Werk & Studie alle pijlers

Welke baan?

06-04-2015 09:26 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 banen aangeboden gekregen.

Beide banen zijn dezelfde functie.

Baan a

- 1 jaar contract

- 32 uur per week

- geen reiskostenvergoeding

- werktijden tussen 08.00 en 22.00

- 1 avond verplicht werken en 1 weekendag verplicht

Baan b

- 6 maanden contract

- 0 uren contract maar de mogelijkheid om 24-40 uur per week te werken

- reiskostenvergoeding 100% met het ov (wat geen probleem voor mij is)

- 3 euro meer loon dan baan a

- werktijden tussen 09.00 en 19.00

Ik weet dus niet welke ik moet kiezen.

Mijn contract loopt 1 mei af en ik kan helaas geen verlenging meer krijgen vanwege bezuinigen.

Baan b lijkt financieel beter maar ik wil over 6 maanden niet werkeloos zijn.
Als je niet over 6 maanden werkloos wil zijn kies je voor baan A.
Baan A
3 euro per uur meer?

Baan b biedt geen enkele zekerheid. Waarom een 0-urencontract geven als het in de praktijk ALTIJD minimaal 24 uur is? Als je dat (geen zekerheid) geen probleem vindt kun je hiervoor gaan
Baan b, meer loon, gunstiger werktijden.

En bij een 0 uren contract kun je meestal wel veel uren werken want er is altijd wel iemand ziek of wil vrij hebben mits je zelf natuurlijk ook bereid bent om veel en flexibel te werken.

En als je goed bevalt krijg je er vast wel een contractverlenging erbij.

Heel veel succes en werkplezier bij je nieuwe baan!
Aan de andere kant, bij dat halfjaarcontract heb je geen proeftijd en bij een jaarcontract mogelijk wel, dus lig je er misschien binnen een week al uit. (For argument's sake)

Halfjaar- of jaarcontract maakt dan niet heel veel uit, zolang er maar de intentie tot verlengen is bij goed functioneren. Ik zou geneigd zijn baan b te kiezen op voorwaarde dat er een redelijke verwachting is dat je voldoende uren kunt werken.
De economie trekt steeds meer aan, dus als je nu uit 2 banen kan kiezen, kan dat over een half jaar zeker. 3 euro is echt veel geld als je je uren optelt. Dus ik zou gaan voor baan 2, is voor 32 uur toch 400 euro per maand en je reiskosten meer. Daar kun je over een half jaar heel wat sollicitatiebrieven voor schrijven
Zonder oorzaak geen gevolg
quote:polkat schreef op 06 april 2015 @ 09:43:

De economie trekt steeds meer aan, dus als je nu uit 2 banen kan kiezen, kan dat over een half jaar zeker. 3 euro is echt veel geld als je je uren optelt. Dus ik zou gaan voor baan 2, is voor 32 uur toch 400 euro per maand en je reiskosten meer. Daar kun je over een half jaar heel wat sollicitatiebrieven voor schrijven Dat niet alleen; door het hogere uurloon heeft TO straks ook een hogere WW, na 26 weken voor dit uurloon te hebben gewerkt.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Baan B. Bij baan A kan je over een jaar werkloos zijn, maar je krijgt geen reiskosten, laag salaris en als je nog eens 6 maanden in baan B werkt is je eventueel WW hoger. En wie weet wie je daar ontmoet, iedereen is dan wellicht op zoek naar een baan en dan is je netwerk direct groter.
Zijn je reiskosten erg hoog? Ik heb in het verleden een baan gehad waar mijn reiskosten bijna 400 euro per maand waren en dan maakt het wel uit dat het vergoed wordt.

Ik zou zelf niet kiezen voor een nul-uren contract als ik andere opties zou hebben. Ik zou dus kiezen voor baan A.
Is het callcenterwerk?
Hoe zit het wanneer je verder kijkt dan alleen het contract? Mogelijkheid om te blijven, mogelijkheid tot het volgen van cursussen etc

Werk je wel/niet graag in het weekend? Heb je een partner/kinderen/hobby's waardoor werken in het weekend een voor- of nadeel zou kunnen zijn?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Baan B zou fantastisch zijn, ware het niet dat een 0 urencontract natuurlijk volkomen kut is. Dat 'bieden' ze niet voor niets. Je hebt geen enkele zekerheid terwijl je handen wel gebonden zijn en je er dus heel lastig tot inmogelijk iets naast kan doen.
Onderhandelen met baan b over een vast aantal uren. Anders baan a.
bedankt voor de reacties

Het is geen callcenterwerk.

Reiskosten baan a zijn ongeveer 150 euro per maand.

Bij baan b is de mogelijkheid er om intern door te stromen.

Ookal is het een nul uren contract ik denk toch dat ik voor baan b ga.

Ik heb een zoon en met baan b kan ik hem zelf naar school brengen. Ook vind ik het wel fijn om in het weekend vrij te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven