Welk salaris vragen?
dinsdag 20 oktober 2009 om 19:13
Hey allemaal!
Ik ben nieuw hier, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Morgen heb ik een arbeidsvoorwaardengesprek bij mijn eventuele nieuwe werkgever. Dus ik moet aangeven wat ik wil gaan verdienen. Volgens mijn vriend verdiende ik bijn mn vorige werkgever te weinig. (Ik heb daar 2 jaar gewerkt voor 1850 euro bruto / 40 uur. Mijn functie daar was adm.med.planning.)
Ik heb geen idee wat ik kan vragen... Ben 30, functie is klantenservice/administatief/planning, 32 uur,... Heb wel ervaring...
Hebben jullie enig idee?
Ik ben nieuw hier, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Morgen heb ik een arbeidsvoorwaardengesprek bij mijn eventuele nieuwe werkgever. Dus ik moet aangeven wat ik wil gaan verdienen. Volgens mijn vriend verdiende ik bijn mn vorige werkgever te weinig. (Ik heb daar 2 jaar gewerkt voor 1850 euro bruto / 40 uur. Mijn functie daar was adm.med.planning.)
Ik heb geen idee wat ik kan vragen... Ben 30, functie is klantenservice/administatief/planning, 32 uur,... Heb wel ervaring...
Hebben jullie enig idee?
dinsdag 20 oktober 2009 om 21:17
Dat klopt, dat is logisch dat dat meespeelt.... maar 1850 bruto is een ? 1400 netto ?
Ik heb een mbo diploma GWW, ben uitvoerder wegenbouw, en doe dat al jaar of 15...... Als ik al mijn uren afzet naar mijn salaris heb ik ook per uur een stuk minder dan eigenlijk op basis van 40 uur. Maar ja, hoort bij de functie die uren.
Ik heb een mbo diploma GWW, ben uitvoerder wegenbouw, en doe dat al jaar of 15...... Als ik al mijn uren afzet naar mijn salaris heb ik ook per uur een stuk minder dan eigenlijk op basis van 40 uur. Maar ja, hoort bij de functie die uren.
Aliquando et insanire lucundum est

dinsdag 20 oktober 2009 om 21:40
Een plannerfunctie (een combi klantenservice/administatief/planning is dat inderdaad vaak) is nou niet iets waar je een specifieke opleiding voor nodig hebt en het is ook geen baan van een heel hoog niveau. Het is een gewone administratieve functie. Daar is niks mis mee, helemaal niet, maar je verdient daar dus geen topsalaris. Ik ken verschillende commerciële bedrijven met dit soort functies en er zijn er maar weinig die daar 2250 euro bruto o.b.v. 40 uur voor betalen.
Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar ik denk dat je in deze tijd wat te hoog inzet. Voor jou 10 anderen, zeker met dit soort werkzaamheden.
Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar ik denk dat je in deze tijd wat te hoog inzet. Voor jou 10 anderen, zeker met dit soort werkzaamheden.
dinsdag 20 oktober 2009 om 21:46
Nou Neele..... ik verdien inderdaad wel meer dan 4000....
EN inderdaad van 4000 houd je ca. 2500 over.....
Ik zei al, heb geen flauw benul van salarissen in dergelijke functies, en was niet lullig bedoeld, maar vond het weinig....
Net zoals de zorg, slecht betaald. Schandalig eigenlijk
EN inderdaad van 4000 houd je ca. 2500 over.....
Ik zei al, heb geen flauw benul van salarissen in dergelijke functies, en was niet lullig bedoeld, maar vond het weinig....
Net zoals de zorg, slecht betaald. Schandalig eigenlijk
dinsdag 20 oktober 2009 om 22:51
In de wegenbouw, dat is toch ook risicovol, dus extra toeslagen / salarissen... misschien ook onregelmatige diensten? Je weet het natuurlijk niet.
Ik vind dat er soms zo snel wordt gezegd 'ik vind dat weinig' en dan denk ik 'jeeemig man, je begint net'. Maar ja. Nu werk ik ook al wat jaren en verdien nu een heerlijk salaris, maar ben echt begonnen voor een beetje. Jaren kei hard werken, mezelf bewijzen etc. heeft mij meer geld gebracht, dat kwam niet op dag één.... en hoe zwaarder de functies, hoe hoger het salaris (meer verantwoordingen etc.)
Soms lijkt het alsof mensen maar roepen dat iemand meer moet vragen, waarom, omdat je toevallig al 2 jaar ergens werkt? Dat vind ik gewoon onzin.
Ik vind dat er soms zo snel wordt gezegd 'ik vind dat weinig' en dan denk ik 'jeeemig man, je begint net'. Maar ja. Nu werk ik ook al wat jaren en verdien nu een heerlijk salaris, maar ben echt begonnen voor een beetje. Jaren kei hard werken, mezelf bewijzen etc. heeft mij meer geld gebracht, dat kwam niet op dag één.... en hoe zwaarder de functies, hoe hoger het salaris (meer verantwoordingen etc.)
Soms lijkt het alsof mensen maar roepen dat iemand meer moet vragen, waarom, omdat je toevallig al 2 jaar ergens werkt? Dat vind ik gewoon onzin.
DTEEZ!

dinsdag 20 oktober 2009 om 23:07
quote:Djoels schreef op 20 oktober 2009 @ 22:51:
In de wegenbouw, dat is toch ook risicovol, dus extra toeslagen / salarissen... misschien ook onregelmatige diensten? Je weet het natuurlijk niet.
Soms lijkt het alsof mensen maar roepen dat iemand meer moet vragen, waarom, omdat je toevallig al 2 jaar ergens werkt? Dat vind ik gewoon onzin. Dat vind ik dus helemaal geen onzin, aangezien er veel bedrijven zijn waar er geen rekening wordt gehouden met inflatie en dergelijke. Als je dus twee jaar hetzelfde verdient, betekent dat dat je éigenlijk minder gaat verdienen. Volgens mij is het dan dus heel normaal om een verhoging te vragen, alleen al om die reden.
Soms lijkt het alsof mensen maar roepen dat iemand meer moet vragen, waarom, omdat je toevallig al 2 jaar ergens werkt? Dat vind ik gewoon onzin. Dat vind ik dus helemaal geen onzin, aangezien er veel bedrijven zijn waar er geen rekening wordt gehouden met inflatie en dergelijke. Als je dus twee jaar hetzelfde verdient, betekent dat dat je éigenlijk minder gaat verdienen. Volgens mij is het dan dus heel normaal om een verhoging te vragen, alleen al om die reden.
dinsdag 20 oktober 2009 om 23:10
Kastanjez, laat ik even de inflatie niet meerekenen, dat bedoel ik niet. Ik heb het over de wensen om opeens een paar honderden euro's meer te vragen... gewoon omdat je ouder bent geworden en er al even werkt.
Dat je een procent of wat erbij krijgt per jaar, daar doel ik niet op. Sorry, ik was niet duidelijk.
Dat je een procent of wat erbij krijgt per jaar, daar doel ik niet op. Sorry, ik was niet duidelijk.
DTEEZ!

dinsdag 20 oktober 2009 om 23:24
@Djoels, nou, dan zijn we het gewoon lekker eens!
Overigens vind ik het toch ook niet heel raar om meer te vragen alleen maar omdat je ergens al een paar jaar werkt. Er zijn ontzettend veel CAO's waar je ieder jaar automatisch een tree omhoog gaat, vaak inclusief een verhoging aan het begin van het jaar voor een inflatiecorrectie. Op zich mag meer ervaring best beloond worden toch?
Overigens vind ik het toch ook niet heel raar om meer te vragen alleen maar omdat je ergens al een paar jaar werkt. Er zijn ontzettend veel CAO's waar je ieder jaar automatisch een tree omhoog gaat, vaak inclusief een verhoging aan het begin van het jaar voor een inflatiecorrectie. Op zich mag meer ervaring best beloond worden toch?
dinsdag 20 oktober 2009 om 23:42
Tja... ik heb gewoon een bepaald gevoel bij sommige mensen (ik doel hierbij niet op topicopener hoor!) maar gewoon ervaring.. Zit even te mijmeren zeg maar Heb een paar jaar lang een team van 10 mensen aangestuurd. Sommigen waren echt goed, wilden graag, deden hun best, heerlijk zulke mensen...die wilde je al na 5 maanden flinke verhoging geven omdat ze zo heerlijk gingen.. en dan had je de klaplopers, deden hun ding, liever iets minder en god-o-god wat een eisen konden zij stellen qua geld omdat ze ouder werden, CAO zus en zo...bla bla bla..... maar echt verantwoording nemen in de functie no way.
tja laat maar, beetje irritatie rolt er nu uit, zo off topic.
Zo blij dat ik geen manager meer ben
tja laat maar, beetje irritatie rolt er nu uit, zo off topic.
Zo blij dat ik geen manager meer ben
DTEEZ!
dinsdag 20 oktober 2009 om 23:44
Nou Neele, die mannen die in de weekenden / avonden langs de snelwegen werken, die mannen maken onmogelijke dagen / uren en lopen enorm veel risico. Ik heb echt wel eens gehoord dat je daar echt goed geld mee kunt verdienen..
Dat blijkt maar weer. Mij verbaast het niet heel erg eerlijk gezegd.
Dat blijkt maar weer. Mij verbaast het niet heel erg eerlijk gezegd.
DTEEZ!
woensdag 21 oktober 2009 om 17:56

woensdag 21 oktober 2009 om 18:33
Dat is jammer, dat je het te weinig vindt dan. Heb je al getekend? Heb je argumenten waarom het meer zou moeten zijn?
Tis natuurlijk wel zo, dat je netto in verhouding iets meer over gaat houden dus in die zin nog niet slecht zal verdienen.
Overigens, heb je nu al gekeken hoe je vooruitgaat in secundaire arbeidsvoorwaarden? En wat zijn je vooruitzichten?
Maar je hoéft de baan natuurlijk niet aan te nemen....
Tis natuurlijk wel zo, dat je netto in verhouding iets meer over gaat houden dus in die zin nog niet slecht zal verdienen.
Overigens, heb je nu al gekeken hoe je vooruitgaat in secundaire arbeidsvoorwaarden? En wat zijn je vooruitzichten?
Maar je hoéft de baan natuurlijk niet aan te nemen....
woensdag 21 oktober 2009 om 20:11
Ik krijg betaald van 07:00 tot 16:00.... Maar ik zit smorgens half zes al in de auto en meestal 's avonds half zes, zes uur weer thuis. Dus alle uren die ik buiten de 40 in de week maak krijg ik als UTA-personeel niet betaald. 's nachts en weekenden wel een toeslag. Maar als ik alle uren omreken naar salaris dan zajt de uurprijs behoorlijk.
Oh en Neele, mijn baan heet Uitvoerder, en als je er op staat stuur ik je een salaris specificatie. Als uitvoerder draag je wel de verantwoording obver het werk en dat kan een werk zijn met een grote van 1000 euro tot 2 miljoen of meer..... Verantwoording over de mensen, materialen en materieel....
Oh en Neele, mijn baan heet Uitvoerder, en als je er op staat stuur ik je een salaris specificatie. Als uitvoerder draag je wel de verantwoording obver het werk en dat kan een werk zijn met een grote van 1000 euro tot 2 miljoen of meer..... Verantwoording over de mensen, materialen en materieel....
woensdag 21 oktober 2009 om 20:29
Ik vind 1950 bruto heel schappelijk voor een dergelijke functie. Veel vrienden van mij die een dergelijke (of andere) functie op MBO niveau hebben verdienen tussen de 1700 en 1900 bruto op basis van 40 uur.
Heb zelf trouwens een meer juridisch ondersteunende functie op MBO+/HBO niveau en krijg daar (bijna) minimumloon voor. Dus met 1900 bruto zou ik heel blij zijn, haha!
Als ik straks klaar ben met mijn HBO mag ik heel blij zijn met 1900 of 2000 bruto.. Is een heel schappelijk startsalaris (behalve als je een meer economisch gerichte studie hebt gedaan, dat schijnt wel meer te verdienen).
Ik ben het eens met anderen die ook al gezegd hebben dat je in deze tijden gewoon niet te veel eisen kan stellen, zeker niet als je slechts een paar jaar ervaring hebt en de functie geen specifieke vakkennis of diploma's vereist.. Dan is het aangeboden salaris best goed!
Heb zelf trouwens een meer juridisch ondersteunende functie op MBO+/HBO niveau en krijg daar (bijna) minimumloon voor. Dus met 1900 bruto zou ik heel blij zijn, haha!
Als ik straks klaar ben met mijn HBO mag ik heel blij zijn met 1900 of 2000 bruto.. Is een heel schappelijk startsalaris (behalve als je een meer economisch gerichte studie hebt gedaan, dat schijnt wel meer te verdienen).
Ik ben het eens met anderen die ook al gezegd hebben dat je in deze tijden gewoon niet te veel eisen kan stellen, zeker niet als je slechts een paar jaar ervaring hebt en de functie geen specifieke vakkennis of diploma's vereist.. Dan is het aangeboden salaris best goed!
woensdag 21 oktober 2009 om 21:32

donderdag 22 oktober 2009 om 11:57
Mara, ik vind het ook weinig. Mijn laatste salaris als administratief medewerkster/secretaresse was 2200 euro bruto op basis van 40 uur.
Nu heb ik een uitkering, want werkloos, maar daar word je ook niet vrolijk van. Je moet dus even afwegen, of deze baan aannemen, je zelf laten zien en omhoog werken, of zonder werk zitten!
Ik geloof je wel Rembo.
Djoels welk werk doe jij dat je zo'n heerlijk salaris hebt?
Just_moi, wat voor studie doe jij?
Ik ben aan het orienteren op andere banen/opleidingen. Denk dat ik weer naar school ga straks. Maar ben dus heel benieuwd wat andere mensen doen.
Nu heb ik een uitkering, want werkloos, maar daar word je ook niet vrolijk van. Je moet dus even afwegen, of deze baan aannemen, je zelf laten zien en omhoog werken, of zonder werk zitten!
Ik geloof je wel Rembo.
Just_moi, wat voor studie doe jij?
Ik ben aan het orienteren op andere banen/opleidingen. Denk dat ik weer naar school ga straks. Maar ben dus heel benieuwd wat andere mensen doen.
dinsdag 27 oktober 2009 om 14:42
quote:toffifee schreef op 22 oktober 2009 @ 11:57:
Ik geloof je wel Rembo.
Ik geloof Rembo ook wel.
Ik werk als projectmanager en doe allerlei projecten op het gebied van vastgoed / facilitair. Denk aan aanhuren panden, verbouwen panden, ontwikkelen huisstijlen, implementeren hiervan, uitstraling etc. Een hele diverse baan. Ik zit in heel NL en ben voornamelijk veel aan het praten.
Ik geloof je wel Rembo.
Ik geloof Rembo ook wel.
Ik werk als projectmanager en doe allerlei projecten op het gebied van vastgoed / facilitair. Denk aan aanhuren panden, verbouwen panden, ontwikkelen huisstijlen, implementeren hiervan, uitstraling etc. Een hele diverse baan. Ik zit in heel NL en ben voornamelijk veel aan het praten.
DTEEZ!
dinsdag 27 oktober 2009 om 15:06
Tja toen ik 10 jaar geleden begon (WO niveau) begon ik met 2130 bruto voor 36 uur.
Nu zit ik voor 20 uur op 2500 bruto (andere werkgever)
Je verwacht toch dat je met een volgende baan ook stijgt in salaris omdat je ervaring is toegenomen.
Ik zou geen nieuwe baan nemen als je erop achteruit gaat, tenzij het niet anders kan (werkloos)
Nu zit ik voor 20 uur op 2500 bruto (andere werkgever)
Je verwacht toch dat je met een volgende baan ook stijgt in salaris omdat je ervaring is toegenomen.
Ik zou geen nieuwe baan nemen als je erop achteruit gaat, tenzij het niet anders kan (werkloos)