Werk & Studie alle pijlers

Werk en woonplaats

27-09-2013 12:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Na een aantal selectiegesprekken heb ik vandaag een GO gekregen: ik word opgeleid voor een leidinggevende functie in het bedrijf waar ik werk. Heel erg leuk, spannend en leerzaam!

Ik studeer in een grote stad en wil daar graag wonen. Echter is het lastig om daar een woonruimte te vinden. Ik reageer elke week op woningen maar vooralsnog is het niet gelukt om iets te vinden. In mijn studiestad zit het bedrijf waar ik werk ook en daar heb ik meer leermogelijkheden. Het liefst zou ik daar gelijk aan de slag gaan en in principe zou dat ook kunnen.

Eén probleem: om daar te werken, moet ik ingeschreven staan bij de gemeente omdat ze anders reiskostenvergoeding aan mij moeten betalen. Ik heb een gratis OV en mijn vriend woont in het centrum van de stad, dus ik ben bijna altijd in die stad. Toch zijn ze verplicht om reiskostenvergoeding aan mij te betalen omdat ik zo'n 50 km verderop woon.

Het feit dat ik geen woonruimte kan vinden belemmert mij dus in mijn ontwikkelmogelijkheden en daar baal ik uiteraard ontzettend van. Iemand tips?

Amelie
je inschrijven bij je vriend?

Ik roep maar wat knulligs hoor, daar zullen vast bezwaren aan vast zitten.
Sorry, vergeten te vermelden. Ik kan me niet inschrijven bij mijn vriend.
En willen ze geen reiskosten betalen dan? Dat is mij niet geheel duidelijk. Het is namelijk heel gebruikelijk om reiskosten te betalen.
Nee, ze willen geen reiskosten betalen.
Welke stad is dat?

Wat is je budget?
Heel vreemd wel opleiden, niet de reiskosten willen betalen..

Stel het bedrijf voor de reiskosten weer terug te storten of op een andere manier weer af te houden van je loon.
De hoofdstad. Budget max 500 euro voor een kamer, liefst minder. (Niet quoten aub)
quote:ravel schreef op 27 september 2013 @ 12:48:

Heel vreemd wel opleiden, niet de reiskosten willen betalen..