Werk & Studie alle pijlers

Wat wil ik?

15-02-2014 16:07 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een lange tijd heb ik het gevoel dat ik niet op mijn plek zit.

Op dit moment werk ik nu 3 jaar bij een klein bedrijf op de marketing afdeling als grafisch vormgever en marketeer.

Het marketing gedeelte is er in de loop van de tijd bij gekomen en ik doe naast mn werk daar nu ook een studie voor, welke ik zelf bekostig.

Door behoorlijk wat interne verschuivingen en het macho gedrag van de mannen waarin ik werk zit ik niet meer op mn plek. Het bekende liedje, weinig waardering, te veel werk, te weinig mogelijkheden, geen door groei en geen begrip. etc etc. Met gevolg dat ik vaker fouten maak, stagneer en mijn zelfvertrouwen totaal kwijt ben. Dat ik bij mijn huidige werkgever weg wil is wel een feit.

Echter zit mijn probleem denk ik dieper. Ik heb nog nooit iets gehad waar ik mezelf echt goed bij voelde. Ik was nooit de beste van de klas of van het werk. Oftewel ik heb mezelf nog nooit trots gevoeld. Echter lukt het me wel om werk te hebben en te houden al is het steeds met de hakken over de sloot.

In het verleden heb ik een nog een horeca bijbaantje gehad en als winkelmedewerkster. Nu zijn dat banen in een "lagere" functie met minder salaris (wat ik mij niet kan veroorloven) maar daar heb ik het wel veel meer naar mijn zin gehad.

Maar wat wil ik nu? Wil ik nog in de creatieve wereld blijven? Wil ik nog op kantoor werken? wat past bij mij? waar ben ik nu echt goed in? Help!

Dit zijn allemaal vragen die ideaal zijn voor een loopbaancoach alleen heb ik op dit moment geen loopbaan centjes!

Heeft er iemand in een soortgelijke situatie gezeten en zo ja hoe ben je er boven op gekomen? ik voel me nu ellendig!

ps ja ik heb al meerdere beroepskeuze testen gedaan, echter kwamen daar zulke gekke beroepen uit... Soldaat lijkt me nml echt niks voor mij ;)
O ja ik snap dat ik gezegd ben dat ik op dit moment een baan heb met een vast contract Het liefste wil ik dan ook niet thuis werkloos gaan zitten.
Begin eens met op te schrijven wat je allemaal NIET wil. Zet die dingen in een positieve zin, en je hebt wat je wel wil.

Ga vervolgens zoeken of dat bestaat. Antwoord gevonden.

Of je vraagt aan iedereen in je omgeving: wat zou jij nou een geschikte baan voor mij vinden? Wat is werk dat jij mij echt ziet doen? Onderzoek die suggesties, kijk of jou dat ook wat lijkt.

En ga met je baas praten.
Grappig dat ik mijn vaste contract en goede salaris ook niet op wou geven. Inmiddels ben ik al vanaf mei thuis met een burn out en heb ik vorige week de knoop doorgehakt en ontslag genomen/gekregen dus zit nu alsnog in de ww. Ik kan niet voor jou praten, maar achteraf had ik mezelf graag een heleboel ellende bespaart. Met een duidelijke diagnose kost een psycholoog trouwens alleen je verplichte eigen risico. Ik weet niet hoeveel geld je hebt, maar wil je wel adviseren jezelf serieus te nemen.
Ook de horeca verkeert in zwaar weer, grote kans dat daar ook veel veranderd is sinds 'het verleden'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Misschien goed om je af te vragen wat je precies leuk vond aan dat andere werk.

Was het meer contact met mensen hebben, of de werktijden, of meer teamwork, of meer service verlenen.

Als je dat weet kn je wellicht je huidige werk beter ombuigen naar ies wat je daarom ook leuk zou vinden.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik lees niet zozeer dat je je werk niet leuk vind maar dat je je collega's en sfeer niet leuk vind. Wellicht kun je op zoek naar dezelfde baan

die je nu doet maar bij een ander bedrijf.
Waarom heb je een loopbaancoach nodig?

Die vertelt je precies wat jij zelf al weet (heeft goed geluisterd naar wat jij gezegd hebt) en dat is: niet de richting die je nu doet, wel de richting die je gedaan hebt, maar die je (nog) te weinig oplevert.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zit nu ook 2 jaar op een functie waar ik mezelf niet op mijn plek voel hoewel ik wel goed functioneer en mijn werk goed doe. Ik heb een tijd gehad dat ik met enorme tegenzin naar mijn werk ging en dit wil ik nooit weer (maanden slecht slapen van werk enz.).

Ik heb het geluk gehad dat mijn baas dit serieus heeft opgepakt. Via coaching en andere testen heb ik inmiddels ik een erg goed beeld waar mijn hart ligt wat werk betreft. En vooral ook welk werk ik absoluut niet meer wil.

Gelukkig werk ik in een grote organisatie en bestond de mogelijkheid te switchen van baan. Ik begin over een paar weken in een nieuwe baan waarvan ik denk dat die me op het lijf geschreven is. Kijk er erg naar uit en ben nog altijd blij dat ik heb aangekaart dat mijn huidige baan niet bij me past.
To heel herkenbaar jouw probleem. Ik vond mijn lager geschoolde bijbaantjes omdat ik daar goed in was. Ik ben onzeker over mijn huidige werk (terwijl baas wel tevreden is). Soms zou ik zo weer terugwillen naar een makkelijk baantje. Maar ik wil niet opgeven en wel beter worden in mijn huidige werk.
Bedankt voor jullie berichtjes!

Het is niet zo dat ik mijn werk niet leuk vind. Het is heel diverse en ik kan er prima mijn ei in kwijt. Alleen is het wel zo dat ik na 3-4 jaar hier werken geen zelfvertrouwen meer over heb.

Solliciteren op de zelfde functie is dus niet echt een optie voor mij op dit moment en ik ben ook wel weer toe aan iets anders!

Nou ik ben aan de slag gegaan hoor.

Wat ik WEL wil;

- Plezier in mn werk

- Waardering door hogere

- Actief bezig zijn

- "Klanten" blij maken

- Onderweg met de auto zijn vind ik fijn

- Salaris moet rond de ¤2000 liggen

- Ik wil iets kunnen betekenen voor mensen

- Mensen motiveren vind ik fijn

- Werken met leuke collega's uiteraard

- Creatief bezig zijn is een pré

- Ik vind het fijn om dingen op te lossen

- Ordenen ben ik goed in

- Checklijsten maken en uitwerken.

Wat ik nu echt NIET wil

- Ik rij nu 100KM per dag dat wil ik niet meer!

- Veel bezig zijn met teksten

- Extreme precisie

- Onzeker zijn

- Verantwoordelijk zijn over grote bedragen

- Extreem strenge regels

- Opnieuw studeren

- Falen

Nou eeuhm ja nu maar eens bedenken wat ik zonder extra opleiding kan gaan doen.. Zijn er nog tips ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven