Werk & Studie alle pijlers

Welk salaris vragen?

20-10-2009 19:13 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

Ik ben nieuw hier, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Morgen heb ik een arbeidsvoorwaardengesprek bij mijn eventuele nieuwe werkgever. Dus ik moet aangeven wat ik wil gaan verdienen. Volgens mijn vriend verdiende ik bijn mn vorige werkgever te weinig. (Ik heb daar 2 jaar gewerkt voor 1850 euro bruto / 40 uur. Mijn functie daar was adm.med.planning.)

Ik heb geen idee wat ik kan vragen... Ben 30, functie is klantenservice/administatief/planning, 32 uur,... Heb wel ervaring...

Hebben jullie enig idee?
1850 euro is niet overdreven weinig hoor, op zich best redelijk.

Wat is je opleiding en verdere ervaring en wat doe je op dit moment?
Ik vind 1850 bruto nou niet echt veel, alhoewel het is voor 32 uur?

Check anders even op de loonwijzer van intermediar....

Ik zou sowieso meer vragen dan je nu verdient. Als je van baan wisselt moet je wel een stapje maken toch?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
¤ 1850,- vind ik niet zo veel. Bij wat vor soort bedrijf ga je werken?

Salarissen verschillen nogal per branche. In de zorg is dit een redelijk salaris, maar denk dat je in commerciele bedrijven wel zo'n 2400 kan krijgen. bank en verzekeringswezen betalen over algemeen het best.

Weet je onder welke CAO je valt. Kun je daar even in kijken / inschatten welke schaal je valt en heb je beter idee wat je kunt vragen.
Pfoe, daar is op basis van deze informatie weinig van te zeggen. Als je al twee jaar hetzelfde verdient, lijkt het me sowieso een mooi moment om hoger in te gaan zetten.

Het hangt ook af van welke secundaire arbeidsvoorwaarden je hebt of wilt. Als die beter zijn in je nieuwe baan dan in je oude, is dat een reden om minder hoog te gaan zitten dan je misschien zou willen.

Tot slot een tip: denk er aan dat je waarschijnlijk gaat onderhandelen over een full time salaris. Is dat in het nieuwe bedrijf 40, 38 of 36 uur? Zorg dat je weet hoeveel je wilt verdienen en reken dat even om naar het percentage dat je gaat werken.

Succes!
Heb een grafische opleiding, dus da's heel wat anders.. Maar heb wel 5 jaar ervaring in administratie. En op dit moment ben ik niet aan het werk. Door de crisis moesten er mensen weg bij mn vorige werkgever, waaronder ik...

1850 euro bruto is voor 40 uur. De functie waar ik op gesolliciteerd heb is 32 uur.

Wat zouden jullie vragen?
Ik zou die 1850 vragen maar dan voor 32 uur
bij je nieuwe functie gaan jullie 't waarschijnlijk ook over 't salaris hebben voor 40 uur in de week. Ook al ga je daar 32 uur werken. Ik zou voor 40 uur toch minimaal 2200 bruto vragen.
Onderhandelen doe je altijd op basis van 40 uur. (Of 38 als dat fulltime is binnen het bedrijf waar je werkt.

Voor een administratieve functie vind ik 1850 op basis van 40 uur heel normaal en niet heel weinig.

Het is niet een hele zware functie met veel verantwoordelijkheden.

Ik werkte op mijn 30e als planner en verdiende toen denk ik 2100 bruto.

En jij doet dus de administratie van de planning dus dat zal minder zijn.

Bij ons is net een receptioniste aangenomen en die verdient ook 1850 geloof ik.
quote:isabon schreef op 20 oktober 2009 @ 19:38:

Ik zou die 1850 vragen maar dan voor 32 uur

Dat is ruim 2300.

Mag je je handjes voor dichtknijpen in een administratieve functie nu hoor!
Ik denk ook dat je moet rekenen op maximaal 1850 voor 32 uur, zeker in deze tijden! Een aantal van mijn vriendinnen zijn net afgestudeerd op HBO en hebben verantwoordelijke functies maar komen nu niet boven de 2000 uit voor 38-40 uur!
Vond het ook inderdaad wel een goed moment om hoger in te gaan zetten! Maar vind het best lastig om in te schatten hoe en wat. Het gaat wel om een commercieel bedrijf.

Mijn vriend zei dat ik best rond de 2250/2300 bruto voor 40 uur kon vragen. (Wordt dus wel minder vanwege 32 uur...) Als ik het goed begrijp is dat niet belachelijk veel...

Ben best zenuwachtig voor morgen... Onderhandelen is niet echt mijn sterkste kant...
Ik onderhandel zelf binnen mijn functie met sollicitanten.

Je gaat morgen echt niet onderhandelen hoor!

In een arbeidsvoorwaarden gesprek gaat de andere partij jou uitleggen wat je gaat verdienen en welke secundaire arbeidsvoorwaarden er zijn.

Je KAN dan inbreken en zeggen dat je het er niet mee eens bent maar dat doet niemand in de praktijk.

Ik neem aan dat er in een tweede sollicitatie gesprek ook al aan je is gevraagd wat je nu verdient?

Doe ik iig wel.

Daarna wordt er een concept contract gemaakt en dat krijft de kandidaat tijdens het arbeidsvoorwaarden gesprek.
Ik wil eigenlijk wel meer gaan verdienen dan bij mijn vorige werkgever.. Want om eerlijk te zijn vind ik 1850 voor 40 uur ook best weinig.. Aan de andere kant denk ik dat ik blij kan zijn dat ik een baan vind nu,... Dus beetje dubbel...

Maar is dus niet absurd veel als ik 1800 zou aangeven voor 32 uur?
quote:neele schreef op 20 oktober 2009 @ 19:50:

Ik onderhandel zelf binnen mijn functie met sollicitanten.

Je gaat morgen echt niet onderhandelen hoor!

In een arbeidsvoorwaarden gesprek gaat de andere partij jou uitleggen wat je gaat verdienen en welke secundaire arbeidsvoorwaarden er zijn.

Je KAN dan inbreken en zeggen dat je het er niet mee eens bent maar dat doet niemand in de praktijk.

Ik neem aan dat er in een tweede sollicitatie gesprek ook al aan je is gevraagd wat je nu verdient?

Doe ik iig wel.

Daarna wordt er een concept contract gemaakt en dat krijft de kandidaat tijdens het arbeidsvoorwaarden gesprek.Dat ligt er maar aan in welke branche of zelfs welk bedrijf je werkt. Onderhandelen is m.i. juist heel normaal, zelfs bij de banen met een lager opleidingsniveau, al zal het daar minder snel gebeuren want daar is het 'voor jou 10 anderen'.
quote:mara79 schreef op 20 oktober 2009 @ 19:59:

Ik wil eigenlijk wel meer gaan verdienen dan bij mijn vorige werkgever.. Want om eerlijk te zijn vind ik 1850 voor 40 uur ook best weinig.. Aan de andere kant denk ik dat ik blij kan zijn dat ik een baan vind nu,... Dus beetje dubbel...

Maar is dus niet absurd veel als ik 1800 zou aangeven voor 32 uur?1850 voor 40 is inderdaad niet veel. Maar zoals iemand anders al aangaf onderhandel je op basis van een voledige werkweek. Het staat een beetje raar om 1850 te vragen voor 32 uur, daar zou ook nog eens verwarring over kunnen ontstaan doordat ze denken dat je akkoord gaat met 1850 voor een volledige werkweek.
Ik ga gewoon 2250 vragen voor 40 uur. Ben dan wel bereid om n beetje in te schipperen!!!
Ben benieuwd.

Laat je even weten hoe het is afgelopen?
Doe ik! Duim maar voor me!!
Ik zit met verbazing te lezen over die tarieven.... damn :S
Aliquando et insanire lucundum est
Hoe bedoel je? Vindt je het veel of weinig?

Voor iedere baan staat een bepaald salaris en dit zijn normale tarieven voor administratief werk volgens mij.
De term administratief werk is tegenwoordig heel erg breed. Ik denk dat gemiddeld het bedrag wat je noemt heel netjes is. Ik zou daar ook op inzetten. Je zou bijvoorbeeld ook nog kunnen vragen wat het toekomstperspectief is. Als je bijvoorbeeld weet dat na je het doorstaan van je tijdelijke contract je salaris omhoog gaat, dan neem je wellicht nu genoegen met iets minder. Bieden ze cursussen, hoeveel vrije dagen, reiskosten, pensioen? Allemaal zaken die meespelen. Bij mijn vorige baas kreeg ik geen pensioen, dus dat heb ik meegecalculeerd in de onderhandelingen daar. Dat ik dus iets hoger uitkwam, zodat ik zelf mn pensioen kon regelen. Kijk daar ook naar. Het draait niet alleen om de centen.
Heeft je functie die je nu hebt veel verantwoordingen? Om zomaar te roepen dat 1850 euro weinig is ben ik het niet mee eens. Als het een lichte administratieve functie is, vind ik het helemaal niet weinig. Om 2300 eur voor 40 uur te vragen voor een lichte administratieve functie vind ik echt veel, zeker in deze tijden!

Wat is je opleidingsniveau, wat is het niveau van de functie, dat zijn allemaal wel belangrijke zaken om te weten als men hier een advies wil geven.

Afijn, succes!
DTEEZ!
Ik heb er geen flauw benul van wat de salarissen in die functies zijn, en ehm sorry, maar eh ja. Weinig, schandalig eigenlijk. Ben ik dan zo verwend met mijn salaris ?
Aliquando et insanire lucundum est
Weinig RemboEnRembo? Wat is je opleiding, hoe oud ben je, etc. Dat speelt allemaal mee. Op welk niveau functioneer je.. ook dat is belangrijk om te weten.
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven