Werk & Studie alle pijlers

Weken zonder contract

07-06-2009 20:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in 2007 bij mijn huidige werkgever komen te werken.

Ik kreeg toen netjes een jaarcontract. Deze was dus in 2008 verlopen.

We hebben wel een gesprek gehad over een nieuw jaarcontract en ik zou dus een 2e jaarcontract krijgen

Deze heb ik tot op heden nog steeds niet gekregen.

Ik heb er enorm vaak om gevraagd. Maar heb nu zoiets van laat maar zitten, hoe vaak moet ik het nog vragen..

Heb ik nu dan automatisch recht op een contract voor onbepaalde tijd?
quote:Ipsel schreef op 07 juni 2009 @ 20:35:

Ik ben in 2007 bij mijn huidige werkgever komen te werken.

Ik kreeg toen netjes een jaarcontract. Deze was dus in 2008 verlopen.

We hebben wel een gesprek gehad over een nieuw jaarcontract en ik zou dus een 2e jaarcontract krijgen

Deze heb ik tot op heden nog steeds niet gekregen.

Ik heb er enorm vaak om gevraagd. Maar heb nu zoiets van laat maar zitten, hoe vaak moet ik het nog vragen..

Heb ik nu dan automatisch recht op een contract voor onbepaalde tijd?Nee, je eerste jaarcontract is met dezelfde condities verlengd, dus opnieuw voor de duur van één jaar.
Maar in het contract wat ik heb staat dat deze eindigd op 31-03-2008 dan is deze toch niet geldig meer.
Volgens mij word het dan stilzwijgend verlengd, wederom voor een jaar, dat zou dan dus tot 31-03-2009 zijn, en dan mag je als ik het goed heb nog een jaar contract (wat je dus nu weer hebt, aangezien wederom een stilzwijgende verlenging) . Je zou dus volgend jaar een vast contract krijgen.. (als ik het fout heb, mijn excuses!)
quote:Ipsel schreef op 07 juni 2009 @ 20:44:

Maar in het contract wat ik heb staat dat deze eindigd op 31-03-2008 dan is deze toch niet geldig meer.Je eerste contract is niet meer geldig. In plaats daarvan geldt nu het tweede jaarcontract. In totaal mag je drie keer binnen de duur van drie jaar een tijdelijke arbeidsovereenkomst krijgen. De vierde arbeidsovereenkomst is er een voor onbepaalde tijd. Na dit tweede contract mag je contract dus nog eenmaal verlengd worden voor de duur van maximaal een jaar.
Wat Wuiles zegt klopt helemaal. Als je een jaarcontract hebt en na dat jaar nog steeds ergens werkt zonder een nieuw contract te hebben gekregen, dan wordt het eerste contract geacht verlengd te zijn voor nog eens dezelfde periode als het eerste contract. En dat mag dus maximaal 3x en maximaal 3 jaar, daarna wordt het automatisch een contract voor onbepaalde tijd.
oke. iemand die er verstand van heeft (dacht ik) omdat hij daar mee werkt, vertelde mij dat vrijdag.

Dus maar goed dat ik het hier nog even check voordat ik voor lul sta bij mijn baas.
Volgens mij ben je al aan je 3de tijdelijke contract bezig, je tweede liep af in maart 2009, dus 31-03-2010 weer verlengen geeft recht op een vast contract.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Klopt Poezewoes! Als TO op 1 april 2011 nog steeds aan het werk is, dan heeft zij juridisch gezien een contract voor onbepaalde tijd.
1 april 2010, nummerzoveel....:-]
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Shit, ja, je hebt gelijk Poes. Tikfoutje... oeps!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven