Werk & Studie alle pijlers

Werk en woonplaats

27-09-2013 12:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Na een aantal selectiegesprekken heb ik vandaag een GO gekregen: ik word opgeleid voor een leidinggevende functie in het bedrijf waar ik werk. Heel erg leuk, spannend en leerzaam!

Ik studeer in een grote stad en wil daar graag wonen. Echter is het lastig om daar een woonruimte te vinden. Ik reageer elke week op woningen maar vooralsnog is het niet gelukt om iets te vinden. In mijn studiestad zit het bedrijf waar ik werk ook en daar heb ik meer leermogelijkheden. Het liefst zou ik daar gelijk aan de slag gaan en in principe zou dat ook kunnen.

Eén probleem: om daar te werken, moet ik ingeschreven staan bij de gemeente omdat ze anders reiskostenvergoeding aan mij moeten betalen. Ik heb een gratis OV en mijn vriend woont in het centrum van de stad, dus ik ben bijna altijd in die stad. Toch zijn ze verplicht om reiskostenvergoeding aan mij te betalen omdat ik zo'n 50 km verderop woon.

Het feit dat ik geen woonruimte kan vinden belemmert mij dus in mijn ontwikkelmogelijkheden en daar baal ik uiteraard ontzettend van. Iemand tips?

Amelie
Dus je kan daar met je werkgever afspraken over maken. Doe dat, neem contact hierover op en laat het opnemen in je contract.
quote:Bosbes81 schreef op 27 september 2013 @ 13:30:

Misschien is het intern zo afgesproken. En omdat jij helemaal niet vanaf daar komt, willen ze het niet. Waarom kan je niet bij vriend in?Hij woont op kamers en verhuurder mag maar een beperkt aantal huurders hebben. Verder willen wij nog helemaal niet officieel samenwonen.
quote:Dahlia74 schreef op 27 september 2013 @ 13:37:

Dus je kan daar met je werkgever afspraken over maken. Doe dat, neem contact hierover op en laat het opnemen in je contract.

Top! Ga ik doen.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Gaat het om een vast bedrag per maand aan reiskosten? Je zou ook kunnen afspreken dat ze dat betalen wat jij declareert en dat je dus niks gaat declareren.
Jij biedt aan dat je de reiskosten niet hoeft en ze weten dat je actief op zoek bent naar woonruimte.

Wat is hun probleem?! Anders schrijf je je toch bij hun in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven