Wat moet ik doen?
vrijdag 25 februari 2011 om 23:43
Dames, ik heb een probleem en ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
Ik heb een gesprek gehad met mijn leidinggevende en vandaag een verslag over het gesprek ontvangen. Wat hij in het verslag vertelde komt niet overeen met wat hij tijdens het gesprek heeft verteld. Hoe kan ik de tegendeel bewijzen bij zijn eigen leidinggevende?
Ik heb een gesprek gehad met mijn leidinggevende en vandaag een verslag over het gesprek ontvangen. Wat hij in het verslag vertelde komt niet overeen met wat hij tijdens het gesprek heeft verteld. Hoe kan ik de tegendeel bewijzen bij zijn eigen leidinggevende?
vrijdag 25 februari 2011 om 23:51
zaterdag 26 februari 2011 om 04:46
Laat me raden, het was een functioneringsgesprek met kritiekpunten(?). Ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk. Als je naar zijn leidinggevende stapt kies je echt "ramkoers" en waarschijnlijk ga jij aan het kortste eind trekken. Bekijk het verslag eens kritisch op een rustig moment en zie of de geschreven kritiek hout snijdt. Wees eerlijk naar jezelf. Zo ja, laat het nog even bezinken en volgende week zeg je tegen je leidinggevende dat de inhoud van het verslag je verrast heeft na het gesprek, maar dat je met de kritiek aan de slag gaat (en doe dat dan ook).
Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen. Pick your battles.
Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen. Pick your battles.
zaterdag 26 februari 2011 om 07:36
Heb ik ook eens gehad. Nergens getekend, mijn kant van het gesprek op papier gezet en geëist dat het vastgeniet aan haar verslag in mijn dossier kwam te zitten. Vervolgens van alles wat met haar te maken had (gesprekken, werkwijze, opdrachten etc) in mijn eigen dossier gedaan. Voor mijn gevoel kon ik dat nog wel eens nodig hebben, en ik bleek het goed aangevoeld te hebben.
Takkewijf, ik kan er na 6 jaar nog boos over worden.
M.
Takkewijf, ik kan er na 6 jaar nog boos over worden.
M.
zaterdag 26 februari 2011 om 12:03
zaterdag 26 februari 2011 om 12:05
zaterdag 26 februari 2011 om 13:10
quote:viva60 schreef op 25 februari 2011 @ 23:50:
Weekend en Nummerzoveel, dank jullie wel voor jullie tips.
Ik heb niets ondertekend.
Het gesprek met zijn leidinggevende is al gepland. Hij zal de inhoud niet veranderen, anders had hij dat niet gedaan.Aannemen wat een ander wel of niet zal doen, zonder dat te controleren, is zelden productief.
Weekend en Nummerzoveel, dank jullie wel voor jullie tips.
Ik heb niets ondertekend.
Het gesprek met zijn leidinggevende is al gepland. Hij zal de inhoud niet veranderen, anders had hij dat niet gedaan.Aannemen wat een ander wel of niet zal doen, zonder dat te controleren, is zelden productief.