Werk & Studie alle pijlers

Welke master sluit aan op personeelsmanagement?

18-07-2010 23:29 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af of iemand weet welke masters aansluiten op de opleiding personeelsmanagement. Ik wou eigenlijk rechten gaan studeren, maar goed met die nieuwe regeling moet ik het instellings collegegeld gaan betalen van ¤6800,- per jaar! Wordt me wat teveel van het goede...Het liefst zou ik alsnog iets met Recht willen doen maar weet niet of er ook een master arbeidsrecht is wat in het verlengde ligt van personeelsmanagement? Ben bang van niet maar misschien heeft iemand hier een idee?

Kan tot nu toe alleen maar de masters bedrijfskunde, personeelswetenschappen en arbeidspsychologie vinden die aansluiten op de bachelor personeelsmanagement. Maar als er meer opties zijn dan hoor ik dat graag!
Heb je hier niet een studieadviseur voor?

Afspraak maken en heen..
Heb al gesprek gehad met studieadviseur, naar aanleiding daarvan ingeschreven voor rechten, boeken e.d. al besteld. Op haar advies ook niet in februari dit jaar begonnen (want onhandig, zou dan steeds achter de feiten aanlopen etc. etc.) maar zou dus begin sept starten en toen kreeg ik afgelopen week de factuur binnen van ¤6800,-. Dat was die adviseur even "vergeten," was ik wel gewoon in februari begonnen dan had ik nog in het oude systeem gezeten en hoefde ik maar ¤1200,- te betalen.

Voel me redelijk genaaid daardoor dus wil eerst eens advies vragen aan mensen die misschien dezelfde opleiding hebben gevolgd en nu een master doen. Mocht daar niks uitkomen, zal ik alsnog een studieadviseur benaderen maar vertrouwen daarin is op dit moment een beetje weg.
aiii das balen zeg!

Wat dóm dat die muts dat niet even gezegd heeft..

Succes in dat geval!
Nog niet elke instelling heeft het verhoogde instellingsgeld ingevoerd. Bij de UvA kan je dit jaar nog instromen zonder een hoger tarief te betalen. Wel moet je dan binnen een bepaalde tijd je diploma halen (http://www.student.uva.nl ... 58-4E98-BE203A472A718F91, deze link staat dan toevallig bij de opleiding Museumconservator maar telt voor alle opleidingen aan de UvA)

Misschien dat er meer instellingen zijn die een dergelijke overgangsregeling hebben mocht de UvA te ver weg voor je zijn. De bachelorfase/schakeljaar zou je dan in een jaar kunnen afronden en bij de master betaal je dan gewoon het collegegeldtarief weer.
Dank voor je reactie, ben inmiddels bezig met een toelating via beschikking, op advies van iemand. Ze gaan dan een toelatingsprogramma voor me maken, als ik dat haal, mag ik deelnemen aan de master en valt het allemaal weer onder schakelprogramma dus in het oude college tarief....beetje omslachtig maar goed, het is hier bij RUG in elk geval niet anders. Mocht dat op niks uitlopen kan ik nog eens naar andere universiteiten kijken.
quote:Irene85 schreef op 20 juli 2010 @ 20:32:

Dank voor je reactie, ben inmiddels bezig met een toelating via beschikking, op advies van iemand. Ze gaan dan een toelatingsprogramma voor me maken, als ik dat haal, mag ik deelnemen aan de master en valt het allemaal weer onder schakelprogramma dus in het oude college tarief....beetje omslachtig maar goed, het is hier bij RUG in elk geval niet anders. Mocht dat op niks uitlopen kan ik nog eens naar andere universiteiten kijken.

Ik snapte je allereerste post al niet. Want als je HBO hebt gedaan mag jij via schakelprogramma nog normaal collegegeld voor je master betalen.

Alleen studenten die al bachelor HBO hebben gedaan, mogen niet nog een bachelor Universiteit gaan doen (dan dus hoge tarief). Studenten die al zijn afgestudeerd aan universiteit vallen bij volgende studie in het hoge tarief.

Ben ik blij dat ik vorig jaar juni mijn 2e studie heb afgerond ;) Eerste studie wel afgemaakt ivm IBG 10-jaar eis, maar ik zag mijzelf niet oud worden. Met deze nieuwe regeling kun je beter dus na 2 jaar studie stoppen als je verkeerde keuze hebt gemaakt ipv afmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven