Weet het niet meer.
dinsdag 10 juli 2018 om 23:34
Ik weet even niet meer wat ik met mezelf en de situatie aanmoet... ben zo intens verdrietig.
Sinds 2 maanden zit ik ziek thuis met een burnout. Het komt er op neer dat werkgever mij niet gelooft, leugens in mijn dossier heeft geplaatst op basis van roddels, waardoor bedrijfsarts doodleuk tegen mij zei dat er niks met mij aan de hand is. Toen ik vroeg om een kopie van dit dossier waarin deze leugens staan, verscheurde ze de dossierstukkem voor mijn neus. Ondertussen was het oordeel van de bedrijfsarts al gemaakt. Huisarts en psycholoog stelden de diagnose overspannen/burnout. Werkgever doet er alles aan om verzuim in te korten en maakt mij echt kapot.
Het is zelfs zo erg dat ik telefoomgesprekken standaard opneem met wg, zodat zij niet mijn kamt van het verhaal verdraaien.
Ik heb al contact opgenomen met uwv juridisch loket en de vakbond. Momenteel heb ik vakantie en moet ik maamdag weer aan het werk. Oftewel reintegreren. Omdat zij vinden dat ik niks mankeer. Uwv kent de hele situatie en zet spoed achter het deskundigenoordeel.
Sorry als mijn verhaal onduidelijk is, ik weet me geen raad, heb het gevoel dat ik volledig in paniek ben door de situatie waarin zij mij plaatsen... ik kan maandag niet aan het werk. Ik ben zo bang dat ze mijn loon inhouden of me ontslaan op staande voet omdat ik het werk weiger.ik weiger het werk niet, ik ben ziek, maar zo verdraaien ze mijn kant wel uiteindelijk.. ik wil het deskundigenoordeel afwachten, maar ze doen er alles aan om mij de werkvloer op te krijgen en een conflict uit te lokken.
Wat kan ik doen.., ze zeiden dat mijn vakantie het reintegratieproces niet in de weg mocht staan, maar die dossierstukkem heeft ze vlak voor mijn vakantie voor mijn neus verscheurd., ik ben er al de jele week over aan het piekeren
Uiteraard heb ik steeds mail gestuurd met mijn kant van het verhaal
Sinds 2 maanden zit ik ziek thuis met een burnout. Het komt er op neer dat werkgever mij niet gelooft, leugens in mijn dossier heeft geplaatst op basis van roddels, waardoor bedrijfsarts doodleuk tegen mij zei dat er niks met mij aan de hand is. Toen ik vroeg om een kopie van dit dossier waarin deze leugens staan, verscheurde ze de dossierstukkem voor mijn neus. Ondertussen was het oordeel van de bedrijfsarts al gemaakt. Huisarts en psycholoog stelden de diagnose overspannen/burnout. Werkgever doet er alles aan om verzuim in te korten en maakt mij echt kapot.
Het is zelfs zo erg dat ik telefoomgesprekken standaard opneem met wg, zodat zij niet mijn kamt van het verhaal verdraaien.
Ik heb al contact opgenomen met uwv juridisch loket en de vakbond. Momenteel heb ik vakantie en moet ik maamdag weer aan het werk. Oftewel reintegreren. Omdat zij vinden dat ik niks mankeer. Uwv kent de hele situatie en zet spoed achter het deskundigenoordeel.
Sorry als mijn verhaal onduidelijk is, ik weet me geen raad, heb het gevoel dat ik volledig in paniek ben door de situatie waarin zij mij plaatsen... ik kan maandag niet aan het werk. Ik ben zo bang dat ze mijn loon inhouden of me ontslaan op staande voet omdat ik het werk weiger.ik weiger het werk niet, ik ben ziek, maar zo verdraaien ze mijn kant wel uiteindelijk.. ik wil het deskundigenoordeel afwachten, maar ze doen er alles aan om mij de werkvloer op te krijgen en een conflict uit te lokken.
