Werk & Studie alle pijlers

Wat is verstandig?

26-01-2019 13:29 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje in een dilemma. Al jaren werk ik bij hetzelfde bedrijf in de ICT. Het is een klein bedrag, en hoewel ik het naar mijn zin hebt, begint het te kriebelen. Ik ben via LinkedIn benaderd door en recruiter en heb bij het desbetreffende bedrijf een sollicitatie.
Ik werk vijf dagen per week op kantoor, en moet mij dus ziek melden, zeggen dat ik naar de tandarts moet, of eerlijk zijn dat ik een gesprek bij een ander bedrijf heb.

Ik heb een goede band met mijn baas, en vind het moeilijk te kiezen wat ik nu moet doen.
Als ik eerlijk ben en zeg dat ik een gesprek heb, kan de sfeer veranderen. Ook vind ik het dan een beetje gênant als het niets wordt.
Maar liegen is ook niets voor mij. Ik wil sowieso niet de indruk wekken dat ik tientallen sollicitatiebrieven verstuur.

Heeft iemand deze keus al eens moeten maken? En wat deed je?
Those who don’t believe in magic will never find it
Dagdeel vrij vragen?
heb je geen verlofdagen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Vrij vragen zonder opgave van reden.
nlies schreef:
26-01-2019 13:32
heb je geen verlofdagen?
Ik heb wel vakantiedagen, en zou eventueel een dagdeel vrij kunnen vragen.
Het gesprek is wel op erg korte termijn, dus weet niet of dat nog lukt.

Dan verzwijg ik dus het gesprek...is inderdaad anders dan liegen.
Je hebt toch vrije dagen/uren die je op kan nemen?

Ik vertel zelden of nooit waarom ik een dag of een paar uurtjes vrij wil
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Kun je niet flexibel thuiswerken?
Ik werk vijf dagen per week op kantoor, en moet mij dus ziek melden, zeggen dat ik naar de tandarts moet, of eerlijk zijn dat ik een gesprek bij een ander bedrijf heb.

Dat zijn de enige opties die je kan bedenken?
Hoe denk je dat andere fulltimers dat doen?
Vrij nemen dus
Huh? Gewoon een paar uur/dagdeel vrij nemen.
Oké, duidelijk. Bedankt voor jullie reacties.
Sowieso het gesprek aan het begin of eind van de dag plannen, nooit gehad dat het een probleem was. En dus iets later beginnen of eerder vertrekken.
Zeggen: 'ik heb x-dag een afspraak en ben pas om 11 uur op kantoor/ga om 14 uur weg'.
Als ze je graag willen hebben dan kun je ook vragen om een gesprek in de avonduren of rond 18.00 uur ofzo. Bedenk dat zij jou hebben benaderd en niet andersom
okkervil schreef:
26-01-2019 15:21
Als ze je graag willen hebben dan kun je ook vragen om een gesprek in de avonduren of rond 18.00 uur ofzo. Bedenk dat zij jou hebben benaderd en niet andersom
De recruiter he. Het bedrijf waar ze zou komen te werken niet
Een recruiter wil graag een aantal mensen kunnen voorstellen. Kijk ook goed of je bij de functie past, anders is het zonde van jouw tijd. Gewoon een paar uur vrij vragen en de reden gaat ze niet aan verder. Ik begrijp het probleem niet zo. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven