Werk & Studie alle pijlers

wat is wijsheid...

10-12-2011 18:09 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik zit met het volgende :

Ik ben pas begonnen op een nieuwe afdeling, ( nu 2 weken)

Nu blijkt er een collega een vreemd verhaal rond vertelt te hebben, hoor ik van 2 collega's terug.

Ik had opdracht 2 voor opdracht 1 gedaan omdat dit beter uitkwam terwijl ze zelf nergens iets van af weet, en ze het niet zelf tegen mij durft te zeggen..

Nu heb ik een beetje een dubbel gevoel, aan de ene kant heb ik zoiets ach, laat ook maar gaan je bent er nu net.. maar aan de andere kant wil ik wel eens weten hoe zij erbij komt, en als ze iets heeft tegen mij, dat bespreekt met anderen.

Wat zouden jullie doen?
Wat voor vreemd verhaal? Over die opdrachten?

En je kan een collega toch altijd even aanspreken als je rare dingen hoort?
Circulair, Ja heel belachelijk eigenlijk,over die opdrachten

zelf ben ik dan zo als ik zoiets zou denken/zien gewoon even naar de collega zelf toe gaan van joh, ik begreep dat je nieuw bent lukt t en kun je dit en dat niet beter zus of zo doen, daar zou ik zelf geen problemen mee hebben

De collega die dit verhaal vertelt, ken ik nog niet daarom zit ik er mee van moet ik dit wel of niet aankaarten, zeker omdat ik nog 'nieuw' ben.
(vriendelijkste glimlach) ik hoorde van die en die dat er een probleem was met de opdrachten?

Kan ik je mss ergens mee helpen?
Eerlijk zeggen dat je van 'enkele collega's een verhaal over de opdrachten hebt gehoord', jij je hierin niet herkend, en je je afvraagt hoe dit de werelend in is gekomen.

Meteen op een rustige vriendelijke manier laten blijken dat je niet van roddelen houdt!
Gewoon vragen of er iets is dat je misschien volgens haar niet goed hebt gedaan of anders hebt gedaan dan 'normaal' op deze afdeling is. Dat je graag wil weten wat hierin het 'protocol' is. En dat je graag op een fijne manier met iedereen wil werken en daar zeker je steentje aan wil bijdragen en dat je dus graag wat meer helderheid krijgt/leert.

Blijf vriendelijk en open en geef haar de ruimte jou haar mening te geven. Ben je het er niet mee eens, zeg dan dat je hierover moet nadenken en mee aan de slag gaat.

Maar blijf aardig. Je kunt later altijd nog jouw ideeen hierover kenbaar maken. Voel je niet meteen in de hoek gedrukt, daar krijg je een defensieve houding van en dat zorgt ervoor dat je ook goedbedoelde zaken kunt tegenhouden. Het stoot dan af.

Altijd verrekte lastig zoiets. Maar bedenk dat je door een open manier van communiceren je ook heel snel een goede verstandhouding kunt krijgen (met de mensen die dat ook willen).

Veel succes.
Ik zit zelf te denken om de collega in kwestie even te bellen nog vanavond, om het even de wereld uit te hebben.
Intuicija, dankjewel!

In eerste instantie was ik pissig, hou zelf niet van liegen,bedriegen of roddelen dus neem ik dat van een ander ook niet, ik wacht even tot 8 uur en ga dan even de collega zelf bellen.
quote:flowerpower91 schreef op 10 december 2011 @ 18:25:

Ik zit zelf te denken om de collega in kwestie even te bellen nog vanavond, om het even de wereld uit te hebben.Op zich een goed idee maar kan dit niet wachten tot maandagochtend? Anders lijkt het meteen zo groot terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.
quote:flowerpower91 schreef op 10 december 2011 @ 18:26:

Intuicija, dankjewel!

In eerste instantie was ik pissig, hou zelf niet van liegen,bedriegen of roddelen dus neem ik dat van een ander ook niet, ik wacht even tot 8 uur en ga dan even de collega zelf bellen.

Doe je goed. Eerst even wat stoom afblazen en een balans vinden in jezelf. Dan ben en voel je je sterker en helderder. Het gaat er nu om dat je een fundament van verstandhouding probeert te leggen. Daar heb je het meest aan de komende tijd.

En maandag is ook vroeg genoeg hoor, zeker als je voelt dat je nog een beetje ontzet, boos of geschrokken bent.
Ik zou niet op zaterdagavond bellen
Ik ook niet.
Ik zou ook niet bellen vanavond.

Je hebt dit ook weer van anderen gehoord, dus je weet eigenlijk niet wat er precies gezegd en/of waarom

Lekker rustig maandagochtend als je bij wijze van spreken het eerste koffierondje hebt gedaan voor de afdeling (ik zeg maar wat hè) even langs die collega lopen en het dan even aankaarten. Ook al voelt het nu zwaar voor jou, maak het toch niet zwaarder dan nodig is.

Hebben die opdrachten trouwens iets te maken met haar werk?

Heb je ze beiden wel op tijd afgekregen?
Nee, niet op zaterdagavond bellen hoor! Gewoon na het weekend. En niet gelijk er vanuit gaan dat er over je geroddeld is, eerst verifiëren.
goed nadenken voordat je aktie gaat ondernemen...
Dank jullie wel!

Ik wacht tot maandag eventjes.

De opdrachten hadden totaal geen invloed op haar werkzaamheden, ik begreep viavia dat het iemand is die graag stookt en de vreemdste verhalen de wereld in helpt.

Maar dat zegt ook wel genoeg...

fijn weekend allemaal!
Heb je je collega al gesproken?
Intuicija, wat lief dat je nog er aan denkt!

Het is inmiddels een heel stuk duidelijker, ik heb contact gehad met de collega, die werkelijk perplex stond omdat zij niks had vertelt, en toen puntje bij paaltje kwam bleek dat de collega die het eerste aan kwam draven dat er geroddelt werd, het zelf dus de wereld had in geholpen.
Ah kijk!

En dat is wel zeker denk je?

Goed dat je zaterdag niet hebt gebeld hè, maar dat je het even hebt laten bezinken.
Nicky, leuk dat jij ook nog reageert! Ik weet t inmiddels zeker, madame heeft t zelf toegegeven, Maar ga me er niet druk om maken t zegt tenslotte (gelukkig) meer over haar dan over mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven