Werk & Studie alle pijlers

Wel of geen sprake van grensoverschrijdend gedrag?

25-06-2022 14:04 238 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi, ik vraag mij af of ik overdrijf of dat er daadwerkelijk sprake is van grensoverschrijdend gedrag.

Ik loop op dit moment stage in een vrij klein bedrijf. Ik zit op kantoor met 7 mannelijke medewerkers. 1 van deze mannen is mijn 25+ jaar oudere stagebegeleider. Samen met mijn stagebegeleider heb ik 2x per week een overleg waarbij we in een afgezonderde ruimte gaan zitten. Tijdens deze gesprekken bespraken we naast mijn voortgang ook doodnormale zaken over het leven, de dag etc. Niks geks.
Tot het op een begeven moment een andere wending kreeg. En ik zal een aantal voorbeelden opnoemen:
- We zaten naast elkaar achter de laptop om een teamsmeeting te voeren. Na het gesprek zei hij: wat zien we goed uit samen naast elkaar op beeld.
- Tijdens een van onze gesprekken begon hij over seks te praten. Hij eindigde het gesprek met oh dit moet wel tussen ons blijven.
- Hij wil steeds met mij alleen een stuk gaan lopen in de pauze. Waarbij hij bewust ontzettend langzaam gaat lopen en vaak pauzes neemt tussendoor. Komt dicht tegen mij aan lopen. Vertelt tijdens deze wandelingen dat het slecht gaat in zijn relatie.
- Hij maakt opmerking zoals: “oh je bent zo volwassen” en “ wat ruik je lekker”
- Ik liep na de wandeling de trap omhoog naar de kantoorruimte. Waarbij hij riep. Kom eens terug naar beneden. En zei: eigenlijk moet de man eerst de trap omhoog lopen, anders kijk ik alleen maar naar je kont.

En zo zijn er nog een aantal voorbeelden op te noemen.
Ik werk in de horeca. Ik weet dat mannen af en toe opmerkingen kunnen maken. Maar ik heb mij nooit zo gevoeld zoals ik me nu voel. Het zijn de opmerkingen + de manier waarop hij naar me kijkt die me laten walgen.

Mijn vraag is of ik mij aanstel of dat deze manier richting een studente die 25 jaar jonger is te ver gaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel te ver! Melden!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Meld het op school, dit kan echt niet.
Ja, zeer grensoverschrijdend. Je hoeft hier niet mee te dealen.
Je stelt je niet aan, zeker niet.
Wat jammer dat je hier moet vragen of het grensoverschrijdend is. Het komt zo vaak voor dat jonge mensen aan zichzelf gaan twijfelen of dit werkelijk wel grensoverschrijdend is.
Ja dit is grensoverschrijdend. Wat een eikel. Maak het bespreekbaar op school.
Ja, nogal ja en jammer dat jij aan jezelf twijfelt en dat moet komen vragen. :redrose:

Ik zou dit maandag melden bij school en aangeven dat je niet meer terug wil.

Ik zou ook echt zorgen dat niet jij hier een gesprek met dat bedrijf moet gaan voeren. je kan wel aangeven in een mail ofzo aan je stagebegeleider.

Maar echt gesprek erover gaan, dat zou ik lekker bij school laten.

Of nog erger, dat jij hem iets moet gaan aangeven. Niet mee akkoord gaan.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 25-06-2022 15:01
19.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
25-06-2022 14:56
Wat jammer dat je hier moet vragen of het grensoverschrijdend is. Het komt zo vaak voor dat jonge mensen aan zichzelf gaan twijfelen of dit werkelijk wel grensoverschrijdend is.
Precies dit!
Antwoord op je vraag TO: ja dit is grensoverschrijdend. Geef het aan bij je school en als je het durft ook aan je stagebegeleider.
En inderdaad, niet meer teruggaan. Je zou veilig moeten zijn op een stage. Blijkbaar kunnen ze dat daar niet bieden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens met wat hierboven gezegd wordt. Dit is grensoverschrijdend. Vraag op school een gesprek aan met je begeleider/ mentor en leg de situatie uit. Je hoeft hier niet mee te dealen, dit is niet ok.
Hoe oud ben je TO?
Alle reacties Link kopieren Quote
Butterfly_fly schreef:
25-06-2022 15:00
Precies dit!
Antwoord op je vraag TO: ja dit is grensoverschrijdend. Geef het aan bij je school en als je het durft ook aan je stagebegeleider.
Helemaal mee eens. Dit is zeer zeker grensoverschrijdend gedrag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meid je stelt je zeker niet aan!!

Als het kan dit soort opmerkingen vastleggen dmv geluidsopname en gelijk melden.

Als niemand er iets van zegt denkt deze debiel dat dit normaal is.
Ja natuurlijk is dit grensoverschrijdend.

Meteen melden op school, en laat je niet afschepen met dat je het zelf maar op moet lossen of zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
25-06-2022 15:14
Hoe oud ben je TO?
Ik denk piepjong, o.a. door de aanduiding 25+ van de begeleider.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja melden. Wat een l*l🤬
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is mijn afstudeerstage. Ik ben zelf 24 en hij rond de 50. Ik heb het afgelopen week aan mijn docentbegeleider verteld. Zij gaf aan dat aangezien het nog maar 6 weken zijn ik nog even door moet zetten. Ze gaf aan dat ik moet leren voor mezelf op te komen en mijn grenzen aan moet geven
Student9619 schreef:
25-06-2022 15:56
Het is mijn afstudeerstage. Ik ben zelf 24 en hij rond de 50. Ik heb het afgelopen week aan mijn docentbegeleider verteld. Zij gaf aan dat aangezien het nog maar 6 weken zijn ik nog even door moet zetten. Ze gaf aan dat ik moet leren voor mezelf op te komen en mijn grenzen aan moet geven
Ja daaahaaag.

Op zich is het natuurlijk een loffelijk streven dat je voor jezelf leert opkomen, maar dat heb je al gedaan door het gedrag van die ransaap te melden. Bovendien verkeer je in een afhankelijkheidsrelatie met die kerel en dat weet ie best. Dus die begeleider van jou mag wel eens wat beter haar best gaan doen.
anoniem_405281 wijzigde dit bericht op 25-06-2022 16:01
28.60% gewijzigd
Student9619 schreef:
25-06-2022 15:56
Het is mijn afstudeerstage. Ik ben zelf 24 en hij rond de 50. Ik heb het afgelopen week aan mijn docentbegeleider verteld. Zij gaf aan dat aangezien het nog maar 6 weken zijn ik nog even door moet zetten. Ze gaf aan dat ik moet leren voor mezelf op te komen en mijn grenzen aan moet geven
Wat een slechte begeleider!! Dit is niet oké en je staat volledig in je recht als je hier niet mee doorgaat.
Ik weet niet wat ik hoor.
Het is echt niet ok dat je docentbegeleider dit heeft gezegd. Je komt voor jezelf op door het te melden, je hoeft niet 'door te zetten', komop zeg!
Misschien kun je naar je vertrouwenspersoon op school?
Ik zou je voor maandag afmelden op je stage en in plaats daarvan naar school gaan. Is er een decaan? Zo ja daarheen gaan en voorleggen. Ook wat je begeleider heeft gezegd.

Dit zou ik echt zo hoog in de boom als je kunt oppakken. Zijn ze nu helemaal gek geworden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Student9619 schreef:
25-06-2022 15:56
Het is mijn afstudeerstage. Ik ben zelf 24 en hij rond de 50. Ik heb het afgelopen week aan mijn docentbegeleider verteld. Zij gaf aan dat aangezien het nog maar 6 weken zijn ik nog even door moet zetten. Ze gaf aan dat ik moet leren voor mezelf op te komen en mijn grenzen aan moet geven
Wat een trut. Je kwam voor jezelf op en je gaf bij haar je grens aan.
Dan maar hogerop : de baas van het bedrijf en wie staat er boven je docentbegeleider ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Student9619 schreef:
25-06-2022 15:56
Het is mijn afstudeerstage. Ik ben zelf 24 en hij rond de 50. Ik heb het afgelopen week aan mijn docentbegeleider verteld. Zij gaf aan dat aangezien het nog maar 6 weken zijn ik nog even door moet zetten. Ze gaf aan dat ik moet leren voor mezelf op te komen en mijn grenzen aan moet geven
Sorry hoor maar dit kan echt niet. Je moet uit deze situatie gehaald worden. Ik zou dit antwoord echt niet accepteren. Wie weet wat er in die 6 weken nog gebeurd, jij hoeft niet straks een trauma op te lopen omdat dit voor je docent extra werk is. Kan je bij iemand anders terecht op je school waar je dit kan melden?
Student9619 schreef:
25-06-2022 15:56
Het is mijn afstudeerstage. Ik ben zelf 24 en hij rond de 50. Ik heb het afgelopen week aan mijn docentbegeleider verteld. Zij gaf aan dat aangezien het nog maar 6 weken zijn ik nog even door moet zetten. Ze gaf aan dat ik moet leren voor mezelf op te komen en mijn grenzen aan moet geven
Ja, dag!

Het melden is voor jezelf opkomen, is die helemaal van de pot gerukt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven