Werk & Studie alle pijlers

wat is de zin van het leven?

28-08-2012 18:23 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb je het zo druk dat je eigenlijk niet zo goed weet wat je aan het doen bent en waarom!

Herken je dat gevoel van strijden, doelen stellen, falen, opnieuw proberen en dan ergens in het midden stil staan en jezelf afvragen waar doe ik het voor?
Nee
Ja hoor. Ik denk dat het ook helemaal niet verkeerd is om daar af en toe bij stil te staan.
Er is geen zin om te leven , leven moet je gewoon leven , ademen en niet zo moeilijk na denken !
Heb je er al een antwoord op gevonden?
Niks, het enige juiste antwoord op "heeft het leven zin" is NEE.

Dus zorg dat je lol hebt.
42
Nou ik herken het wel ja...

Ik vraag het me ook wel af.. Ik ben altijd zo bang dat ik nu de verkeerde keuzes maak, of te lang ergens voor blijf vechten/strijden wat achteraf zonde tijd blijkt.. en dat ik zo niet alles uit het leven haal.

Aan de andere denk ik als ik het over nieuw kon doen zou ikhet dan misschien niet weer zo doen..

Ik merk wel dat ik nu ik wat ouder word er meer bij stil sta/over na denk.
Wat is de zin van het leven....

pepernoten in augustus!
"42"

Is dat het antwoord op alle levensvragen?
Ja, ik herken het helaas.
quote:truffelmaffia schreef op 28 augustus 2012 @ 18:47:

Ja, ik herken het helaas.

Ik denk dat iedereen het weleens herkend.

En dan ga je weer verder waar je mee bezig was. Met jezelf zielig vinden kom je al helemaal niet verder.
quote:vlindervrij12345 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 18:35 Nou ik herken het wel ja...

Ik vraag het me ook wel af.. Ik ben altijd zo bang dat ik nu de verkeerde keuzes maak, of te lang ergens voor blijf vechten/strijden wat achteraf zonde tijd blijkt.. en dat ik zo niet alles uit het leven haal.

Aan de andere denk ik als ik het over nieuw kon doen zou ikhet dan misschien niet weer zo doen..

Ik merk wel dat ik nu ik wat ouder word er meer bij stil sta/over na denk. Ja, inderdaad niet zo zeer keuze maar achteraf lijkt alles toch weer anders gaan dan vooraf gedacht!
quote:kerstklok schreef op 28 augustus 2012 @ 18:45:

"42"

Is dat het antwoord op alle levensvragen?Als je een trouwe Lost-kijker bent wel ja.
Volgens mij is de zin van het leven, dat je tevreden bent met de dingen die je hebt, en daarvan kunt genieten.

Dat lukt de ene dag beter dan de andere, maar als de goede dagen overheersen, ben je niet gek bezig.
nou?
it's a big club and you ain't in it
quote:SeptemberGirl schreef op 28 augustus 2012 @ 18:53:

[...]

Als je een trouwe Lost-kijker bent wel ja.42 kwam uit een boek toch, toch niet uit lost? ben de titel even vergeten maar het was een dik boek met een lange titel geloof ik
quote:citronella schreef op 28 augustus 2012 @ 19:17:

[...]

42 kwam uit een boek toch, toch niet uit lost? ben de titel even vergeten maar het was een dik boek met een lange titel geloof ik

Komt uit The hitchiker's guide to the galaxy. Briljante boeken van Douglas Adams. Oorspronkelijk was het een radio serie. Het eerste deel is ook verfilmd. Wat de connectie is met Lost dat weet ik niet (daar ben ik na het eerste seizoen afgehaakt...)

42: The answer to life, the universe and everything
waar ik altijd aan denk,

dat als je je met jezelf verbonden voelt, je ook de zin van het leven voelt, en dan komt spontaan ook boven drijven wat jij in het leven bij te dragen hebt naar anderen toe.

Dan is het ''alleen maar'' zaak uit te vinden welke relaties en activiteiten je werkelijk goed doen voelen met jezelf en jammer genoeg is dat werkje waarschijnlijk nooit klaar want afhankelijk waar je bent in je leven heb je ook nood aan wat anders, denk ik dan ook weer zo erbij
Ik denk weleens dat de zin vh leven "zorgen" is. Zorgen voor de aarde, de mensen om ons heen, onszelf, de beessies, etc. Zorgen dat we met elkaar naar een zover mogelijk liggende eindstreep komen.

Maar dat denk ik soms, vaak denk ik niet aan de zin vh leven. Ik leef gewoon mijn leventje, van de ene dag naar de andere.
Optimist tot in de kist!
Mooi gezegd olifantjeinhetbos
quote:SeptemberGirl schreef op 28 augustus 2012 @ 18:41:

Wat is de zin van het leven....

pepernoten in augustus! LEKKER!!!!!!
Sterven.
Waar zit de any-key?
To live, to love, to learn and to leave a legacy
De zin van het leven vind ik een interessant maar te filosofisch thema voor dagelijks gebruik. Ik vraag me liever af wat zinvol voelt voor mij in mijn leven op dit moment. De zin van mijn leven bestaat uit wat me raakt, doet groeien, doet genieten, doet zijn. Dat beslaat een nogal breed spectrum. Geen eenduidig antwoord, sorry.

42 is wat dat betreft briljant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven