VUMC en parkeren
donderdag 20 maart 2014 om 14:05
Volgende maand ga ik aan de slag bij het VU medisch centrum. Nu zal ik een aantal werkdagen met de trein (Utr-A'dam Zuid) reizen. Reistijd totaal wordt dan 65 minuten. Van huis naar station op de fiets, wachten op centraal, en lopen van Amsterdam Zuid naar VUMC.
Nu wil ik ook 1 of 2 dagen met de auto. Parkeren bij het VUMC is duur. Nu dacht ik de auto ergens in AMstelveen te parkeren en de tram te nemen. Geschatte reistijd 45 - 50 minuten. Was gisteren in Amstelveen en tot mijn schrik veelal betaald parkeren. Later vernam ik dat er in Amstelveen Zuid wijken zijn, waar je niet hoeft te betalen voor het parkeren. Weet niet of dat echt zo is, en of er dan een tramhalte in de buurt is.
Heeft er iemand ervaring met parkeren in Amstelveen en verder met de tram of nog een andere tip?
Nu wil ik ook 1 of 2 dagen met de auto. Parkeren bij het VUMC is duur. Nu dacht ik de auto ergens in AMstelveen te parkeren en de tram te nemen. Geschatte reistijd 45 - 50 minuten. Was gisteren in Amstelveen en tot mijn schrik veelal betaald parkeren. Later vernam ik dat er in Amstelveen Zuid wijken zijn, waar je niet hoeft te betalen voor het parkeren. Weet niet of dat echt zo is, en of er dan een tramhalte in de buurt is.
Heeft er iemand ervaring met parkeren in Amstelveen en verder met de tram of nog een andere tip?
Not a day goes by I don t think about you.
donderdag 20 maart 2014 om 14:34
donderdag 20 maart 2014 om 14:35
Parkeren bij VUmc is kansloos. Je woont inderdaad te dichtbij en krijgt geen plek (vriendin werkt er ook). In Amstelveen zijn wel wijken waar je niet hoeft te betalen (inderdaad Amstelveen zuid)maar dan ben je nog een tijd onderweg met tram. Lijkt mij dat je met de trein sneller bent dan met de auto van Utrecht naar Amstelveen en vervolgens met tram 51 naar VU en dan nog een stuk lopen (zeker 10 a 15 min). Parkeren in Amsterdam Buitenveldert is onmogelijk omdat ze alle wijken rondom VUmc betaald parkeren hebben per 2 uur. Je mag niet langer dn 2 uur staan en bijvullen gaat niet omdat je kenteken geregisteerd wordt.
donderdag 20 maart 2014 om 14:48
Zelfde als bij het umc. Mede daarom (icm met de wel erg lange dagen en een kind van toen 6 maanden oud) uiteindelijk niet voor een baan in het ziekenhuis gekozen, maar bij een 'gewone' apotheek.
Ik weet wel dat je in abcoude vlakbij station gratis kan parkeren. Doen wij wel eens als we in centrum moeten zijn, maar weet niet of dat te doen is voor vumc.
Ik weet wel dat je in abcoude vlakbij station gratis kan parkeren. Doen wij wel eens als we in centrum moeten zijn, maar weet niet of dat te doen is voor vumc.
donderdag 20 maart 2014 om 14:53
@007washere had wel iets gehoord van Amsterdamse Bos. Had iets opgevangen dat het daar pas gratis was vanaf 10 uur. Als dit niet zo is, vroeg beginnen is zo en zo de bedoeling. Ben er zeker ruim voor 9 uur.
@shenandoah Abcoude - A'dam Zuid is 15 minuten en 10 - 15 lopenminuten. Zou kunnen. Nadeel is: je moet er op tijd zijn, anders mis je de trein. Is weer lastig, want je weet nooit hoe druk het is op de A2 naar Abocude.
Wel alvast bedankt voor de tips!
@shenandoah Abcoude - A'dam Zuid is 15 minuten en 10 - 15 lopenminuten. Zou kunnen. Nadeel is: je moet er op tijd zijn, anders mis je de trein. Is weer lastig, want je weet nooit hoe druk het is op de A2 naar Abocude.
Wel alvast bedankt voor de tips!
Not a day goes by I don t think about you.
donderdag 20 maart 2014 om 15:14
donderdag 20 maart 2014 om 18:08
Sinds 1 maart mag je NIET meer de hele dag gratis bij de Bosbaan staan! Het parkeerterrein wordt afgesloten door middel van een slagboom en die gaat pas om 9 uur (ongeveer, misschien zelfs later, weet niet meer de exacte tijd) open. Zodat de gasten van de Bosbaan, Zuiver en het Amsterdamse bos kunnen parkeren ipv medewerkers van bedrijven in de omgeving.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 21 maart 2014 om 14:53
quote:wolkie schreef op 20 maart 2014 @ 14:35:
Parkeren bij VUmc is kansloos. Je woont inderdaad te dichtbij en krijgt geen plek (vriendin werkt er ook). In Amstelveen zijn wel wijken waar je niet hoeft te betalen (inderdaad Amstelveen zuid)maar dan ben je nog een tijd onderweg met tram. Lijkt mij dat je met de trein sneller bent dan met de auto van Utrecht naar Amstelveen en vervolgens met tram 51 naar VU en dan nog een stuk lopen (zeker 10 a 15 min). Parkeren in Amsterdam Buitenveldert is onmogelijk omdat ze alle wijken rondom VUmc betaald parkeren hebben per 2 uur. Je mag niet langer dn 2 uur staan en bijvullen gaat niet omdat je kenteken geregisteerd wordt.
Ik parkeer iedere week in de Van der Boechorststraat, gewoon tegen het dagtarief van 8.40. Zijn maar bepaalde delen die beperkt zijn.
Handige kaart: http://www.amsterdam.nl/p ... at/parkeren-straat/kaart/
Ik parkeer iedere week in de Van der Boechorststraat, gewoon tegen het dagtarief van 8.40. Zijn maar bepaalde delen die beperkt zijn.
Handige kaart: http://www.amsterdam.nl/p ... at/parkeren-straat/kaart/
vrijdag 21 maart 2014 om 15:03