Werk & Studie alle pijlers

Werk, bloody hot!

10-06-2023 12:00 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk in de zorg. (Wonen in de wijk.) Soort van verzorgingshuis. Met deze temperaturen is het echt niet te doen. Op de gangen is het op zulke dagen gewoon 29 graden. Dit alles is al meerdere keren aangegeven bij hogere hand en er word gezegd we zijn er mee bezig. Maar ja voor dit jaar alweer te laat. De hoge temperaturen zijn er al. Het enige wat ze nu doen is witte lakens voor de ramen hangen, helpt iets maar is niet voldoende. Ik houd echt van mijn werk en van de zomer maar zie er op zulke dagen vreselijk tegen op om te gaan werken.

Wat doen jullie om dan vooral het hoofd koel te houden op zulke dagen? Ik zit er bijna over na te denken om de coolband van mijn hond om mijn nek te doen. 😉 maar ja dat kan ik mijn hondje niet aan doen want die heeft het ook warm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel simpel, koop een extra coolband.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hangen de witte lakens aan de binnenkant of aan de buitenkant? Dat kan namelijk een enorm verschil maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkant
Ik werk in een oud gebouw, zonder airconditioning maar wel met 28 mensen op 30 vierkante meter.
Ik vind het verschrikkelijk. Mijn leerlingen zijn een soort zombies, ik heb de hele dag een zweetsnor en echt iets inhouselijks doen is bijna onmogelijk na twaalf uur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk in de huishouding en laat het maar over me heen komen. Ik zweet wat af, dus deo mee en veel water. Na thuiskomst meteen lekker koel afdouchen. Dan sta ik met een heuse zomerglow aan het schoolplein na het werk 😄
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zo pissig zijn dat er na al die jaren nog steeds niet is geïnvesteerd in iets van airco dat ik m’n spullen zou pakken denk ik. Sorry geen antwoord op je vraag
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanessa85 schreef:
10-06-2023 12:58
Ik zou zo pissig zijn dat er na al die jaren nog steeds niet is geïnvesteerd in iets van airco dat ik m’n spullen zou pakken denk ik. Sorry geen antwoord op je vraag
Het is een beetje een gevecht tussen dat we een organisatie zijn die een gebouw huren zeg maar. Dus voor wie is dan het kostenplaatje? Voor het verhuurbedrijf of voor de zorgorganisatie?

Ondertussen zijn er collega’s die er idd voor kiezen om verder te kijken naar werk waar de klimaatbeheersing wel goed is geregeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoiets? https://www.bol.com/nl/nl/p/dreamgoods- ... oductTitle
'
En dan natuurlijk declareren ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit lijkt me vooral heel erg sneu voor de bewoners.
Gisselle schreef:
10-06-2023 13:31
Dit lijkt me vooral heel erg sneu voor de bewoners.
Ja schandalig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisa2022 schreef:
10-06-2023 12:24
Binnenkant
Als het mogelijk is, bevestig ze aan de buitenkant. Nu komt de warmte alsnog door het raam naar binnen!
Verder zou ik het met zoveel mogelijk mensen blijven aankaarten!
Alle reacties Link kopieren Quote
maree schreef:
10-06-2023 13:27
Zoiets? https://www.bol.com/nl/nl/p/dreamgoods- ... oductTitle
'
En dan natuurlijk declareren ;-D
Wel vooraf controleren of het te declareren is en of bol.com als erkende leverancier wordt gezien door de organisatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken een bedrijf waar ze bij warmte koelvesten kunnen dragen. Daarnaast wordt koud drinken aangeboden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben weer thuis. Net gedoucht na een hele plakkerige avonddienst. Was op een gegeven moment 33 graden in de gang (wel een plek waar de zon continu schijnt) Heb ook vernomen dat ze er nu serieus mee bezig zijn om dit probleem aan te pakken. Wel wat laat na drie zomers “zeuren”. Hoop echt dat er snel verbetering komt want dit put je uit.
cuculuscanorus schreef:
10-06-2023 12:54
Ik werk in een oud gebouw, zonder airconditioning maar wel met 28 mensen op 30 vierkante meter.
Ik vind het verschrikkelijk. Mijn leerlingen zijn een soort zombies, ik heb de hele dag een zweetsnor en echt iets inhouselijks doen is bijna onmogelijk na twaalf uur.
Bij de Hema verkopen ze handventilators. Scheelt iets mbt zweetsnor.

https://www.hema.nl/wonen-slapen/wonen/ ... 00012.html

En we hebben in elk lokaal een ventilator staan. Scheelt ook iets. Veel ijs eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap je... tegelijkertijd denk ik: draai maar eens routes in de wijkzorg als verpleegkundige of verzorgende. Of als huishoudelijke hulp. Waar geen enkele vorm van klimaatbeheersing is.

Het is inderdaad zwaar(warme badkamers waarin je mensen moet helpen met douchen, waar dus ook waterdamp bij vrij komt etc), stralen zweet over je rug. Maar het is ook wat het is.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor de bewoners en voor jullie!
Arbo inschakelen
Alle reacties Link kopieren Quote
polydox schreef:
10-06-2023 14:03
Ja schandalig.
Inderdaad. Klimaatverandering is een feit maar er zijn nog teveel mensen die er lak aan hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flipflop schreef:
11-06-2023 08:54
Ik snap je... tegelijkertijd denk ik: draai maar eens routes in de wijkzorg als verpleegkundige of verzorgende. Of als huishoudelijke hulp. Waar geen enkele vorm van klimaatbeheersing is.

Het is inderdaad zwaar(warme badkamers waarin je mensen moet helpen met douchen, waar dus ook waterdamp bij vrij komt etc), stralen zweet over je rug. Maar het is ook wat het is.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor de bewoners en voor jullie!
Ja er zijn veel meer mensen die in de warmte moeten werken. Wat denk je van stratenmakers of keukenpersoneel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
11-06-2023 11:39
Ja er zijn veel meer mensen die in de warmte moeten werken. Wat denk je van stratenmakers of keukenpersoneel.
In de keuken werken in de horeca is nog vele malen erger inderdaad. En buiten werken lijkt me ook de hel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
11-06-2023 11:38
Inderdaad. Klimaatverandering is een feit maar er zijn nog teveel mensen die er lak aan hebben.
Als 1 van mijn dierbaren daar zouden zitten zou ik een mobiele airco neerzetten op de kamer
Alle reacties Link kopieren Quote
StevieNicks schreef:
10-06-2023 12:57
Ik werk in de huishouding en laat het maar over me heen komen. Ik zweet wat af, dus deo mee en veel water. Na thuiskomst meteen lekker koel afdouchen. Dan sta ik met een heuse zomerglow aan het schoolplein na het werk 😄
Hier hetzelfde. Ik baal er ook van maar het is even niet anders. Wij werken nu met een hitte protocol dus wij mogen alleen het hoognodige doen. Ik laat het maar over me heen komen en probeer me niet te druk te maken. En ik werk langzamer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanessa85 schreef:
11-06-2023 21:23
Als 1 van mijn dierbaren daar zouden zitten zou ik een mobiele airco neerzetten op de kamer

Veel mensen hebben die ook op de kamer. Maar in de gangen is het echt vreselijk warm. Ze hebben het nu over zonwerende folie. Ben benieuwd of dat helpt. Warmte zit nl.nu al in het hele gebouw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonwerende folie helpt bijzonder weinig. Rolluiken, dat helpt. Verduisterende gordijnen ook enigszins (meer dan die lakens).
Maar de enige echte oplossing is airco.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven