Werk & Studie alle pijlers

Welke opleiding / cursus

27-08-2015 18:27 11 berichten
Ok had het net allemaal getypt, kreeg ik een foutmelding bij het plaatsen dus poging nummer 2

Ik ben op mijn 19e na het behalen van mijn vmbo diploma TL begonnen met werken bij mijn huidige werkgever. Dat zou voor een jaar zijn zodat ik in de tussentijd een keuze kon maken qua opleiding..inmiddels ben ik 27. Ik ben gebleven omdat ik heel snel promoties maakte en goed verdiende en ook de kans kreeg om voor het bedrijf in andere landen/plekken te werken, zit inmiddels alweer bijna 3 jaar in kantoor nummer 5

De eerste jaren leerde ik heel veel en ook het feit dat ik in andere culturen terecht kwam maakte dat ik het elke dag erg druk had en me dus ook erg gestimuleerd voelde. Nu kriebelt het al een (hele) tijd om buiten mijn werk om bij te leren.

Op zich heb ik in mijn branche een sterke CV, aangezien ik in de verkoop werk is ervaring ook heel belangrijk, toch voel ik me kwetsbaar nu met enkel ervaring en geen diploma's of certificaten en dergelijke. Ook voelt het nu alsof ik mijn opties limiteer tot enkel verkoop functies. Plus dat ik mezelf echt meer wil uitdagen omdat dit op het werk natuurlijk na zoveel jaren wel iets minder is.

Ik zou dus graag na werktijd iets willen leren. Ik ben best geinteresseerd in talen en communicatie dus ik heb al NLP of Mediation bedacht, of een extra taal leren zoals Frans.

Ik ben niet op zoek naar forummers die een beslissing voor mij maken zou makkelijk zijn maar niet handig haha. Wel zou ik heel graag wat ideeen op doen en inspiratie krijgen door ervaringen horen over studies die jullie na werktijd hebben gedaan en of je het aanraad of juist afraad en waarom, ook of je vind dat je er in je dagelijkse leven en werk wat aan hebt.

Alvast bedankt!
Kun je niet een opleiding doen die aansluit bij je werk, maar extra verdieping geeft? Of leidinggevende vaardigheden ontwikkelen zodat je op een gegeven moment een verkoopteam kunt aansturen? En als je in het buitenland werkt is een extra taal zeker meegenomen, maar alleen een extra taal is toch wat karig op je CV...
Dat zou kunnen inderdaad, op zich zou bijvoorbeeld iets richting communicatie zoals NLP aansluiten bij het verkoop aspect van mijn werk zodoende dat ik overweeg.

Management / leiding geven heb ik tot ik vorig jaar mijn huidige functie ben gaan doen inderdaad gedaan dus qua ervaring heb ik de vaardigheden wel ontwikkelt, maar ik zou best open staan voor een cursus die dit extra ondersteunt, goed punt
Alle reacties Link kopieren
Vanaf je 21e kun je toelatingsexamen doen voor het HBO. Dat heb ik ook gedaan rond jouw leeftijd en daarna heb ik vier jaar lang deeltijd HBO gedaan. Dat was op zich heel zwaar, naast mijn fulltime baan 2 avonden naar school en ook nog een hoop huiswerk. Maar het was ook heel erg leuk en stimulerend.

Ik heb daar verschrikkelijk veel geleerd en ben er heel veel verder mee gekomen. En ik heb een officieel HBO diploma van een gewone HBO opleiding.
Ik zou eerder denken in de richting van strategische bedrijfskunde of logistiek management ofzo. NLP is zweverig hoor, daar zou ik op dit moment in je carrière geen geld en tijd aan verspillen.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
@Jo

Ik heb wel vaak nagedacht over een HBO opleiding, maar vanwege het feit dat ik in het buiteland woon/werk en dat voorlopig niet verandert is dat helaas geen optie.

@shakeandstirred

Heb idd ook wel nagedacht over meer een business gerichte opleiding zoals inderdaad bedrijfskunde, ben wel benieuwd waarom je NLP zweverig vind haha
In het buitenland kun je wel een thuisstudie doen op HBO niveau.

Zelf vind ik thuisstudies ideaal, alleen moet je er wel echt discipline voor hebben!

Dat kan in allerlei richtingen zijn, iets in de richting van je baan, of inderdaad een taal kan ook.
NLP zou ik voor je carrière niet doen, daar raakt in het bedrijfsleven echt niemand van onder de indruk. Ik zou eerder kiezen voor management of marketing (in meer senior functies is met vaak verantwoordelijk voor sales + marketing). Of inderdaad een HBO-opleiding. Kun je in jouw huidige woonplaats geen avondcolleges volgen bij de locale uni?
Een opleiding hier die qua niveau vergelijkbaar is met HBO kan natuurlijk en zoiets zit ik dus ook te overwegen, misschien is het inderdaad logischer om wat 'dichter bij huis" te blijven en iets in marketing zoeken hier, dat is altijd een mooie aanvulling bij mijn huidige ervaring.

Wel interessant de feedback over NLP want ik dacht gemerkt te hebben dat het best gewaardeerd word in leidinggevende en coaching functies. Ik denk dat ik het daarom overweeg omdat ik trainen en coaching het leukste vond van de functies die ik bij mijn werkgever heb beoefend. Maar wellicht verkijk ik me erop
quote:meid-27 schreef op 27 augustus 2015 @ 21:32:

In het buitenland kun je wel een thuisstudie doen op HBO niveau.

Zelf vind ik thuisstudies ideaal, alleen moet je er wel echt discipline voor hebben!

Dat kan in allerlei richtingen zijn, iets in de richting van je baan, of inderdaad een taal kan ook.Je hebt zelf thuis studies gedaan begrijp ik? Wat moet ik me daar qua voorstellen (Zeker qua discipline) ?
oeps, wou bovenstaand bericht wijzigen quote ik mezelf haha, domm :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven