Werk & Studie alle pijlers

Welke vacaturesites?

01-03-2010 14:27 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me weer aan het orienteren op de arbeidsmarkt. UIteraard kijk ik geregeld op Monsterboard (leek een paar jaar geleden veel gebruiksvriendelijker?), maar hebben jullie wellicht andere goede sites waar ik eens een kijkje op kan nemen.
http://www.nationalevacaturebank.nl/#ref=vacaturebank
http://vacature.overzicht.nl/?ref=startpagina_vacatures
www.jobrapido.nl

welke sector zoek je?
Wat vlinder zegt. En je kunt ook (een gedeelte van) de titel van een functie die je zou willen intypen op google.
Google...

zoek een interessant bedrijf uit en kijk in vacature aanbod.
Ik zou eerst wat preciezer bedenken wat je wilt en zoekt. Je kunt bij de overheid kijken of op www.binnenlandsbestuur.nl maar ook op volkskrantbanen (vond ik zelf altijd fijn) enzovoort.

Gerichter zoeken kun je echter juits ook bij bedrijven enzo inderdaad.
Op vacatures van bedrijven zoeken geeft als verder voordeel dat je meer onder ogen krijgt dan je in de eerste instantie invoert bij een vacature bank. Beetje nadenken of je dat ook zou kunnen of willen schept nieuwe mogelijkheden. Men blijft graag in hetzelfde hangen, terwijl er meer mogelijk kan zijn.

Uiteraard als aanvulling op de vacature sites
Bedankt voor de reacties. Ik zoek een leidinggevende kantoorbaan - ik ben niet branchegebonden.

Ben inmiddels al een paar leuke dingen tegengekomen. :-)
wat ook echt goed werkt is de gouden gids en i-local en zoeken naar bedrijven waar je graag zou willen werken en open sollicitaties doen. Het voordeel hiervan is dat je vrijwel geen concurrentie hebt, mocht er toevallig een vacature open staan. Ook kan je op deze manier bedrijven traceren en op de websites zien of er vacatures zijn. Als je gaat solliciteren via vacaturebank ofzo maak je natuurlijk wel kans dat je wordt uitgenodigd voor een gesprek, alleen zijn er zoveel meer sollicitanten dat de bedrijven ontzettend selectief worden.

Ik spreek uit ervaring
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven