Werk & Studie alle pijlers

Vrouwen en onderzoek doen

10-11-2009 11:52 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn stelling is:

Vrouwen worden pas vanaf een bepaalde leeftijd serieus met het doen van onderzoek.

Definitie vrouwen: zij die vanaf de geboorte een vagina hebben.

Definitie bepaalde leeftijd: 25 jaar Dit is gebaseerd op de leeftijd wanneer de hersenen volgroeid zijn (zie onderzoek hierover) en goed de consequenties van al het handelen en nalaten kunnen overzien.

Definitie serieus: Goed gefundeerd onderzoek gebaseerd op wetenschappelijk onderzochte gegevens. Hieronder vallen dus niet: vragen op het vivaforum die slecht onderbouwd zijn en niet te beantwoorden zijn door het gebrek aan een afgekaderd onderzoeksonderwerp en het geheel afwezig zijn van vastomlijnde definities gebaseerd op onderzoeksgegevens.

Onderzoek: de zoektocht naar kennis en het beantwoorden van vragen op een wetenschappelijk verantwoorde manier.

(Sorry maar ik werd helemaal opstandig van bepaalde huiswerkvragen hier op het forum)

Wie is het eens of oneens met de stelling? Kom met gegevens, bewijs etc om je stelling te onderbouwen!
quote:Marels schreef op 10 november 2009 @ 12:22:

Overigens kon je bij ons op de hogeschool afstuderen met een (nipte) onvoldoende voor je thesis én zijn er zat mensen die met de hakken over de sloot een voldoende halen voor die thesis. Dat zijn echt geen kwalitatief hoogstaande onderzoeken. No offence verder XDKon je afstuderen met een onvoldoende voor je scriptie?
Ik denk dat dat heel interessant is, maar niet peilbaar.

Je kunt iemand nooit afschermen van levenservaring. Ik zit daar net over te denken he, zo ben ik dan weer. Zelfs als je iemand in een isoleercel zet voor die vier jaar, zonder contact met de buitenwereld, is dat een bepaalde vorm van levenservaring

Grappige en interessante gedachte wel.

AlettaJacobs; dat is heel verschillend denk ik. Ik was wél heel serieus in het schrijven van mijn thesis. Ook niet in de meeste andere dingen hoor
668, the neighbour of the Beast
quote:Zwieber schreef op 10 november 2009 @ 12:22:

[...]

Maar waarom kies jij voor 30? Ik heb een mooi excuus voor 25 met die volgroeide hersenen, welke excuus heb jij voor 30 als magische grens?Dan moet het kreng af zijn, want dan is de geldpot op . Puur pragmatische overwegingen dus: of ik ben op die leeftijd eindelijk een bevlogen, creatieve en vooral grondige onderzoeker, of die titel en die carriere gaan aan mijn neus voorbij. 30 dus, de magische grens
quote:Zwieber schreef op 10 november 2009 @ 12:23:

[...]

Kon je afstuderen met een onvoldoende voor je scriptie? Yep. In de praktijk gebeurt het niet, overigens, maar theoretisch gezien is het mogelijk.
quote:AlettaJacobs schreef op 10 november 2009 @ 12:27:

[...]

Dan moet het kreng af zijn, want dan is de geldpot op . Puur pragmatische overwegingen dus: of ik ben op die leeftijd eindelijk een bevlogen, creatieve en vooral grondige onderzoeker, of die titel en die carriere gaan aan mijn neus voorbij. 30 dus, de magische grens Dát vind ik nu een sterke onderbouwing
quote:Marels schreef op 10 november 2009 @ 12:25:

AlettaJacobs; dat is heel verschillend denk ik. Ik was wél heel serieus in het schrijven van mijn thesis. Ook niet in de meeste andere dingen hoor Ik ben nooit zo serieus geweest... Bij mij was het altijd laatste uurtjes werk, ook met mijn scriptie. Maar ik ben wel erg goed in stresswerk: mijn briljantste vondsten doe ik met nog een paar uur tot de deadline. Misschien dat niet-serieus zijn mij tot een goede onderzoeker maakt.
quote:AlettaJacobs schreef op 10 november 2009 @ 12:27:

[...]

Dan moet het kreng af zijn, want dan is de geldpot op . Puur pragmatische overwegingen dus: of ik ben op die leeftijd eindelijk een bevlogen, creatieve en vooral grondige onderzoeker, of die titel en die carriere gaan aan mijn neus voorbij. 30 dus, de magische grens Maar als je het niet af hebt, krijg je nog 6 maanden ww en promovendi worden vaak ontheven van de sollicitatieplicht omdat het zo duidelijk is dat ze, als dat kreng af is, gewoon weer gaan werken.
quote:AlettaJacobs schreef op 10 november 2009 @ 12:31:

[...]

Ik ben nooit zo serieus geweest... Bij mij was het altijd laatste uurtjes werk, ook met mijn scriptie. Maar ik ben wel erg goed in stresswerk: mijn briljantste vondsten doe ik met nog een paar uur tot de deadline. Misschien dat niet-serieus zijn mij tot een goede onderzoeker maakt.Herkenbaar...hier ook zeer last minute...
quote:Marels schreef op 10 november 2009 @ 12:29:

[...]

Dát vind ik nu een sterke onderbouwing Dank je, dank je, ik vond het zelf ook een ijzersterke redenatie
quote:Zwieber schreef op 10 november 2009 @ 12:32:

[...]

Maar als je het niet af hebt, krijg je nog 6 maanden ww en promovendi worden vaak ontheven van de sollicitatieplicht omdat het zo duidelijk is dat ze, als dat kreng af is, gewoon weer gaan werken.Aah, dat had je niet moeten zeggen! Ik zie het mezelf nu nóg langer uitstellen!
Stufi tot ons 30e lijkt me een goed idee Zwieber (kan niet quoten op mijn mobiel)...mail jij deze topic dan ff naar Plasterk?
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 10 november 2009 @ 12:34:

Stufi tot ons 30e lijkt me een goed idee Zwieber (kan niet quoten op mijn mobiel)...mail jij deze topic dan ff naar Plasterk? Is goed, moet ik wel eerst een mafkees vinden die dit onderzoek kan doen met als eis dat studiefinanciering tot je 30ste wel de conclusie moet zijn
Daar concludeer ik dus uit dat ik dit keer wel serieus was; ik ben ook van het last minute nachtwerk, tot vier uur door om het af te krijgen enzo.

Maar mijn scriptie was, zonder één nacht door te halen, keurig vier dagen voor de deadline as
En nu ga ik werken. Serieus doen
Ik vind het maar moeilijk, dat onderzoek. Ben meer van het doen. En aangezien dit pas mijn bachelorscriptie is, en ik twee masters wil gaan doen, hoop ik heel hard dat het met de tijd makkelijker/beter gaat!

Had ik maar een stage gedaan.
@Marels: respect. Bij mij was het wel nachtwerk

Succes met je serieuze werk! (Voorlopig doe ik even niks. Ah, wacht, ik ga mijn broedsel kussen. Ze heeft zo'n leuk jurkje aan vandaag *smelt*)
Maar: ik heb wel een onderzoeksvraag en definities en een afgebakend onderwerp en en en... Krijg ik nou wel een aai over mijn bol van Zwieber?:D
quote:UCchick1990 schreef op 10 november 2009 @ 12:40:

Ik vind het maar moeilijk, dat onderzoek. Ben meer van het doen. En aangezien dit pas mijn bachelorscriptie is, en ik twee masters wil gaan doen, hoop ik heel hard dat het met de tijd makkelijker/beter gaat!

Had ik maar een stage gedaan.Ik had nog geluk en hoefde maar 1 scriptie die telde voor 3 masters. Was eigenlijk veel beter want veel mensen doen nu geen tweede richting uit angst voor nóg een scriptie.
quote:UCchick1990 schreef op 10 november 2009 @ 12:43:

Maar: ik heb wel een onderzoeksvraag en definities en een afgebakend onderwerp en en en... Krijg ik nou wel een aai over mijn bol van Zwieber?:D
Mijn dank is groot. En ik heb wel genoeg doorzettingsvermogen om dan toch aan die extra master te beginnen, dat dan wel. Haal dit jaar waarsch ook 110 ECTS, tot nu toe met alles hoger dan een 7.5. Wij vrouwen kunnen het ook!

Puh.

Ik wil ook smileys, maar kan niet naar "reageer". Ik stel voor dat iemand daar een onderzoek naar instelt!:D
Daar zijn ze al mee bezig U en over 4 jaar horen we de resultaten van het onderzoek.
quote:Zwieber schreef op 10 november 2009 @ 12:32:

[...]

Maar als je het niet af hebt, krijg je nog 6 maanden ww en promovendi worden vaak ontheven van de sollicitatieplicht omdat het zo duidelijk is dat ze, als dat kreng af is, gewoon weer gaan werken.Niet helemaal waar Zwieb: Ik ken in mijn omgeving alleen maar voorbeelden van promovendi die van hun UWV-consulent door moesten solliciteren, terwijl ze al wisten dat ze 2 maanden later ergens anders aan de slag zouden gaan . Ik krijg trouwens maar 4 maanden WW, want heb niet genoeg arbeidsverleden voor meer....
quote:Zwieber schreef op 10 november 2009 @ 12:49:

Daar zijn ze al mee bezig U en over 4 jaar horen we de resultaten van het onderzoek. O. Ik drukte op het verkeerde knopje
quote:ladybug schreef op 10 november 2009 @ 12:49:

[...]

Niet helemaal waar Zwieb: Ik ken in mijn omgeving alleen maar voorbeelden van promovendi die van hun UWV-consulent door moesten solliciteren, terwijl ze al wisten dat ze 2 maanden later ergens anders aan de slag zouden gaan . Ik krijg trouwens maar 4 maanden WW, want heb niet genoeg arbeidsverleden voor meer....Echt waar? Hier ken ik voorbeelden van mensen die ontheffing hebben kunnen regelen. Waren wel allemaal juristen trouwens...misschien dat dat hielp?
UWV-consulenten mogen volgens mij never nooit formeel ontheffing verlenen, omdat die bepaling simpelweg niet in de wet is opgenomen. WW-recht = sollicitatieplicht.

Je kunt wel met zoveel woorden vrijgesteld worden in de praktijk: er zíjn heus ook werkcoaches die wél enigzins realistisch zijn namelijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven