Werk & Studie alle pijlers

Wajong'er met natuurkundeknobbel zoekt werk

16-02-2020 20:29 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben bijna 50 en afgestudeerd in natuurkunde (doctorandus, geen PhD)
Nu heb ik WW, en straks een Wajong-uitkering want tijdens mijn studie had ik psychische problemen.

Ik heb een beetje werkervaring in software-ontwikkeling,
maar mijn eigenlijke talent is dat ik doorheb of een wiskundige afleiding klopt, en soms ook dingen verbeteren kan.
(bijv. fouten uit leerboeken haal).

Ik heb zo'n 10 jaar geleden wat cursussen op het gebied van numerieke algoritmes gedaan, en later stages (dat mocht met Wajong).
Programmeerwerk van technische toepassingen (waarbij kennis van natuurkunde nuttig is) lijkt mij ideaal, maar ik denk dat mijn ervaring karig afsteekt tegen mijn leeftijd.
(ik heb 10 jaar in het buitenland gewoond en daar tamelijk simpel werk gedaan na mijn opleiding)

Een re-integratiebedrijf denkt dat werkgevers overtuigd moeten worden door te wijzen op subsidies e.d. en het doelgroepenregister.
Maar ik denk dat mijn competenties, op de juist plek meer een minimumloon waard zijn, en dat ik vooral niet moet suggereren dat ik een subsidie of quotum-regeling nodig heb om aan werk te komen.
Zijn er forummers bij IT-bedrijven of technische bedrijven die dit kunnen beoordelen?
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Het zal per werkgever heel erg verschillen. Mijn ervaringen zijn ook niet representatief voor 'iedereen'. Het viel mij alleen op dat werkgever erg happig was om mij binnen te houden zodra ze van de kortingen wist. Zonder verder te kijken WAAROM die regelingen er waren, wat zij zou moeten doen. Haar tegenprestatie had natuurlijk moeten zijn om die baan aan te passen naar mijn kunnen.

Het zou inderdaad mooi zijn als een werkgever ziet wat je kunt en bereid is e.e.a. aan te passen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
docotrandus schreef:
17-02-2020 13:50
Dat klopt, mijn Wajong is opgeschort zolang ik salaris of WW heb.

Met het re-integratiebedrijf verschil ik van mening of het een aanbeveling is om te praten over de participatiewet.
Praten over mijn beperkingen vind ik niet heel erg, maar ik wil niet de indruk wekken dat ik geen minimumloon waard ben.
En ik denk dat het ook een verkeerde indruk maakt als het re-integratiebedrijf voor mij solliciteren gaat.
Een re-integratiebedrijf gaat niet voor je solliciteren. Die kijken mee naar de best passende plek en je kunt mogelijk gebruik maken van hun netwerk. Ze kunnen meedenken over je brief of je advies geven over je LinkedIn profiel. Solliciteren zul je zelf moeten doen als je daartoe in staat bent.
Handbal schreef:
17-02-2020 07:50
Mijn vriend ook maar ze hebben bij hun net iemand aangenomen die natuurkunde heeft gestudeerd en die graag wil leren. Ze konden namelijk niemand vinden.
Dit hebben omliggende bedrijven ook gedaan.
Ah, dat kan dan bij sommige bedrijven misschien ook inderdaad.
Handbal schreef:
17-02-2020 12:15
Ik heb het niet over een proces operator. Wat mijn vriend doet is vooral met operators praten om te zien waar hun tegen aan lopen en dan kijken hoe hij de regeling kan optimaliseren. Hij zit dus veel in systemen te werken op zoek naar fout, verbeteringen en nieuwe regelingen.
Klopt, het juist een functie die heel erg tussen “de vloer” en “de directie” zit, want er moet ook altijd gezocht worden naar manieren om (nieuwe dingen) efficiënter of goedkoper te maken.
Alle reacties Link kopieren
wolkenwietje schreef:
17-02-2020 22:24
Een re-integratiebedrijf gaat niet voor je solliciteren. Die kijken mee naar de best passende plek en je kunt mogelijk gebruik maken van hun netwerk. Ze kunnen meedenken over je brief of je advies geven over je LinkedIn profiel. Solliciteren zul je zelf moeten doen als je daartoe in staat bent.
Welk re-integratiebedrijf is dat?
De re-integratiebedrijven die het UWV mij voorstelde gaan ervan uit dat ze zelf als eerste contact met de werkgever op moeten nemen.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
PB gestuurd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven