Werk & Studie alle pijlers

Wat is jouw droombaan?

21-01-2010 10:08 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel, alles mag en kan... wat is dan jouw droombaan, waar zou jij nu echt heel erg gelukkig van worden?

Om een aftrap te geven: ik zou heel graag inspirator willen zijn, en voor grote en kleine groepen mensen willen staan, trainer zijn.

Verder in een huisje wonen aan de rand van het bos, waar ik me uit kan leven met allerlei hobbies. Met een superlieve, heerlijke man en onze kids.
Een klein gezellig hotelletje in de Oostenrijkse of Italiaanse Alpen, en dat ik dan voldoende personeel heb zodat ik alleen maar de check-inn hoef te doen en achter de bar hoef te staan s'middags nadat ik s'morgens geskiet heb of gewandeld in de bergen.
Ik zou graag de baan van Floortje Dessing over willen nemen, reisprogramma's maken op een bijzondere manier.
quote:Zizia schreef op 21 januari 2010 @ 10:30:

Actrice.

Toen ik in Amerika woonde mocht ik op auditie komen bij American Academy of Dramatic Arts, maar heb dit niet gedaan omdat ik graag terug wou naar Nederland (was pas 16)... En hier in Nederland is het er gewoon niet van gekomen om iets in deze richting te doen...

Maar het liefst zou ik me vandaag nog inschrijven bij een casting bureau!ik ook
Eigen chambre d'hôte in Frankrijk....
Mijn droombaan is om voor mezelf aan de slag gaan. Het allerliefst zou ik de loterij willen winnen en van dat geld zou ik dan op eigen kosten de wereld over willen vliegen om ontwikkelingswerk te doen. Ik zou mijn kennis en kunde dan graag in willen zetten ten behoeve van de hulporganisaties, scholingsprojecten, startende ondernemers, enz.

In mijn huidige werk maakt "corporate social responsibility" een (klein) deel uit van mijn werkzaamheden.
Toneelactrice (dus geen tv of film) of kunnen leven van mijn 'kunst'
-Tandarts zijn, en dan het liefst met mensen/kinderen die bang zijn voor de tandarts, helaas ben ik 3 keer uitgeloot

-Ontwerper, iets creatiefs, iets met foto's, misschien kan ik dat combineren met mijn exacte studie (ooit?)

Eerst maar eens m'n bachelor halen
Mijn droombaan is laborante zijn in een ziekenhuis, alleen al om mensen te helpen om een uitslag te krijgen lijkt me geweldig, ook het bloedprikken lijkt me boeiend om te doen. Dus eigenlijk klinisch chemisch analiste, en ik hoop dat ik mijn droom over 2 jaar heb laten uitkomen! Ga namelijk aan deze opleiding beginnen!
Research analist in de biotechnologie:

Omdat ik daarvoor geleerd heb maar er geen werk in is in de buurt (en binnen een afstand die nog te doen is) waar ik woon.

Omdat ik dat nooit heb kunnen gaan doen ben ik nu chemisch analist in een pharmaceutisch bedrijf, dat ik ook best aardig maar is niet mijn droombaan

Ik ga het later nog eens proberen te worden, als ik in Canada woon (hopelijk binnen een paar jaar)
quote:Inventora schreef op 21 januari 2010 @ 10:08:

Stel, alles mag en kan... wat is dan jouw droombaan, waar zou jij nu echt heel erg gelukkig van worden?

Om een aftrap te geven: ik zou heel graag inspirator willen zijn, en voor grote en kleine groepen mensen willen staan, trainer zijn.

Verder in een huisje wonen aan de rand van het bos, waar ik me uit kan leven met allerlei hobbies. Met een superlieve, heerlijke man en onze kids.

Je begint je schrijven met droombaan, maar bedoel je niet droomleven? Of woon je al zo?

Wist ik dat maar. Ik ben op zoek.

Mijn droombaan is een baan waarin mijn competenties tot hun recht komen, waarin ik kan excelleren en dat je daarvoor ook erkenning krijgt dat je (heel) (erg) goed bent in je werk. Dat in de organisatie en daar buiten bekend is dat je een topper in je vak bent. Mijn droombaan wordt goed betaald, zodat wij (familie) een ruime veilige auto kunnen rijden, mooi kunnen wonen in een goede buurt voor de kids met goede scholen en dat wij leuke dingen kunnen doen en (luxe) op vakantie kunnen gaan.
quote:Wageningen1985 schreef op 22 januari 2010 @ 11:39:

Mijn droombaan is laborante zijn in een ziekenhuis, alleen al om mensen te helpen om een uitslag te krijgen lijkt me geweldig, ook het bloedprikken lijkt me boeiend om te doen. Dus eigenlijk klinisch chemisch analiste, en ik hoop dat ik mijn droom over 2 jaar heb laten uitkomen! Ga namelijk aan deze opleiding beginnen!Als laborante zie je toch geen patienten of wel? Je krijgt toch alleen buisjes bloed binnen, gooit die door de molen en schrijft welk nummer welke ziekte heeft (al dan niet)? Ik zou dat patientencontact zo missen, daarom wilde ik tand/geneeskunde doen. Je zit als laborante zo achter de schermen te werken, dat lijkt me persoonlijk niks.
Ik zou dolgraag in een uitgeverij werken en dan medebepalen welke boeken worden uitgegeven, contacten met schrijvers onderhouden, manuscripten lezen etc.
quote:Lonkaa schreef op 22 januari 2010 @ 12:03:

[...]

Als laborante zie je toch geen patienten of wel? Je krijgt toch alleen buisjes bloed binnen, gooit die door de molen en schrijft welk nummer welke ziekte heeft (al dan niet)? Ik zou dat patientencontact zo missen, daarom wilde ik tand/geneeskunde doen. Je zit als laborante zo achter de schermen te werken, dat lijkt me persoonlijk niks.Nou analisten zijn vaak de mensen die bloed afnemen in een ziekenhuis, vaak vragen ze zelfs de opleiding daarvoor. Dus het is wel degelijk zo dat je als laborante in een ziekenhuis patienten te zien krijgt, al moet je dan wel klinisch chemisch kiezen in het 3de jaar van de MLO opleiding niveau 4. Maar zou dat dan niks voor jou zijn? de opleiding duurt 4 jaar met stage, ik heb al niveau 3 gedaan dus voor mij duurt het dan 2 jaar, maar wat zou je willen dan eventueel? Als je een combinatie zoekt van lab en patientenwerk is medisch laborante misschien wel wat voor jou?
Tja droombanen:

Soms zou ik de wereld willen veroveren met een camera, om op de meest exotische en bijzondere plekken een reportage te maken, zoals Chris Zegers. Of geïnspireerd raken door een land of stukje geschiedenis om een geweldige bestseller te schrijven, zoals Arthur Japin. Andere momenten droom ik weg bij het idee van een dagelijkse column in een krant of hip woontijdschrift, als Aaf Brandt Cortius. Dan weer wil ik poefen breien (dan wel bedenken), zoals Christien Meindertsma. Of yogalerares worden, a la Dharma, een gezellig eetcafé runnen net als Gunther.

Kortom: ik heb veel droombanen, kernwoorden zijn wel: creativiteit, schrijven en reizen
quote:

[...]

Je begint je schrijven met droombaan, maar bedoel je niet droomleven? Of woon je al zo?

Wist ik dat maar. Ik ben op zoek.

Mijn droombaan is een baan waarin mijn competenties tot hun recht komen, waarin ik kan excelleren en dat je daarvoor ook erkenning krijgt dat je (heel) (erg) goed bent in je werk. Dat in de organisatie en daar buiten bekend is dat je een topper in je vak bent. Mijn droombaan wordt goed betaald, zodat wij (familie) een ruime veilige auto kunnen rijden, mooi kunnen wonen in een goede buurt voor de kids met goede scholen en dat wij leuke dingen kunnen doen en (luxe) op vakantie kunnen gaan.Klopt, is ook wel een beetje mijn droomleven.. Nu nog even realiseren!
Mooi zeg, al die droombanen!!! En ook mooi dat veel mensen dus kennelijk al op weg zijn om dat in de praktijk te blijven brengen. Dromen kunnen immers werkelijkheid worden.. Alleen de dromen van Marco Borsato waren bedrog.. ;)
quote:Wageningen1985 schreef op 22 januari 2010 @ 12:07:

[...]

Nou analisten zijn vaak de mensen die bloed afnemen in een ziekenhuis, vaak vragen ze zelfs de opleiding daarvoor. Dus het is wel degelijk zo dat je als laborante in een ziekenhuis patienten te zien krijgt, al moet je dan wel klinisch chemisch kiezen in het 3de jaar van de MLO opleiding niveau 4. Maar zou dat dan niks voor jou zijn? de opleiding duurt 4 jaar met stage, ik heb al niveau 3 gedaan dus voor mij duurt het dan 2 jaar, maar wat zou je willen dan eventueel? Als je een combinatie zoekt van lab en patientenwerk is medisch laborante misschien wel wat voor jou?Hmm nee, ik studeer nu een exact vak op de universiteit Ook erg leuk hoor
Ik weet niet hoe mijn droombaan heet, maar het heeft veel te maken met leidinggeven, mensen motiveren en opleiden om zich te ontwikkelen. Dat gebeurt bij voorkeur in een dynamische en informele werkomgeving.

amen.
Mijn droombaan is de baan die ik nu heb, lesgeven, maar dan met de helft aantal lesuren voor hetzelfde salaris, zodat ik veel tijd kan steken in spetterende lessen met een zeer hoog resultaat.

Ik geloof dat ik daar alleen voor naar Denemarken hoef te verhuizen (of welk ander Europees land dan ook) maar toch doe en wil ik het niet.

Ik zou ook elke dag van 7.30 tot 22.00 kunnen werken om hetzelfde resultaat te bereiken, maar ook dat doe en wil ik niet.
ps.

zit nu even in een dip en ben toevallig vanavond aan het bedenken wat ik in godsnaam buiten het onderwijs kan en wil doen, niet zoveel druk op me legt (want ja, ik voel een druk waar ik soms erg goed tegen kan en soms helemaal niet) en óók niet meteen saai kantoorwerk is.

(typisch werkontwijkend gedrag dus, moet vanavond eigenlijk nog van alles doen), maar heb er zo geen zin in)
Operazangeres! Maar dat zal iets voor een volgend leven worden, want ik heb maar een héél middelmatige zangstem
Ik zou mijn ieniemini webwinkeltje met zelfgemaakte producten wel willen uitbreiden en daar fulltime mee bezig zijn. Heerlijk de hele dag dingen creeren! En wie weet dan ook nog workshops geven, super!
Eigen kinderdagverblijf beginnen, met maximaal 3 groepen.

Gewoon gezellig en kneuterig.

Helaas geld voor deze droom....niet realisties en onuitvoerbaar.

Tot die tijd dus maar hopen het in loondienst te mogen uitvoeren.

Als ik nou eindelijk een keertje wordt aangenomen ergens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven