Werk & Studie alle pijlers

Wat te doen....

26-03-2013 16:26 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kon niet echt een goeie titel bedenken dus dan maar zo:

Ik heb momenteel werk in een supermarkt, heb het er na mijn zin en het gaat ook goed. Ze willen mij zelfs opleiden tot leidinggevende van de afdeling waar ik sta, ja super toch! Alleen zitten ze gigantisch te zeiken met de bezuinigingen, moet je bijvoorbeeld tot 1 uur werken, moet je om 12 uur al weg en soms eerder, geen week is het zelfde want door de bezuinigingen werk ik ene week 20 uur, andere week 15, dan weer 30 (zoals deze week, tsja met de Pasen is het wel drukker) maar na de Paasdagen zit ik de komende weken weer op 10 a 15 uur. Hoewel ik het na mijn zin heb begin ik er van te balen, aangezien ik hier amper nog van kan rond komen.

Ik zat dus te denken om te solliciteren bij een andere supermarkt en heb ook een passende vacature gevonden, maar ik vind solliciteren erg moeilijk, schrijven geen probleem, maar erheen gaan voor een gesprek bijvoorbeeld. Aan de ene kant heb ik het hier erg naar mijn zin, maar ik moet het ook na me zin blijven houden als het om mijn inkomen gaat.

Wie heeft er tips voor sollicitatiegesprekken? Want ik ben hier zo onzeker in. En stel ik word aangenomen, hoe moet ik bij mijn huidige werk het vertellen, want we hebben zo goed en hecht team dat ik het ook jammer vind om te vertrekken. Maar je moet prioriteiten stellen. En ja dat gevoel vind ik ook lastig..... Tips? Bedankt alvast!

Sorry voor een wat rare uitleg
Je hebt toch een contract voor een bepaald aantal uur? De uren die je maakt worden gewoon uitbetaald en het hoeft bij onregelmatig werk niet uit te maken of je de ene week 30 uur werkt en de andere 10, als je maar gemiddeld op 20 uitkomt.

Ik.zou hierom ook niet weggaan. Zeker niet omdat ze zeggen te willen investeren in jou. Praat met je leidinggevende over die uren. Solliciteren kan altijd nog.
Het enige probleem wat je met je huidige werkgever dus hebt is het aantal uur dat zo sterk wisselt?

Want in feite heb je het hier reuze naar je zin en kan je er zelfs hogerop komen!

In die nieuwe supermarkt moet je, naast het feit dat je nog aangenomen moet worden, weer onderaan beginnen misschien. Naast het feit dat je maar moet afwachten in wat voor team je daar terecht komt en of dat wel net zo leuk gaat zijn.

Zou je niet eerst een gesprek kunnen aanknopen op je huidige werk waarin je uitlegt dat je je hier op zijn plaats voelt, zeker ook blij bent met het eventuele opleiden op je afdeling, maar dat je het lastig vind met die wisselende uren, dat je daar lastig van rondkomt?

Dat zijn toch logische gesprekken die vast vaker gevoerd worden. 16 jarigen in de supermarkt hebben daar nou eenmaal minder last van, dus wie weet kunnen ze er bij jou wél rekening mee gaan houden.

Ik vrees dat op je nieuwe werk het misschien net zo zou kunnen zijn met die uren, trouwens.
Het probleem is juist het 0 uren contract..... Omdat de hoge pietjes niks anders willen geven, dus met me leidinggevende hebben we de afspraak rond de 30 uur. En ja ik ben 22, voor veel supermarkten ''te oud'' he, nouja niet alleen bij supermarkten....

En droppinglies, het probleem is idd dat de uren sterk afwisselen, want het wisselt nu zo dat het steeds minder word en ik even snel gerekend 100 euro overhoud na mijn vaste lasten.... Maar je idee voor een gesprek vind ik goed, maar hoe kan ik dat het beste doen? En wat te zeggen?
Je kunt toch gewoon even je leidinggevende aanspreken en vragen of hij aan het eind van je dienst even tijd heeft voor een gesprek? En dan zou ik - zelf - heel eerlijk zijn en aangeven dat de 'ongeveer 30 uur' waar jullie een mondelinge afspraak over hadden niet gehaald worden en jij hierdoor financieel krap zit, en dus (ondanks de fijne sfeer etc) bijna een andere baan moet zoeken. Als ze inderdaad tevreden over je zijn (en dat zijn ze zo te horen) wil hij/zij vast met je meedenken over hoe je dit op kunt lossen.
Skipje, ik denk dat je het beste als je een keer moet werken je leidinggevende moet vragen of je binnenkort een gesprek met haar kan hebben. (Tenzij je binnenkort sowieso een functioneringsgesprek hebt?) Misschien dat je het onderwerp er wel alvast bij kunt zeggen, daar vraagt ze anders toch naar.

Ik denk dat je ook zeker kunt benadrukken hoe goed je het hier naar je zin hebt, dus ook de positieve kanten benadrukken. Zo kom je niet zeurderig over in ieder geval. Benadruk wat je hier ook zegt, dat je het leuk vind dat ze je hogerop willen hebben etc. En dat je dit ziet zitten alleen dat je ermee in je maag zit dat je uren zo sterk wisselen, met de uitleg erbij dat je hierdoor slecht kunt rondkomen en het liefst elke week ongeveer ... uren hebt en wat de mogelijkheden hier NU voor zijn en op het moment dat je hogerop zou gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven