Wat is verstandig?
zaterdag 26 januari 2019 om 13:29
Ik zit een beetje in een dilemma. Al jaren werk ik bij hetzelfde bedrijf in de ICT. Het is een klein bedrag, en hoewel ik het naar mijn zin hebt, begint het te kriebelen. Ik ben via LinkedIn benaderd door en recruiter en heb bij het desbetreffende bedrijf een sollicitatie.
Ik werk vijf dagen per week op kantoor, en moet mij dus ziek melden, zeggen dat ik naar de tandarts moet, of eerlijk zijn dat ik een gesprek bij een ander bedrijf heb.
Ik heb een goede band met mijn baas, en vind het moeilijk te kiezen wat ik nu moet doen.
Als ik eerlijk ben en zeg dat ik een gesprek heb, kan de sfeer veranderen. Ook vind ik het dan een beetje gênant als het niets wordt.
Maar liegen is ook niets voor mij. Ik wil sowieso niet de indruk wekken dat ik tientallen sollicitatiebrieven verstuur.
Heeft iemand deze keus al eens moeten maken? En wat deed je?
Ik werk vijf dagen per week op kantoor, en moet mij dus ziek melden, zeggen dat ik naar de tandarts moet, of eerlijk zijn dat ik een gesprek bij een ander bedrijf heb.
Ik heb een goede band met mijn baas, en vind het moeilijk te kiezen wat ik nu moet doen.
Als ik eerlijk ben en zeg dat ik een gesprek heb, kan de sfeer veranderen. Ook vind ik het dan een beetje gênant als het niets wordt.
Maar liegen is ook niets voor mij. Ik wil sowieso niet de indruk wekken dat ik tientallen sollicitatiebrieven verstuur.
Heeft iemand deze keus al eens moeten maken? En wat deed je?
Those who don’t believe in magic will never find it
zaterdag 26 januari 2019 om 13:33
Ik heb wel vakantiedagen, en zou eventueel een dagdeel vrij kunnen vragen.
Het gesprek is wel op erg korte termijn, dus weet niet of dat nog lukt.
Dan verzwijg ik dus het gesprek...is inderdaad anders dan liegen.
Those who don’t believe in magic will never find it
zaterdag 26 januari 2019 om 16:03