Wat kan ik doen.., ze zeiden dat mijn vakantie het reintegratieproces niet in de weg mocht staan, maar die dossierstukkem heeft ze vlak voor mijn vakantie voor mijn neus verscheurd., ik ben er al de jele week over aan het piekeren
Uiteraard heb ik steeds mail gestuurd met mijn kant van het verhaal
dinsdag 10 juli 2018 om 23:38
Je hebt recht op een second opinion bij een andere bedrijfsarts, een deskundigenoordeel is niet bindend namelijk.
Verder: ziek=ziek. Niet kunnen werken is dus niet kunnen werken. En dat kan onderstreept worden door je eigen arts en de tweede bedrijfsarts.
Verder goed dat je juridische hulp hebt ingeschakeld.
Verder: ziek=ziek. Niet kunnen werken is dus niet kunnen werken. En dat kan onderstreept worden door je eigen arts en de tweede bedrijfsarts.
dinsdag 10 juli 2018 om 23:48
Serieus: ga niet, maar dan ooo niet werken! Dit kan je later verweten worden: “ oh kijk, ze kan toch werken” en dat kan nare gevolgen hebben, vooral in het kader van wat je zegt omtrent dat ze je niet geloven. Ze kunnen je niet ontslaan tijdens ziekte. En je hebt idd recht op een second opinion, vraag die ook aan
Wish you were beer
woensdag 11 juli 2018 om 00:37
woensdag 11 juli 2018 om 07:59
Je zou kunnen checken of de bedrijfsarts wel voor komt in het big register dat is namelijk verplicht. De BA mag geen medische info over jou delen met de werkgever. Je zou een klacht kunnen indienen bij het tuchtcollega (medisch inhoudelijk) en het OVAL (bejegening, dossier scheuren, medisch info delen met werkgever). Draag in de klachtenbrieven als oplossing aan dat je een andere BA wil. Stuur een kopie van de klachtbrieven aan je werkgever. Geef aan dat je je beschikbaar stelt voor werk maar dat je er de voorkeur aan geeft dat dit geschil eerst wordt opgelost eventueel met de inzet van mediation en vraag je werkgever om medewerking.
https://www.nvab-online.nl/ledenservice ... ndelen-weg
Zoek een goede advocaat. Over het algemeen is mijn ervaring dat de vakbond alleen eenvoudige zaken kan oplossen middels een vaststellingsovereenkomst.
Zoek een goede advocaat. Over het algemeen is mijn ervaring dat de vakbond alleen eenvoudige zaken kan oplossen middels een vaststellingsovereenkomst.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 11 juli 2018 om 08:00
Adem in en adem uit. Vraag een second opinion aan bij een andere bedrijfsarts. Erg vreemd overigens dat de BA inzage zou hebben in een medewerkersdossier. Als je van mening bent dat de BA zijn werk niet goed doet, dan kun je daar een klacht over indienen.
Wat zegt de vakbond?
Wat zegt het juridisch loket?
Maak je niet druk om het dossier. Als er niets is hebben ook zij geen voet om op te staan. Het werkt dus twee kanten op. Buiten het gegeven dat heel veel bedrijven momenteel bezig zijn om de medewerkersdossiers flink op te ruimen in het kader van de AVG. Ze mogen nog maar heel erg weinig in huis hebben. Weet ook dat de opgenomen telefoongesprekken niet gebruikt kunnen worden als bewijsvoering. Jij neemt ze nl op zonder medeweten van de andere partij.
Start een dagboek en breng het verloop van je ziekte in kaart. Zij hoeven geen conflict uit te lokken, in je hoofd heb je dat al.
Je zegt dat je maandag weer moet beginnen. Hoe ziet de opbouw eruit? Blijf je ziekgemeld en is dit boventallig? Word je deels beter gemeld? Hoeveel uren willen ze je laten werken? In je eigen functie / taken of iets anders?
Wat zegt de vakbond?
Wat zegt het juridisch loket?
Maak je niet druk om het dossier. Als er niets is hebben ook zij geen voet om op te staan. Het werkt dus twee kanten op. Buiten het gegeven dat heel veel bedrijven momenteel bezig zijn om de medewerkersdossiers flink op te ruimen in het kader van de AVG. Ze mogen nog maar heel erg weinig in huis hebben. Weet ook dat de opgenomen telefoongesprekken niet gebruikt kunnen worden als bewijsvoering. Jij neemt ze nl op zonder medeweten van de andere partij.
Start een dagboek en breng het verloop van je ziekte in kaart. Zij hoeven geen conflict uit te lokken, in je hoofd heb je dat al.
Je zegt dat je maandag weer moet beginnen. Hoe ziet de opbouw eruit? Blijf je ziekgemeld en is dit boventallig? Word je deels beter gemeld? Hoeveel uren willen ze je laten werken? In je eigen functie / taken of iets anders?
woensdag 11 juli 2018 om 08:02
Ziek is niet ziek hoor...er zijn zoveel zieke mensen die werken...zoals haar baas en die BA bijvoorbeeld. Er bestaat zoiets als passend of aangepast werk.lise1985 schreef: ↑10-07-2018 23:38Je hebt recht op een second opinion bij een andere bedrijfsarts, een deskundigenoordeel is niet bindend namelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 11 juli 2018 om 08:04
De vraag is: heeft de BA medische gegevens gedeeld met de werkgever? Ik lees eerder dat werkgever gegevens heeft gedeeld met de BA. En dat deze wellicht alleen de conclusie heeft doorgegeven dat TO in staat is om de functie uit te voeren en de contracttijd te werken.viva-amber schreef: ↑11-07-2018 07:59Je zou kunnen checken of de bedrijfsarts wel voor komt in het big register dat is namelijk verplicht. De BA mag geen medische info over jou delen met de werkgever. Je zou een klacht kunnen indienen bij het tuchtcollega (medisch inhoudelijk) en het OVAL (bejegening, dossier scheuren, medisch info delen met werkgever). Draag in de klachtenbrieven als oplossing aan dat je een andere BA wil. Stuur een kopie van de klachtbrieven aan je werkgever. Geef aan dat je je beschikbaar stelt voor werk maar dat je er de voorkeur aan geeft dat dit geschil eerst wordt opgelost eventueel met de inzet van mediation en vraag je werkgever om medewerking.
En wie heeft eigenlijk het dossier verstuurd? Ik kan het lezen als in werkgever en als BA...
woensdag 11 juli 2018 om 08:05
Dat klopt, alleen is de bewijsvoering zo lastig.viva-amber schreef: ↑11-07-2018 08:02Het probleem is dat dat scheuren een vorm van intimidatie is en dat hoef je niet te pikken.
woensdag 11 juli 2018 om 08:18
Een werkgever mag helemaal geen medische info over een werknemer hebben en met de strengere AVG is de BA ook verantwoordelijk wanneer hij via een niet koosjere weg medische info ontvangt. Hij hoort dat te melden (meldplicht) en de werkgever aan te spreken ipv een werknemer ermee te intimideren.GenieInABottle schreef: ↑11-07-2018 08:04De vraag is: heeft de BA medische gegevens gedeeld met de werkgever? Ik lees eerder dat werkgever gegevens heeft gedeeld met de BA. En dat deze wellicht alleen de conclusie heeft doorgegeven dat TO in staat is om de functie uit te voeren en de contracttijd te werken.
En wie heeft eigenlijk het dossier verstuurd? Ik kan het lezen als in werkgever en als BA...
Werknemer heeft recht op inzage in haar eigen dossier, correctie en verwijdering o.a.: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/s ... ine_v2.pdf
woensdag 11 juli 2018 om 08:28
Dat weet ik Amber. Vraag is nu wie wat gezegd heeft. Het verhaal van TO (die even geen tijd of zin heeft om verheldering te geven) is op heel veel manieren interpretabel.viva-amber schreef: ↑11-07-2018 08:18Een werkgever mag helemaal geen medische info over een werknemer hebben en met de strengere AVG is de BA ook verantwoordelijk wanneer hij via een niet koosjere weg medische info ontvangt. Hij hoort dat te melden en de werkgever aan te spreken ipv een werknemer ermee te intimideren.
Werknemer heeft recht op inzage in haar eigen dossier, correctie en verwijdering o.a.: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/s ... ine_v2.pdf
Ik ben niet zeker ervan dat de BA een dossier stuk heeft gescheurd. Ik weet dus ook niet of er medische info gedeeld is.
Dus ook niet van wie naar waar. Het enige dat ik kan zeggen op basis van bovenstaand verhaal is dat TO werkgever en BA niet vertrouwd, er dingen zijn gebeurt die niet door de beugel kunnen, TO zich niet in staat voelt om te werken, en dat TO op zoek is naar wegen die ze kan bewandelen.
Oh en daarnaast is de AVG niet strenger geworden. De laatste inhoudelijke aanpassingen zijn al in 2016 gedaan, en deze verschillen niet eens zo veel met de originele WBP uit 2006. Het enige dat nu veranderd is is dat organisaties financieel beboet worden bij overtreding.
En als het dossier verwijderd is, dan krijgt ze dus inzage in een leeg dossier, daar kan ze niet zoveel mee. En dit is ook niet meer te achterhalen, want volledig vernietigd zoals het hoort.
woensdag 11 juli 2018 om 08:37
Wel als je niet in staat bent om te werken. Daarom moet TO zsm in overleg met haar eigen behandelaars en een second opinion aanvragen.viva-amber schreef: ↑11-07-2018 08:02Ziek is niet ziek hoor...er zijn zoveel zieke mensen die werken...zoals haar baas en die BA bijvoorbeeld. Er bestaat zoiets als passend of aangepast werk.
woensdag 11 juli 2018 om 09:04
Behandelaar morgen niet adviseren over werk. Alleen een andere bedrijfs- of verzekeringsarts mag dat en er loop een aanvraag deskundigenoordeel.
woensdag 11 juli 2018 om 09:07
Zij had wel recht op inzage en daar vroeg zij ook om.GenieInABottle schreef: ↑11-07-2018 08:28
Oh en daarnaast is de AVG niet strenger geworden. De laatste inhoudelijke aanpassingen zijn al in 2016 gedaan, en deze verschillen niet eens zo veel met de originele WBP uit 2006. Het enige dat nu veranderd is is dat organisaties financieel beboet worden bij overtreding.
En als het dossier verwijderd is, dan krijgt ze dus inzage in een leeg dossier, daar kan ze niet zoveel mee. En dit is ook niet meer te achterhalen, want volledig vernietigd zoals het hoort.
woensdag 11 juli 2018 om 09:25
Ten eerste, bedankt voor al jullie reacties. Werkgever verscheurde dossierstukken voor mijn neus, ik heb hier bewijs van, want op het moment zelf had ik telefoon in handen en heb het gefilmd + reactie. Het klinkt waarschijnlijk erg vreemd, maar dit is de realiteit..
werkgever had dus op basis van roddels dingen in mijn dossier gezet, dat ik op festivals was 'gespot' (niet waar!!) en dit kreeg ik pas te horen toen ik naar de BA ging. Toen ik weg ging bij BA en verhaal ging halen bij WG, zeiden zij mij dat ze deze dingen niet uit mijn dossier konden halen, behalve dat ze erin zouden zetten dat ik de beweringen acht als onwaar. Tijdens het tweede gesprek, toen ik daadwerkelijk mijn dossier inzag en vroeg om kopie, verscheurde ze documenten voor mijn neus. Ook zeiden ze toen iets vaags dat het niet in mijn dossier zou staan. Dus in principe praten ze zichzelf tegen, totdat ik het dossier werkelijk zag en daarin een postit geplakt stond dat ik op festivals was gespot+screenshot van een artikel die ik 2 jaar geleden over mezelf online had geplaatst. Dit verscheurde ze dus. Hier wist ik niks vanaf tot het 2e gesprek...
Wat kan ik doen??
Wat kan ik doen??
woensdag 11 juli 2018 om 09:30
woensdag 11 juli 2018 om 09:46
Ik weet er uit ervaring alles van helaas. Een behandelaar moet wel adviseren over de gesteldheid van de patiënt, dat oordeel is dus wel belangrijk voor de bedrijfsarts.viva-amber schreef: ↑11-07-2018 09:04Behandelaar morgen niet adviseren over werk. Alleen een andere bedrijfs- of verzekeringsarts mag dat en er loop een aanvraag deskundigenoordeel.