Werk & Studie alle pijlers

wat moet ik doen

04-07-2014 18:40 17 berichten
hoi

wie kan mij helpen met advies geven? na een zeer drukke periode kreeg ik last van stessklachten, op doktersadvies bleef ik thuis voor 1 week.

na een week wilde ik weer werken en kon dat eerst niet van mijn werkgever, ik moest re-integreren. ook drukte mijn baas een gesprek door volgens een veruim manager hoefde dat pas na enige tijd werken. ik zat niet te wachten op een gesprek en kreeg t al spaans benauwd. Veruim manager stelde voor dat ze me anders konden uitkopen zodat ik rustig kon herstellen baas ging akkoord met xbedrag netto. ik kreeg 1 maand exta wegens compensatie

Er werd mij verzocht geen contact te hebben met collegas of lang te gaan voor koffie oid.

voorstel zou mij gemaild worden.ik ontving niks en belde verzuim manager op, baas had zich bedacht en wilde dat ik as week naar arbo arts ga.

ik wil niet meer voor mijn baas werken voelt niet veilig. daarnaast loopt mijn contract over 3 mnd af en zou ik excl deze maand voor 4 mnd loon mee krijgen als afkoop...

wat moet ik nu doen, kan en mag mijn baas zich bedenken ? moet ik nu ziek blijven of beter melden ( voor heen accepteerde mn baas mn ziekmelding niet alleen als ik in gesprek met hem zou gaan )
Alle reacties Link kopieren
Huh? Je bent 1 weer ziek, je mag niet terug naar je werk en de verzuimmanager heeft het meteen over uitkopen? Wat een raar verhaal..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 04 juli 2014 @ 19:04:

Huh? Je bent 1 weer ziek, je mag niet terug naar je werk en de verzuimmanager heeft het meteen over uitkopen? Wat een raar verhaal..jep, en t wordt zelf vreemder collega geen leidingevende heeft nu mn functie ;s wat moet ik doen
Vaag, ik zou maandag langs de rechtswinkel gaan of de Jurofoon bellen. Je moet even goed nadenken en je laten voorlichten over wat verstandig is om te doen.
Sorry TO maar ik denk zomaar dat je een behoorlijk gedeelte van de informatie niet deelt hier. Het kan toch niet dat je na 1 keer een week ziekmelden een "oprotpremie" aangeboden wordt

quote:rastan schreef op 04 juli 2014 @ 19:12:

Sorry TO maar ik denk zomaar dat je een behoorlijk gedeelte van de informatie niet deelt hier. Het kan toch niet dat je na 1 keer een week ziekmelden een "oprotpremie" aangeboden wordt

geef niks snap dat je dat denk maar er is verder niks gebeurt ook geen ruzie oid.verzuim manager kwam er zelf mee omdat ik stress ervaarde... vond t al te bizar dat ik daarna moest re-integreren na een weekje rust maargoed.
overigens is t geen oprotpremie maar dan contract stoppen met wederzijdse goed keurig
Bizar, wat je baas doet is erg raar. Ben je lid van een vakbond? Bel deze zo snel mogelijk. Anders je rechtsbijstand of juridisch loket.
Je hebt al de hele tijd dat je daar werkt gedoe. En dat is echt niet alleen de schuld van je baas. Ik geloof ook niet dat dokters zomaar adviseren om een week niet te werken, huisartsen beoordelen niet of je wel of niet kunt werken. En 'stressklachten' is ook wel lekker vaag. Wat voor klachten en waardoor? En waarom stop je dan meteen met werken? Ben je vaker ziekgemeld?

En ja, je baas mag zich bedenken. Er is niets getekend, jij hebt een contract en je moet gewoon werken. En waarom ben je niet na die week weer aan de slag gegaan?
omdat dat niet mag van mijn baas , hij wilt me niet beter melden. tsja dokter heeft zelf kalmeringspillen gegeven lijkt me niet dat hij dat voor niks doet, dokter gaf advies zoals er staat.
en gedoe ? je hebt t over dat topic van mn baas die mij wel erg aardig vond? daar werk ik niet eens meer. niet meteen zo hatelijk zijn, reageren is niet verplicht namelijk.
Eerlijk gezegd vermoed ik ook dat er meer speelt. Een werkgever verzint natuurlijk niet zomaar dat hij een contract gaat afkopen. Functioneerde je niet naar behoren?
Er is een drukke periode met stress en dan zit jij direct een week thuis? Daar zou ik als werkgever ook niet heel blij van worden.

Waarom plan je niet gewoon een vrije dag of een korte vakantie in? Waarom direct een week ziek thuis?
Zeg maar Spijker.
Ik geloof er helemaal niets van. Geen werkgever betaalt meer aan oprotpremie dan het tot einde dienstverband zou kosten. En geen werkgever riskeert tegenwoordig nog dat een werknemer ziek uit dienst gaat, want de kosten daarvoor zijn nog een stuk hoger.

Kortom, ik denk dat de verzuimmanager erover begon om eens te kijken hoe ziek jij nou werkelijk bent. En daar ben je dus met open ogen ingetrapt. De conclusie mag wel duidelijk zijn, he?
Dat andere was in februari, dan zou dit hoogstens een half jaar contract zijn volgens mij.
Een contract van nog drie maanden afkopen met vier maanden, een werkgever die weigert je ziek te melden. Volstrekt ongeloofwaardig zoals NummerZoveel al aangeeft.

Een werkgever die een gesprek wil en een werknemer die dat niet wil omdat ze het spaans benauwd krijgt? Goh.
Ik kan me voorstellen dat je wat overdonderd bent door de gang van zaken en ook vanuit het oogpunt dat je werkomgeving niet ok is, van je werk afwil. Let echter op met wat je doet - als je nu een overeenkomst tekent raak je je "rechten" kwijt wanneer je ziek uit dienst gaat (Ziektewet, WW). Kortom, wees heel voorzichtig met het tekenen van dit soort overeenkomsten en win altijd advies in bij bv. de vakbond of juridisvh loket.

Het verbaast me nl. dat je niet langs de arbo bent gestuurd, nu je langer dan een week ziek bent. De werkgever dient immers voor het UWV een dossier ook te hebben als jij ziek uit dienst gaat. De normale route is immers dat wanneer je ziek bent je langs de arbo gaat.

Wanneer er sprake is van een conflict, en je bent daardoor ziek geworden, dan zijn daar ook richtlijnen voor.

Als ik jou was zou ik dus z.s.m. advies gaan inwinnen over je situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven