Werk & Studie alle pijlers

Wel of niet ziekmelden ?

19-10-2021 10:49 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in dubio. Ik heb al bijna een dag knallende koppijn. Ik heb zometeen een vergadering en afspraak van bij elkaar 4 uurtjes.
Ik werk in de zorg, sta vandaag niet op de directe werkvloer.

Nu neig ik naar afmelden en naar bed gaan. Maar als ik vandaag op de werkvloer had gestaan had ik dat minder makkelijk gedaan. Want tekort op de groep kost meer geld en is meer een probleem. Dan had ik nog meer pijnstillers genomen en het geprobeerd.
Nu denk ik, ik ben wel misbaar dus beter afmelden en terug naar bed. Dus ziekmelden.

Ik twijfel over wat te doen. Enerzijds vind ik dat ik me niet zo aan moet stellen. Aan de andere kant verlang ik heel erg naar mn bed en geen daglicht (het licht doet zeer aan mn ogen)

Wat zouden jullie doen ?
Alle reacties Link kopieren
en als je nou eerst eens kijkt, wat een handvol paracetamol doet?
Misschien klaart je hoofd wel op, je kunt altijd na de vergadering naar bed?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-10-2021 10:52
en als je nou eerst eens kijkt, wat een handvol paracetamol doet?
Misschien klaart je hoofd wel op, je kunt altijd na de vergadering naar bed?
Dat heb ik al gedaan en net ook even gaan wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het beter dat je nu je bed induikt en hopelijk morgen weer opgeknapt bent.
Beterschap !
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren
Ziek melden en lekker in bed gaan liggen. Het ligt door zeer aan je ogen, dan wil je gewoon niet werken.
Ziek melden natuurlijk. Dan ben je hopelijk fit als je de werkvloer weer op moet.
Alle reacties Link kopieren
Ibuprofen en een blikje redbull doet bij mij wonderen als het echt perse moet.
Anders ziek melden en zorgen dat je er weer bent als je harder nodig bent.
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Ziekmelden. Je geeft al aan dat je misbaar bent, dan is even je gezondheid voor laten gaan het beste dat je kunt doen. Daardoor is de kans dat je uitvalt op een moment dat je níet misbaar bent juist kleiner.
Alle reacties Link kopieren
Ik hanteer de regel:
zodra ik mezelf de vraag stel of ik me ziek moet melden of niet, is dat voor mij het teken dat ik me ziek moet melden.

Wanneer ik niet echt ziek zou zijn, zou de vraag namelijk niet bij me opkomen.

En ik weet niet hoe het bij jou op je werk is, maar ik heb ook regelmatig gehad dat ik dacht "Ach, ik doe vandaag alleen maar dit en dat licht werk, dat red ik wel." maar vervolgens bleek op het werk alle hens aan dek te zijn waardoor ik uiteindelijk allerlei ander werk erbij stond te doen en er veel meer van me gevraagd werd dan waar ik eigenlijk toe in staat was.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
muts87 schreef:
19-10-2021 10:53
Dat heb ik al gedaan en net ook even gaan wandelen.
dan je bed in

enig idee waarom je al zo lang hoofdpijn hebt, die maar niet minder wordt??
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
19-10-2021 11:05
Ibuprofen en een blikje redbull doet bij mij wonderen als het echt perse moet.
doe volgende keer koffie en paracetamol, veel beter voor je
Ikbenikenjijbentjij schreef:
19-10-2021 11:05
Ibuprofen en een blikje redbull doet bij mij wonderen als het echt perse moet.
Anders ziek melden en zorgen dat je er weer bent als je harder nodig bent.
Beterschap!

Dat!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-10-2021 10:52
en als je nou eerst eens kijkt, wat een handvol paracetamol doet?
Misschien klaart je hoofd wel op, je kunt altijd na de vergadering naar bed?
Ik hoop heel erg dat je met 'een handvol' gewoon 2 stuks bedoelt...

Verder, TO; ja, ziekmelden. Met knallende koppijn haal je niks uit zo'n overleg of afspraak, en draag je ook niks bij.
En als dit heftiger/langer hoofdpijn is dan normaal, zou ik ook een coronatestje doen...
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Ziekmelden!
Alle reacties Link kopieren
Fietsertje89 schreef:
19-10-2021 12:58
Ik hoop heel erg dat je met 'een handvol' gewoon 2 stuks bedoelt...

Verder, TO; ja, ziekmelden. Met knallende koppijn haal je niks uit zo'n overleg of afspraak, en draag je ook niks bij.
En als dit heftiger/langer hoofdpijn is dan normaal, zou ik ook een coronatestje doen...
Je bent me voor, maar dit dus.
Sterkte TO, knallende koppijn sucks.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
19-10-2021 11:18
Ik hanteer de regel:
zodra ik mezelf de vraag stel of ik me ziek moet melden of niet, is dat voor mij het teken dat ik me ziek moet melden.

Wanneer ik niet echt ziek zou zijn, zou de vraag namelijk niet bij me opkomen.
Ik hanteer de regel:
Zodra ik mezelf de vraag stel of ik me ziek moet melden of niet, is dat voor mij het teken dat ik me niet ziek ga melden.

Wanneer ik me ziek genoeg voel zou die vraag namelijk niet bij me opkomen..
Zijn de afspraken online? Wat wordt er van je verwacht (actieve rol of kan je gewoon luisteren). Dat zou ik afwegen. Als je naar locatie moet en er een actieve rol verwacht wordt dan zou ik me ziek melden.

Op de bank hangend een Teams vergadering meeluisteren zou ik wel doen, meer niet.
moizer schreef:
19-10-2021 13:25
Ik hanteer de regel:
Zodra ik mezelf de vraag stel of ik me ziek moet melden of niet, is dat voor mij het teken dat ik me niet ziek ga melden.

Wanneer ik me ziek genoeg voel zou die vraag namelijk niet bij me opkomen..

Oh grappig, voor mij is dat ik de vraag stel of ik me ziek zal melden juist een teken dat ik dus ziek ben, anders zou ik me die vraag niet stellen.

Door schade en schande geleerd na 20 jaar werken. De meeste mensen zijn veel en veel te hard voor zichzelf en gaan maar door over hun grenzen. Zeker mensen die in de zorg werken. Je krijgt echt meer balans, meer weerstand en minder stress als je heel goed voor jezelf zorgt.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
19-10-2021 13:33
Oh grappig, voor mij is dat ik de vraag stel of ik me ziek zal melden juist een teken dat ik dus ziek ben, anders zou ik me die vraag niet stellen.

Door schade en schande geleerd na 20 jaar werken. De meeste mensen zijn veel en veel te hard voor zichzelf en gaan maar door over hun grenzen. Zeker mensen die in de zorg werken. Je krijgt echt meer balans, meer weerstand en minder stress als je heel goed voor jezelf zorgt.
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk mijn manager gebeld en het voorgelegd. Hij zei meteen: blijf thuis, doe rustig aan. Beter dat ik dan morgen weer fit ben en mijn normale werk kan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven