Werk & Studie alle pijlers

wat baal ik hier van...

09-01-2013 07:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zet het toch maar even onder deze pijler! Sinds kort zit ik zonder werk, al best een tijd, maar het lukt mij gewoon maar niet om werk te zoeken, en daar raak ik een beetje ontmoedigd van, want ik doe echt uiterst mijn best.

En ik zoek niet alleen werk waar ik voor geleerd heb, maar ik solliciteer op alles wat ik tegenkom, ook al heb ik daar geen ervaring in of geen diploma voor, want ik kan het altijd proberen.

Daarbij ga ik elke week langs uitzendbureaus en stuur ik ook gewoon open sollicitaties, maar het gevoel dat het echt niet wil vlotten. Soms heb ik er echt geen zin in, om zo door te blijven te gaan en dan zeg ik tegen mezelf, nu je vrij bent moet je er maar het beste van maken, geniet van elke dag, er komt wel een tijd dat alles makkelijker wordt, en vaak lukt het mij ook wel, maar ik voel me soms wel schuldig dat ik geen werk heb.. En met name vergelijk ik mij soms ook met andere mensen, en dan meer van hun hebben wel werk, waarom lukt het mij dan niet om werk te vinden en hoe hebben ze dat gedaan?

En toch blijf ik altijd positief, omdat ik weet dat het heus wel een keer goed moet komen, en toch baal ik er ontzettend van en dan denk ik elke dag weer, nu weer een dag zonder werk... binnenkort wil ik gaan beginnen met vrijwilligerswerk, omdat ik toch wat wil gaan doen... en soms denk ik waar doe ik toch die moeite voor? en elke dag zie ik weer op tegen de volgende dag, en toch probeer ik er maar iets leuks van te maken.. Gelukkig heb ik dit niet elke dag, dat ik dit denk, maar het is wel heel frustrerend...

Iemand nog tips om hier mee om te gaan? herkenbaar?
Ik herken het wel. Zit in hetzelfde schuitje. Ik ben zelf vrijwilligerswerk gaan doen om me toch nuttig te blijven voelen en het staat goed op je cv.
Ik ga dat zeker ook doen, vrijwilligers werk want ik wil wel het gevoel hebben dat ik het ergens voor ga doen:) Het is nu wel dat ik nu noodgedwongen een uitkering moest aanvragen wat ik helemaal niet wilde, omdat ik dan het gevoel krijg dat ik dan afhankelijk ben van dat..
De beste aanbiedingen kreeg ik destijds via monsterboard. Waarna ik een aantal keer benaderd werd, en eigelijk altijd we een soort van aanbod kreeg...
Misschien een thuisstudie gaan doen? Dan heb je het gevoel dat je wel met je toekomst bezig bent, en vergroot je je kansen op de arbeidsmarkt.
Ik heb hier een thuisstudie liggen van kinderpsychologie, en daar was ik eerst mee bezig, maar dat vond ik een beetje langdradig of weinig geduld voor, maar ik denk idd dat ik daar maar even mee verder moet, die heb ik toch al bijna afgerond. of ik zoek een thuisstudie die mij echt interesseert!
Zelfde schuitje. Vrijwilligerswerk kan niet, omdat ik toch hoop op snel een baan (hoewel ik dus al ruim een jaar thuiszit.....). Vrijwilligerswerk is niet vrijblijvend, helaas.

Ook kost solliciteren bakken met tijd.

Ik probeer er het beste van te maken, ga wat extra sporten en duim dat de economie eindelijk gaat aantrekken.
Zonder oorzaak geen gevolg
Ik ken het van toen ik nog in het zelfde schuitje zat. En geloof het of niet, ik had vriendinnen die waren zelfs jaloers op mij. Omdat ik dus wel geld kreeg( ww) maar er niks voor hoefde te doen alleen 1x per weer verplicht solliciteren maar dat was ook met 5 minuutjes klaar volgens hun. En daarna kon ik weer lekker op de bank liggen tv kijken en ik kon knutselen met mijn dochtertje en ik kon naar het park met mooi weer en daar lekker zitten op een bankje eendjes voeren Terwijl hun kei hard moesten ploeteren voor maar heel ietsjes meer geld . Dat soort reacties kreeg ik. En eerst vond ik dat verschrikkelijk want geen werk betekend voor mij zorgen en stress. dat hun dat niet in zagen......! Maar goed hun keken er dus op een andere manier naar dan ik . Hun manier beviel me beter want hun zagen er toch nog de voordelen van in en ik bekeek het negatief. Dus was hun jaloezie er toch nog goed voor om mij de ogen te openen. Je hebt dan wel stress en zorgen maar je hebt ook tijd om dingen aan te pakken waar je met baan niet aan toe komt. Overigens heb ik nu wel weer een baantje
Als ik jou was zou ik wel toestemming vragen je aan je werkcoach bij het UWV als je vrijwilligerswerk gaat doen. Ik heb hier al een paar keer voorbij zien komen dat ze daar niet mee akkoord zouden gaan omdat je dan niet beschikbaar bent voor werk. Je wilt natuurlijk niet in de problemen terwijl je iets goed probeert te doen!
dat weet ik, ik heb het de vorige keer ook al gevraagd, maar ze vonden dat geen goed idee inderdaad, omdat ik daar geen loon mee krijg en idd niet beschikbaar ben voor werk..

Maar ik kan het altijd nog een keer opnieuw vragen.
Je kunt toch vrijwilligerswerk zoeken voor maar een paar uurtjes per week? Ik doe zelf vrijwilligerswerk en dat is alleen op vrijdagmiddag, vijf uurtjes. Ik zou eerst eventjes rondzoeken en dat je dan uitlegt wat je zou willen doen. Dan heb je meer kans dat het ook mag van het UVW, als je kunt laten zien dat het je niet veel tijd zal kosten. Beschikbaar zijn voor een baan is leuk, maar dan moet die baan er ook wel komen en vrijwilligerswerk is ook bedoelt om die tussen periode te overbruggen. Vaak kun je dat ook aangeven bij het vrijwilligerswerk, tuurlijk, ze verwachten wel dat je er bent, maar als je een baan krijgt en je kunt geen vrijwilliger meer zijn, dan kun je ook gewoon weg, je doet het immers op vrijwillige basis. Succes ermee!
@alice anna, het schijnt dus dat het UWV daar wel moeilijk over doet. Om problemen achter te voorkomen kan je dus beter vooral toestemming vragen.
Voor een paar uurtjes onbetaald vrijwilligerswerk heeft het uwv geen problemen mee als je het maar aan de werkcoach doorgeeft. Geef meteen aan dat je beschikbaar blijft voor de arbeidsmarkt en voldoende de tijd hebt om te solliciteren. Geef bij de vrijwilligersorganisatie aan dat je met het werk stopt zodra je ergens aangenomen bent. Dat ze je niet voor een bepaalde periode vastleggen, de meesten begrijpen dat wel hoor!

Het uwv en de gemeenten kunnen vrijwilligers werk voor een paar uurtjes per week juist stimuleren. Wat is beter, de hele week thuis op de bank of toch iets nuttigs doen, werkervaring en sociale contacten op doen wat weer handig is voor die geweldige arbeidsmarkt?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven