Werk & Studie alle pijlers

Wat zouden jullie doen? (collega beschonken op werkvloer)

18-09-2024 20:13 43 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben een collega die nu al zeker 3 keer op het werk is verschenen ruikend naar alcohol en zich anders gedragend. Leek aangeschoten dus. Ik maak me hierdoor best wel zorgen om deze collega, ook omdat ze zeker een half uur moet rijden om op het werk te komen. Echter ontkende ze helaas zelf dat ze gedronken had toen een andere collega hier naar vroeg. Zouden jullie aangeven dat je je zorgen maakt om de betreffende collega?? Of doen alsof je neus bloed en dit verder overlaten aan leidinggevende (die inmiddels op de hoogte is). Als er echt sprake is van een alcoholprobleem wat er wel op begint te lijken zit zij er misschien helemaal niet op te wachten dat je er wat van zegt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Overlaten aan leidinggevende. Zolang ze ontkent kun je zelf verder weinig met je zorgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee. Als de leidinggevende niets doet dan zou ik het hogerop zoeken.
Hier is iemand om die reden direct ontslagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker overlaten aan de leidinggevende.
Dit is een reden voor ontslag op staande voet, dus daar wil je niet mee te maken krijgen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad, niets doen omdat leidinggevende al ingeseind is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ze ontkent tegen collega X zal ze ook wel tegen jou ontkennen.
Leidinggevende of één of andere arbo-dienst lijkt me dus aan zet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Het punt is dat ik het sneu vind. Mag collega graag en zou het heel rot voor haar vinden als ze problemen heeft
Alle reacties Link kopieren Quote
Hangt ervan af of de beschonkenheid ook gevaar oplevert. Op kantoor kan ze zich waarschijnlijk hooguit belachelijk maken naar de klanten en dan zou ik het lekker aan LG overlaten, maar als ze operator is in een fabriek of lerares in het primair onderwijs zou ik toch wel persoonlijk ingrijpen.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je maakt wat mee op je werk hè?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan ook bepaalde medicatie zijn die naar alcohol ruikt. Jullie leidinggevende zal hier wat mee moeten.
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit meegemaakt en ik zou dit echt over laten aan de leidinggevende. Wij hebben ons toen als collega's er wel in gemengd maar dat leverde alleen maar veel stress op. Het is uiteindelijk een lang traject geweest voordat de collega echt op non actief is gesteld. Nu ze weer begint is het heel moeilijk vertrouwen en samenwerken.
Ook privé ervaring mee en iemand die echt vertaald verslaafd is liegt alles bij elkaar.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
18-09-2024 20:27
Je maakt wat mee op je werk hè?
Ow had ik moeten loepen....
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Uit ervaring hou je er buiten. Ik heb een collega gehad die dit deed en nog wel meer. Eerst gesprekken met haar gehad want ze was echt een vriendin. Toen het niet beter ging en het werk er onder ging lijden, leidinggevende ingeseind. Met als resultaat: Mevrouw ontkende glashard, ging verhalen ophangen aan het team over mij dat ik dronken zou zijn en drugs zou gebruiken en puntje bij paaltje geloofde management haar verhaal dat er met haar niets aan de hand was. Vriendschap kapot, werkrelatie kapot, relatie met management en collega's kapot. Nu wel weer hersteld, maar ik bezig nu het gezegd, al hangen ze ondersteboven in de lampen, mij boeit het niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
18-09-2024 20:27
Je maakt wat mee op je werk hè?
Ach ja, ik moest loepen.

Succes TO met je rare collega's.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
18-09-2024 20:27
Je maakt wat mee op je werk hè?
Pff wat voor meerwaarde heeft deze opmerking nou weer? Dit vind ik zo kut aan dit forum! Maar duidelijk ik hou me erbuiten. Overigens geen medicatie want gedragsverandering en in deze functie kan het gevaren opleveren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
18-09-2024 20:26
Hangt ervan af of de beschonkenheid ook gevaar oplevert. Op kantoor kan ze zich waarschijnlijk hooguit belachelijk maken naar de klanten en dan zou ik het lekker aan LG overlaten, maar als ze operator is in een fabriek of lerares in het primair onderwijs zou ik toch wel persoonlijk ingrijpen.

Dit. Bij geen direct gevaar, over laten aan leidinggevende en bedrijfsarts. Dit is een heel lastig proces, weet ik uit ervaring (als leidinggevende dus, niet als beschonkene).
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is wel een bonte verzameling hè, dat team van jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
18-09-2024 20:27
Je maakt wat mee op je werk hè?

Nou, ik heb geloept, maar dat valt toch ook wel weer mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou me daar zeker niet mee bemoeien en het overlaten aan je leidinggevende.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
freak85 schreef:
18-09-2024 20:37
Pff wat voor meerwaarde heeft deze opmerking nou weer? Dit vind ik zo kut aan dit forum! Maar duidelijk ik hou me erbuiten. Overigens geen medicatie want gedragsverandering en in deze functie kan het gevaren opleveren.
En niemand heeft dit nog gemeld?
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nogmaals melden bij leidinggevende.

Ik heb ooit eens iemand de autosleutels afgepakt tijdens een oudergesprek. Het idee dat die persoon halfdronken nog ging rijden met een minderjarige naast zich kon echt niet.
Ooit eens een collega gehad die een heupflesje sterke drank schijnbaar had. In iedere koffie ging wel een flinke scheut. Die persoon was echt een alcoholist. Onze leidinggevende heeft adequaat en direct ingegrepen. Zo iemand kan niet de weg op achter het stuur noch voor een klas gaan staan. Hoe triest de situatie ook was en hoe begrijpelijk ook dat deze persoon zichzelf verdoofde met drank gezien de voorgeschiedenis, dit kan gewoon niet.

Iemand onder invloed een onschuldige ongelukkig of erger rijden, gun je ook niemand nog even los van het potentiële slachtoffer. Ik denk altijd maar zo: hoe razend zou ik zijn als iemand uit vals sentiment willens en wetens de dronkenlap had laten rijden die mijn kind van de sokken zou rijden? Daar zou ik 0,0 begrip voor hebben.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Leidinggevende inlichten en mag dit oppakken. Beschonken op je werk verschijnen is reden voor ontslag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Monica1973 schreef:
18-09-2024 20:58
Leidinggevende inlichten en mag dit oppakken. Beschonken op je werk verschijnen is reden voor ontslag.
Leidinggevende weet er al van.
De vraag van To of of zij zich er ook nog mee moet bemoeien.
Alle reacties Link kopieren Quote
freak85 schreef:
18-09-2024 20:37
Pff wat voor meerwaarde heeft deze opmerking nou weer? Dit vind ik zo kut aan dit forum! Maar duidelijk ik hou me erbuiten. Overigens geen medicatie want gedragsverandering en in deze functie kan het gevaren opleveren.
Weet je wat kut is op zo'n forum? Dat mensen topics openen die ze vervolgens leeg halen als de antwoorden niet bevallen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Formeel, met betrekking tot het werk, is het vast de taak van de leidinggevende.

Maar als mens en mede weggebruiker zou ik mijn mond niet kunnen houden. Zo’n droeftoeter zou mijn (of elk willekeurig) kind dood kunnen rijden die uit school komt gereden.

Overigens moet je dan natuurlijk wel zeker weten of het door de drank komt. Mijn moeder heeft medicijnen waarvan ze ook met dubbele tong gaat praten. Zij kruipt alleen dan niet achter het stuur. En bepaalde medicatie kan ook een alcohol geur geven.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven