Werk & Studie alle pijlers

Weer gaan studeren

30-01-2014 23:07 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna twee jaar geleden heb ik mijn pabo diploma behaald. Ik wil graag met kinderen werken en vond dit een mooie basis voor mijn verdere loopbaan. De afgelopen twee jaar heb ik ingevallen in het basisonderwijs, om ervaring op te doen. Nu ben ik zo ver dat ik verder wil studeren, omdat ik weet dat ik meer uitdaging nodig heb. Maar wil ik nog wel binnen het onderwijs werken? Wie weet tot welke masters ik nog meer toegelaten wordt met mijn diploma? Ik wil graag een universitaire master gaan volgen. Iets met rechten of jeugdzorg lijkt me ook een mooi vak, maar jullie weten waarschijnlijk wel dat een tweede bachelor onbetaalbaar is. Ik hoop dat iemand tips of ideeën heeft! Bedankt!
Orthopedagogiek?
Ik heb geen idee wat je zou kunnen studeren dat weten anderen misschien wel. Wat ik je wel kan vertellen dat Jeugdzorg momenteel niet de beste sector is, hier werk ik namelijk zelf in. Probleem is de transitie van overheid naar gemeentes die er 2015 aankomt. Nu is al zichtbaar dat functies compleet uitgekleed worden en de werkdruk hoog is. Als beginnend orthopedagoog kom je nauwelijks aan de bak. Zelfs met aantekening van GZ psycholoog, wat steeds meer wordt gevraagd, is het lastig. Doordat de functies steeds meer uitgekleed wordt sta je steeds vaker voor allerlei ethische dillema's die alles behalve grappig zijn. Dus als er nog meer dingen zijn die je aanspreken zou ik dat gaan onderzoeken. Succes!
Voortgezet onderwijs niks voor je?
Een vriendin van mij heeft pedagogiek gestudeerd op de universiteit, maar die doet nu de pabo omdat ze niet aan de bak kwam... Ik zou wel een beetje onderzoeken of er genoeg baanperspectief is met de studie die je wil gaan volgen.
Inderdaad, lijkt het voortgezet onderwijs je niets? Misschien kan je dan werken en leren tegelijk. Dan zou je een lerarenbeurs aan kunnen vragen en een leuke (eerste graads?) studie kunnen doen.
Voortgezet onderwijs heb ik ook al een jaartje gedaan. Dit was echter niet mijn plek. Het contact vond ik veel te onpersoonlijk.
Onpersoonlijk, echt? Dat is totaal niet mijn ervaring.

Doorgaan voor de universitaire pabo?
Veel onpersoonlijker dan het basisonderwijs in ieder geval. Niet mijn ding. Met de academische pabo kom je toch weer voor de klas uit, en dat wil ik juist niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven