouwen en onderzoek doen

10-11-2009 11:52 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn stelling is:

Vrouwen worden pas vanaf een bepaalde leeftijd serieus met het doen van onderzoek.

Definitie vrouwen: zij die vanaf de geboorte een vagina hebben.

Definitie bepaalde leeftijd: 25 jaar Dit is gebaseerd op de leeftijd wanneer de hersenen volgroeid zijn (zie onderzoek hierover) en goed de consequenties van al het handelen en nalaten kunnen overzien.

Definitie serieus: Goed gefundeerd onderzoek gebaseerd op wetenschappelijk onderzochte gegevens. Hieronder vallen dus niet: vragen op het vivaforum die slecht onderbouwd zijn en niet te beantwoorden zijn door het gebrek aan een afgekaderd onderzoeksonderwerp en het geheel afwezig zijn van vastomlijnde definities gebaseerd op onderzoeksgegevens.

Onderzoek: de zoektocht naar kennis en het beantwoorden van vragen op een wetenschappelijk verantwoorde manier.

(Sorry maar ik werd helemaal opstandig van bepaalde huiswerkvragen hier op het forum)

Wie is het eens of oneens met de stelling? Kom met gegevens, bewijs etc om je stelling te onderbouwen!
quote:Tia Dalma schreef op 10 november 2009 @ 12:59:

UWV-consulenten mogen volgens mij never nooit formeel ontheffing verlenen, omdat die bepaling simpelweg niet in de wet is opgenomen. WW-recht = sollicitatieplicht.

Je kunt wel met zoveel woorden vrijgesteld worden in de praktijk: er zíjn heus ook werkcoaches die wél enigzins realistisch zijn namelijk...Dat bedoelde ik Tia maar fijn dat jij het even officieel verwoord.
quote:Tia Dalma schreef op 10 november 2009 @ 12:59:

UWV-consulenten mogen volgens mij never nooit formeel ontheffing verlenen, omdat die bepaling simpelweg niet in de wet is opgenomen. WW-recht = sollicitatieplicht.

Je kunt wel met zoveel woorden vrijgesteld worden in de praktijk: er zíjn heus ook werkcoaches die wél enigzins realistisch zijn namelijk...Op zo eentje hoop ik inderdaad . Elke week solliciteren terwijl er al zicht is op een nieuwe baan lijkt me verschrikkelijk.
quote:ladybug schreef op 10 november 2009 @ 13:05:

[...]

Op zo eentje hoop ik inderdaad . Elke week solliciteren terwijl er al zicht is op een nieuwe baan lijkt me verschrikkelijk.Ach dat valt ook mee, je stuurt 4 keer per maand een brief naar banen waarvan je weet dat je ze nooit krijgt en klaar is kees.
Oh, nadeel is wel dat er af en toe mallotige werkgevers zijn die je de baan geven, zo ben ik ook geeindigd met mijn promotieplek. Niet handig dus...
quote:Zwieber schreef op 10 november 2009 @ 13:07:

[...]

Ach dat valt ook mee, je stuurt 4 keer per maand een brief naar banen waarvan je weet dat je ze nooit krijgt en klaar is kees.das waar, maar dat is zo lastig als ik 6 weken op vakantie ben
Die vakantie kan je aangeven bij het UWV, al mag je volgens mij in de WW geen 6 weken... Even je goed laten voorlichten LB!
eens!! ik heb een vergelijkbaar argument gebruikt tijdens een sollicitatie naar een promotie-onderzoek. ik heb 10 jaar over mijn studies gedaan, en zie dit niet gelijk als nadeel mbt mijn onderzoeks-kwaliteiten
quote:Tia Dalma schreef op 10 november 2009 @ 13:11:

Die vakantie kan je aangeven bij het UWV, al mag je volgens mij in de WW geen 6 weken... Even je goed laten voorlichten LB!weet ik, je krijgt maar 20 werkdagen vakantie. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat moet oplossen....uitkering stopzetten waarschijnlijk. Als alles goed gaat, heb ik dan ook wel weer een baan (al dan niet in het vooruitzicht). Die korte periode weet ik dan wel te overbruggen met spaargeld.
Oneens!

Ten eerste, hersenen kunnen dan wel volgroeid zijn bij 25 jaar; maar de verschillen tussen individuen in de groei en ontwikkeling zijn dermate groot dat deze absoluut niet vergelijkbaar zijn.

Een grens die ik zou voorstellen is levenservaring; levenswijsheid. Klein probleempje is alleen het definieren en meten hiervan
Nou zou ik natuurlijk eerst de gedegen literatuurstudie willen zien die hieraan vooraf is gegaan. Er wordt hier een causaliteit in gelegd terwijl ik vermoed dat er hooguit een verband kan worden aangetoond. Ik zou namelijk willen zien waaruit het verband tussen vrouwen en gedegen onderzoek vanaf een bepaalde leeftijd zou blijken. Ik vermoed dat, als dit onderzoek er was geweest, dat dan te zien zou zijn geweest dat dit niet van het geslacht afhankelijk is en dus geen oorzaak daarin kan worden aangetoond. Ik zou de stelling willen veranderen (nadat ik natuurlijk zelf uitgebreid heb onderzocht of deze stelling houdbaar is) naar:

"Tsk, de jeugd van tegenwoordig zijn gewoon allemaal luie zakken. Vroegah was alles beter."
quote:Bertrade schreef op 10 november 2009 @ 15:21:

Nou zou ik natuurlijk eerst de gedegen literatuurstudie willen zien die hieraan vooraf is gegaan. Er wordt hier een causaliteit in gelegd terwijl ik vermoed dat er hooguit een verband kan worden aangetoond. Ik zou namelijk willen zien waaruit het verband tussen vrouwen en gedegen onderzoek vanaf een bepaalde leeftijd zou blijken. Ik vermoed dat, als dit onderzoek er was geweest, dat dan te zien zou zijn geweest dat dit niet van het geslacht afhankelijk is en dus geen oorzaak daarin kan worden aangetoond. Ik zou de stelling willen veranderen (nadat ik natuurlijk zelf uitgebreid heb onderzocht of deze stelling houdbaar is) naar:

"Tsk, de jeugd van tegenwoordig zijn gewoon allemaal luie zakken. Vroegah was alles beter." Heeeeeerlijk. Daar kan geen onderzoek tegenop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven