Werk & Studie alle pijlers

wat moet ik doen??!!

01-03-2012 18:19 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem...

Ik heb onlangs gehoord dat ik ben aangenomen voor een nieuw horeca baantje en ik mocht komende zondag beginnen. Zaterdag moest ik langs komen voor uitleg etc.

Nu had ik toegezegd dit weekend al te kunnen beginnen maar realiseerde ik me later pas dat ik dit weekend een verlovingsfeest had en mailde dus of het toch goed was dat ik volgende week zou beginnen.

Geen probleem zei mijn baas, dan zie ik je volgende week wel en doen we de uitleg ook volgende week zaterdag wel.

Nu heb ik net gecheckt en de verloving is niet dit weekend maar volgend weekend!!!

Nu hoef ik dus volgende week pas te beginnen en heb ik deze week vrij terwijl ik eigenlijk dit weekend wil werken en volgend weekend vrij wil....

Nu ben ik bang dat mijn baas denkt dat ik een idioot ben omdat ik al een keer mailde om te zeggen dat ik die verloving had enzo..

Wat moet ik doen? Verloving afbellen en volgende week gewoon gaan werken? Of toch vragen of ik niet dit weekend kan komen werken en volgend weekend vrij mag. En als dat laatste mogelijk is, hoe vraag ik dit dan?
Kan je niet een smoesje verzinnen door te zeggen dat er door ziekte het feest een week word verschoven, omdat die persoon er echt bij moet zijn? En ze hopen dat die dan beter is?

Is natuurlijk erg jammer om het feest te missen, en wie weet werk je er niet zo lang en baal je achteraf dat je gekozen heb om niet te gaan.
Ik zou persoonlijk langs gaan en het eerlijk zeggen dat je je vergist hebt. Om zoiets ga je toch niet liegen.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Ga je gemist worden op het feestje? (omdat je niet wist wanneer het was, ga ik er een beetje vanuit dat je niet echt close bent met het paar)
Oh jee zeg, zoiets zou mij nou ook kunnen gebeuren.

Ik zou gewoon eerlijk tegen je baas zeggen dat je het een beetje knullig hebt aangepakt allemaal en dat je je vergist hebt.
Inderdaad, gewoon eerlijk aangeven dat je je hebt vergist. Dat kan gebeuren. Geef dan wel aan dat je dit weekend gewoon wil beginnen ipv de start uit te stellen naar over 2 weken. Dat laatste komt nogal lui over.
Ik neem aan dat je graag naar die verloving toe wilt?

Dan zal ik gewoon bellen en zeggen dat je het heel vervelend vindt en dat je je vergist hebt.

Je kan altijd nog iets zeggen in de trant van dat je het zo leuk vindt dat je bent aangenomen dat je even helemaal in de war was van je andere afspraken...;-))
Als je het aangeeft is het misschien geen probleem voor je nieuwe baas dat je dit weekend gaat werken en volgend weekend vrij bent maar hij krijgt wel gelijk de indruk dat je slordig en onzorgvuldig bent. Dat lijkt mij geen goed begin.

Voordat je een mail stuurt naar je nieuwe! baan check en dubbelchek je toch eerst de datum van het verlovingsfeest lijkt mij.

Ik zou nu gewoon gaan werken en het verlovingsfeest laten schieten. Het is een verlovingsfeest geen bruiloft.
Als je de datum van de verloving niet kon onthouden lijkt me dat je niet close bent met 't paar en wat stelt verloven nu eenmaal voor? Ik zou de verloving gewoon afzeggen en gaan werken, dan sta je wat minder voor schut.
nou, het is de verloving van mijn nicht in duitsland en het wordt wel groots aangepakt maar omdat het dus zo ver is, is het niet dat ik die kant van de familie vaak zie. Daarom zou ik juist graag mee gaan.
Is het niet zo dat de bruiloft op korte termijn is en je dan die familie weer kunt zien?

Zelf vind ik zulke dingen meestal wel belangrijk om bij te zijn. Maar dat je nu het verkeerde weekend hebt geregeld is niet echt handig en in dit geval zou ik zeggen dat het werk toch voor gaat.
wat is er nou belangrijker, een baan of een (verlovings-)feestje......
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Persoonlijk langs gaan en zeggen dat je je vergist hebt. En dat je alsnog graag dit weekend zou willen werken.
quote:elninjoo schreef op 01 maart 2012 @ 18:32:

Als je de datum van de verloving niet kon onthouden lijkt me dat je niet close bent met 't paar en wat stelt verloven nu eenmaal voor? Ik zou de verloving gewoon afzeggen en gaan werken, dan sta je wat minder voor schut.Eens met Nien.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
klinkt wel knullig hoor... en net een nieuwe baan... ik zou vrolijk toch dit weekend beginnen en feestje... jammer dan
ik zou het eerlijk zeggen en daarbij vermelden "ik begrijp dat het stom is, dus als het een probleem is start ik alsnog volgende week"!
quote:tdloc schreef op 01 maart 2012 @ 21:54:

ik zou het eerlijk zeggen en daarbij vermelden "ik begrijp dat het stom is, dus als het een probleem is start ik alsnog volgende week"!

Maar dan dus Niet alsnog volgende week, maar as zondag alsnog wel en dan volgende week toch weer niet.

Ik vind het wel een beetje knullig en ik zou iig overleggen en aangeven dat je als het echt nodig is je wel wil komen werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven